آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

چهاراستان و ١٧ شهرستان درگیر سیل

عجب شیر، آذرشهر و تبریز بیشترین خسارت را دیده اند. آمار جانباختگان تا لحظه گزارش از 35 نفر گذشته است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: چهار استان آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان و همچنین ١٧ شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی هستند.

مصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به گزارشات به دست  آمده از  سیل و آبگرفتگی ۲۵ فروردین ماه تا ساعت ۶ صبح امروز (شنبه) چهار استان آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان و ١٧ شهرستان(مراغه، چارایماق، هریس، بستان آباد، ورزقان، شبستر، تبریز، عجب‌شیر، آذرشهر، ملکان، سراب، ارومیه، اشنویه، نقده، پیرانشهر، سقز و زنجان) تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به امدادرسانی به ٣٢ شهر و روستا سیل زده، گفت:  تاکنون به ۱۱۰۰ نفر امدادرسانی شده، ۷۷ تن اسکان اضطراری یافتند، ۱۴ تن به مناطق امن منتقل شدند و شش تن نیز برای دریافت خدمات لازم به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: همچنین تخلیه آب از ۴۸ واحد منزل مسکونی صورت گرفته است. در مجموع ٤١ تیم عملیاتی شامل ۱۸۰ امدادگر و نجاتگر فعالیت داشتند و امدادرسانی‌ها در دو استان آذربایجان شرقی و غربی ادامه دارد.

خلیل ساعی(مدیرکل مدیریت ستاد بحران استانداری آذربایجان شرقی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در جریان سیل اخیر در استان آذربایجان شرقی بیشترین خسارات جانی و مالی به شهرستان‌های عجب‌شیر، آذرشهر و تبریز وارد شده که تلفات جانی در دو شهرستان عجب‌شیر و آذرشهر بیشتر از دیگر شهرها بوده است.

ساعی افزود: در شهرستان عجب‌شیر 20 مفقودی داشته‌ایم که اجساد 8 نفر از آنان تاکنون پیدا شده و در شهرستان آذرشهر نیز 17 مفقودی در سیل اعلام شده که تنها اجساد دو نفر از آنها پیدا شده است.

وی عنوان کرد: سیل خساراتی به شهر تبریز نیز وارد کرده ولی خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشته است.

مدیرکل مدیریت ستاد بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: هنوز برآورد دقیقی از خسارات سیل اخیر در این استان انجام نشده است.وی در پایان افزود: بارندگی اخیر در این استان در طی 15 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی خبر داد تا کنون  ۳۵ نفر در حادثه سیل و رانش زمین جان خود را از دست داده اند

Facebook
Telegram
Twitter
Email