آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

اخبار داخلی

وری آذربایجان نیز ضمن تقدیر از فعالیت انسانی غلام یحیی در سالهای مهاجرت، دیپلم افتخار به خانواده او تقدیم کرد. از طرف مجله دنیای آذربایجان و تشکیلات دده قورقود مدال افتخار به خانواده غلام یحیی اهداء گردید. این مدال بالاترین نشانی است که این جمعیت فرهنگی به اشخاص اهداء می کند.

در عین حال این جمعیت نشان افتخار خود را به دکتر عادله همرزم پیشه وری و غلام یحیی اهداء کرد.

در خاتمه اعلام شد که برای بزرگداشت غلام یحیی از کشورهای مختلف از جمله سوید، آلمان، هلند و … پیام هایی رسیده است.

پس از آن پیام حزب توده ایران به مناسبت سالروز تولد غلام یحیی توسط رفیق محمد قرائت شد. و رفیق شیری نیز به نمایندگی از طرف تعدای از فدائیان اکثریت پیامی به اطلاع حاضرین رساند.

در خاتمه نیز حاضرین برای ادای احترام به غلام یحیی و سید جعفر پیشه وری به به گورستان مشاهیر آذربایجان رفتند و با نثار گل خاطره

ژنرال غلام یحیی دانشیان

روز 21 مهر ماه (12 اکتبر 2016) 1395 از طرف جمعیت مهاجرین ایرانی مقیم آذربایجان، همایشی به مناسبت یکصد و دهمین سالروز تولد ژنرال غلام یحیی دانشیان در سالن مرکزی بین المللی مطبوعات جمهوری آذربایجان برگزار شد.

 این همایش با حضور برخی از نمایندگان سازمان های سیاسی و اجتماعی، خانواده های دانشیان و ابراهیمی بر گزار شد. تعدادی از رسانه های گروهی نیز این همایش را پوشش خبری می دادند.

در ابتدا سرودی که از ایران توسط یکی از فداییان فرقه دمکرات آذربایجان ارسال شده بود پخش شد. در این سرود به شیوه بسیار زیبایی شجاعت، از جان گذشتگی و آزادیخواهی غلام یحیی مورد ستایش قرار گرفته بود.

این سرود به شدت مورد تشویق حاضرین قرار گرفت. پس از آن فیلم مستند کوتاهی از تلاش غلام یحیی برای حفظ و پیشرفت حکومت ملی آذربایجان نشان داده شد.

رفیق واله قلی زاده صدر فرقه دمکرات آذربایجان جلسه را بطور رسمی آغاز کردند. رحیم حسین زاده صدر جمعیت مهاجرین ایرانی مقیم آذربایجان ضمن خوشامد گویی به حاضرین، سخن را سپرد به دکتر عادله از همرزمان غلام یحیی در سالهای حکومت ملی آذربایجان.

دکتر عادله عضو هیئت اجرائیه جمعیت مهاجرین، از سخت کوشی و اعتقادات راسخ غلام یحیی در راه رسیدن به آزادی، عدالت اجتماعی و حقوق ملی سخن گفت.

وی اشاره کرد: او از نو جوانی مبارزه را شروع کرد. بسیار مورد اذیت و آزار ژاندارم ها و دار و دسته خوانین قرار گرفت. او را چندین بار به زندان انداختند و حتی یک بار توسط ایادی خوانین زنده بگورش کردند که بطور معجزه آسایی نجات پیدا کرد. با این همه در اعتقادات او هیچ خللی وارد نشد و تا آخر عمر برای دمکراسی و عدالت اجتماعیمبارزه کرد. و …

پس از سخنان چند تن ار حضار در مورد غلام یحیی، صدر جمعیت مهاجرین ایرانی اعلام کرد به پاس خدمات ارزنده ژنرال غلام یحیی برای مهاجرین، از طرف جمعیت لوح تقدیری به خانواده ایشان تقدیم می شود.

دکتر عادله به نمایندگی از طرف جمعیت این لوح را به بهرام دانشیان فرزند بزرگ غلام یحیی تقدیم کرد. حاضرین این سپاسگزاری را مورد

Facebook
Telegram
Twitter
Email