آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

شرکت تولیدی «داروگر» تعطیل شد

شرکت تولید مواد شوینده «داروگر» تعطیل شد. بدهی بانکی دلیل اصلی تعطیلی این شرکت اعلام شده است. 

کارگران این شرکت تولید کننده مواد شوینده و بهداشتی گفته‌اند که پس از تعطیلات نوروزی به آن‌ها اعلام شده که برای «تسویه حساب» اقدام کنند.

داروگر یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید مواد شوینده در ایران به شمار می‌آید که حدود ۹۰ سال از عمر آن می‌گذرد.

رئیس شورای کارگران کارخانه داروگر گفته است که این کارخانه به دلیل بدهی پلمپ شده است. به گفته حبیبی از ۲۵۰۰ کارگر شاغل در داروگر تنها ۴۵۰ نفر هنوز اخراج نشده‌اند.

در پیوند با همین موضوع یکی عضو سابق انجمن شویندگان که نامش افشاء نشده، بدهی این شرکت به بانک‌ها را ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده و گفته است که بدهی شرکت بیشتر از دارایی‌های آن است.

شرکت تولیدی داروگر یکی از زیرمجموعه‌های کارخانجات تولی‌پرس قزوین است که طی دو دهه گذشته با مشکل مالی روبرو شده است.

ابراهیم اسدی رئیس کانون شورای هماهنگی کارگران قزوین گفته است که کمیته ویژه‌ای در استانداری قزوین برای رسیدگی این مسئله تشکیل شده است.

نگاهی به تاریخچه کارخانه داروگر:

شکل گیری صنعت فرآورده های بهداشتی کشور با نام داروگر همزایی دارد.این پیوند عمیق که اکنون عمری بیش از 85 سال دارد، همواره با ابداع خلاقیت در عرصه این صنعت قرین بوده است. داروگر به عنوان نخستین واحدی که تولید فرآورده های بهداشتی و آرایشی را درایران بنا نهاد، هنوز هم به عنوان یکی از پایه های حیات این صنعت محسوب می شود.

 در سال 1307 با تمام محدودیت ها و مشکلات،اولین کارخانه صنعتی تولید صابون در شهراصفهان تاسیس شد این کارخانه اولین محصول خود را با نام صابون سوبلمه تولید و به بازار عرضه نمود. کارخانه داروگر پس از 13 سال فعالیت،یعنی در سال 1320 به منظور گسترش برنامه های تولیدی، از اصفهان به تهران منتقل شد و درادامه تولید صابون،مبادرت به تولید دیگر محصولات بهداشتی و آرایشی کرد.

شرکت داروگر سرانجام در سال 1336 به ثبت رسید و ازآن زمان تاکنون محصولات تولیدی خود را با نام داروگر به بازار عرضه مینماید.این شرکت علاوه بر این که پایه گذارتولید صابون صنعتی ایران محسوب میشود، پایه و ساختار پودر لباسشویی را نیز درکشور ایجاد کرده است.

 در سال 1352 نام شرکت داروگر به شرکت سهامی عام کف تغییر یافت. شرکت داروگر همچنان به توسعه و تنوع محصولات خود افزود به طوری که توانست همگام با تولید پودر لباسشویی برای اولین بار در ایران، مایع ظرفشویی با نام ریکا، شامپوسر با نام دارمو، خمیردندان داروگر و صابون نخل را تولید کند که به یکی از پرفروش ترین و معتبر ترین برند در ایران تبدیل شد.

Facebook
Telegram
Twitter
Email