آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

۲۴ درصد مردم دچار اختلالات روانی هستند

ه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور جمعی از بانوان و پژوهشگران نشست تخصصی چالش ها، فرصت ها و راهبردهای ارتقای زنان در عرصه پژوهش برگزار شد.

در این نشست اعلام شد:۲۴ درصد مردم دچار اختلالات روانی هستند

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه ۲۴ درصد مردم دچار اختلالات روانی هستند، گفت: طلاق، مرگ، عدم سازش و عدم وفاداری، عوامل اصلی در افزایش فشار روحی افراد است.

انوشیروان محسنی بندپی افزود: ۲۳.۴ درصد افراد بین ۱۵ تا ۶۰ سال در کشور به نوعی دچار اختلالات روحی هستند و یکی از حوزه‌هایی که بیشترین فشار روحی را به فرد تحمیل می‌کند خانواده است.

وی ادامه داد: عواملی مانند جدایی، طلاق، مرگ، عدم سازش، عدم وفاداری و… جزو عواملی هستند که در افزایش فشار روحی افراد مؤثرند.

محسنی با اشاره به تغییر در ساختار فرهنگی، سبک زندگی و استفاده غیرفنی و تخصصی از فضاهای مجازی، گفت: تمام این موارد جدید را داشته‌ایم، اما نگاه سیستمی و فرایندمحور به این تغییرات نداشته‌ایم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: عدم نگاه سیستمی باعث شد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار داشته باشیم که حدود ۷۰ درصد آنها که یک میلیون و ۸۰ هزار نفر می‌شود، به دلیل فوت شوهر سرپرست خانوار شده‌اند.

محسنی بندپی ادامه داد: دولت در برنامه‌های خود برای اولین‌بار به بحث سلامت اجتماعی و سیاستگذاری در آن پرداخته و در حوزه آسیب‌ها، اگر نتوانیم مسائلی مثل اعتیاد و طلاق را کم کنیم، اما باید در مهار و کنترل آن کاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی بزرگترین سازمان اجتماعی و خانواده‌محور است، گفت: اورژانس اجتماعی اکنون در بسیاری از

Facebook
Telegram
Twitter
Email