آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

حادثه تلخ و فاجعه بار قطار تبریز- مشهد

جان دهها نفر را گرفت و عده ای مجروح به جا گذاشت

روز پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ حادثه تاسف بار و دلخراشی در مسیر قطار تبریز ـ مشهد نزدیکی های سمنان رخ داد و منجر به کشته شدن دهها نفر گردید و گروهی نیز مجروح به جا گذاشت. آنچه تا کنون مشخص شده است؛ بی کفایتی مسئولین در این حادثه دردناک دخالت داشته است.

درخصوص پیگیری سانحه استاندار آذربایجان شرقی می گوید: پیگیری سانحه از طریق کمیسیون مصوب وزارت راه و شهرسازی و کمیته مصوب هیئت دولت به ریاست آقای ترکان که از دیروز بحث دستگاه‌های کنترل رفت‌وآمد تهران را بررسی کرده و امروز صبح عازم محل حادثه شده‌اند تا به‌ صورت محلی بررسی‌هایی انجام دهند که نهایتاً نتیجه این بررسی‌ها خدمت رئیس‌جمهوری و معاون اول ارائه خواهد شد.

جبارزاده درخصوص آخرین آمار جان‌باختگان این حادثه، گفت: بر اساس آخرین آمار، ۴۹ نفر از استان ما در قطار تبریز – مشهد یا بلیت داشته‌اند و یا با صدور قبض سوار شده بودند که در این چند روز نتوانستیم از آن‌ها اطلاعاتی کسب کنیم

محمدرضا رضایی؛ رییس کمیسیون عمران مجلس نیز در خصوص آخرین بررسی‌های انجام شده از برخورد قطارهای مسافربری در سمنان به خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه آنچه مشخص است؛ نیروی انسانی در این حادثه دخالت داشته‌اند. راننده لوکوموتیو، مسئولان کنترل مسیر ریل لایه‌های اصلی این رخداد تلخ را به وجود می‌‌آورند، که باید جوابگوی سوالات ما باشند. وقتی یک سیستم کنترل اتوماتیک برای جلوگیری از چنین رخدادهایی به کار می‌رود باید بروز رسانی شود و پس از سالم بودن به آن اعتماد کرد.

وی افزود: با جمعی از مسئولان برای بازدید میدانی به محل سانحه رفتیم و همچنین از حادثه دیدگان هم عیادت کردیم. در همین راستا دیروز هم با وزیر راه و شهرسازی و مسئولان مرکز کنترل قطارهای کشور جلساتی را برگزار کردیم که تا پایان هفته گزارشی را برای قرائت در صحن علنی مجلس آماده خواهیم داشت.

آنچه به آن اشاره شد، نشان میدهد که طبق روال معمول در جمهوری اسلامی هیچیک از مقامات، مسئولیت مستقیم این فاجعه دردناک را به عهده نمی گیرد و تلاش می کنند با حدس و گمان های مختلف و ارائه اخبار نا دقیق، مردم وبویژه خانوداده جانباختگان را در هاله ای از ابهام و بی خبری قرار دهند تا پس از مدتی آب از آسیاب بیفتد و همه چیز فراموش شود.

بدون تردید به جای مقصر قرار دادن راننده لوکوموتیو، مسئولان کنترل مسیر ریل، باید وزرای راه و شهرسازی و نیز بهداشت درمان و

Facebook
Telegram
Twitter
Email