آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

مداخلات ایالات متحده امریکا برای منابع

برگردان: کبوتر سفید

از میان منابع طبیعی ۶۰ درصد از ذخایر الماس دنیا ، ۸۰ درصد از ذخایر کلتان ( Coltán ) و ۵۷ درصد از ذخایر طلا در افریقا قرار دارند . ثروت های خاص این قاره باعث بازگشت استعمارگران سفیدپوست شد که تغییرات جدیدی را در این قاره بدون در نظر گرفتن سنت ها و مناسبات اجتماعی خلق های افریقایی انجام دادند.

در زمان جنگ سرد (۱۹۶۲ – ۱۹۵۳) ایالات متحده به بهانه « آنتی کمونیسم » از رژیم های دیکتاتوری راست افریقایی بویژه بعد از نفوذ شوروی در آنگولا و اتیوپی ، حمایت کرد.

در بین کشورهای کمتر توسعه یافته دنیا ، ۳۸ کشور افریقایی وجود دارند . چه کسانی از منابع طبیعی این کشورها سود می برند ؟ ایالات متحده با ارسال نیروهای نظامی به افریقا ، به شدت در اوگاندا ، کنگو ، جنوب سودان و جمهوری افریقای مرکزی اعمال نفوذ می کند . در این کشورها در مجموع ذخایر مهمی از نفت ، الماس و کلتان ، عنصری که از آن در ساخت کامپیوتر ، موبایل و دستگاه های دیگر استفاده می شود ، وجود دارند.

در زمان به اصطلاح بهار عربی در سال ۲۰۱۱ ایالات متحده با همکاری ناتو کودتا و اقدامات براندازی را ترغیب و تشویق کرد، مانند مورد تونس ، لیبی و مصر که موجی از بی ثباتی در منطقه بوجود آوردند . عملیات ایالات متحده امریکا و متحدین غربی اش در بخش بزرکی از افریقا و خاورمیانه محسوس بود.

تا ماه مه سال ۲۰۱۵ نیروهای ایالات متحده در مالی ، بورکینافاسو ، نیجر ، نیجریه ، چاد ، جمهوری افریفای مرکزی ، جمهوری دموکراتیک کنگو ، جنوب سودان ، اوگاندا ، اتیوپی ، کنیا ، سومالی و همینطور سربازانی در جیبوتی حضور داشتند .

کودکان سرباز و جنگ در افریقا

بر اساس داده های یونیسف تقریباٌ ۳۰۰هزار پسربچه و دختربچه کمتر از ۱۸ سال در بیش از ۳۰ درگیری در تمام دنیا شرکت دارند.

یونیسف خاطرنشان می سازد که امکانات بیشتری وجود دارد که کودکان به سرباز تبدیل شوند ، در صورتی که از خاتواده هایشان جدا باشند ، یا خانه و کاشانه شان را ترک کرده باشند ، یا در مناطق جنگی زندگی کنند ، یا به آموزش دسترسی محدود داشته باشند.

کودکان سرباز به گروه های مسلح ملحق می شوند چونکه امکان دیگری برای بدست آوردن غذای روزانه و تضمینی برای زنده ماندن ندارند.

در درگیری های جنوب سودان ، سومالی ، مالی و جمهوری دموکراتیک کنگو از پسربچه ها و دختربچه ها برای انجام دادن عملیات جنگی استفاده می شود.

یونیسف در جهت اتحاد نیروها برای اجازه ندادن به سربازگیری کودکان زیر سن قانونی فراخوان داده است ، با این وجود هر روز کودکان بیشتری به گروه های مسلح در جنگ می پیوندند.

اما فقط کودکانی که در جبهه های جنگ هستند رنج نمی برند . در سال ۲۰۱۵ فقط در جنوب سودان ۴۰۰ هزار کودک کلاس درس را رها کردند چونکه از مدارس آنها برای اهداف نظامی استفاده شد.

از یک و نیم میلیون نفر که در سودان به علت کشته شدن بزرگسالان در جنگ آواره

Facebook
Telegram
Twitter
Email

بخش مربوط به مسئله ملی از کتاب: انقلاب ایران سال‌های  1978-1979/ آکادمی علوم اتحاد جماهیر شوروی دارای نشان پرچم سرخ کار، انستیتوی خاورشناسی/ ترجمه. رحیم کاکایی

بخش شکل‌گیری ارگانهای قانون اساسی حکومت بازتاب مسئله ملی در قانون اساسی یکی از مسائل حاد سیاسی- اجتماعی که رهبری

ادامه مطلب