آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

تجمح اعتراضی شهروندان بانه ای به مرگ دو کولبر

حمایت سازمان های سیاسی و مدنی کوردستان از حرکت اعتراضی مردم

سه‌شنبه چهاردهم شهریورماه، شهروندان بانه‌ای در اعتراض به مرگ دو کولبر کورد براثر شلیک مستقیم نظامیان حکومتی با تعطیلی بازار در مقابل فرمانداری تجمع کرده‌اند.

بنا بر اخبار منتشر شده بر اثر درگیری‌های داخل محوطە ساختمان فرمانداری بانە تعدادی مجروح و بازداشت شدەاند کە ١٠ نفر از معترضین و ٥ نفر از نیروهای امنیتی بە علت شدت جراحات در بیمارستان بانە بستری شدە‌اند.

محسن بیگلری، نماینده بانه و سقز در مجلس شورای اسامی با اشاره به تیراندازی به این کولبرها در منطقه بازار این شهرستان توسط هنگ مرزی گفت: “یکی از کشته‌شدگان، دهیار هه‌نگه ژال” از توابع شهرستان بانه بوده است.” این نماینده افزود: “با این حال حدود ۲ هفته پیش اتفاقی مشابه افتاد و یک نفر کشته شد و امروز نیز درپی تیراندازی دیگر، ۲ نفر کشته شدند.”

بدنبال اعتراضات به کشتە شدن دو کولبر کورد، احزاب سیاسی کوردستان(کومه له ـ سازمان کردستان حزب کمونیست ایران، حدک ،حدکا و کودار، بیانیە هایی در رابطه با محکومیت رژیم در سرکوب مردم کوردستان منتشر کردند و از عموم مردم درخواست اتحاد و یکپارچگی در مقابل سرکوبگران کردەاند.

باید اضافه کرد در سالهای اخیر دهها کولبر که بر اثر بیکاری تن به کولبری داده اند مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفته اند و جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که قاچاقچیان با امنیت کامل سالانه میلیاردها دلار اجناس قاچاق وارد کشور می کنند.

Facebook
Telegram
Twitter
Email