آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

کوردستان وارد مرحله نوینی شده است

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کوردستان عراق پیامی به مناسبت برگزاری همه‌پرسی استقلال کوردستان صادر نمود و در آن از تمامی ملت کوردستان تشکر و تقدیر کرد و برگزاری موفقت آمیز همه‌پرسی را به ملت تبریک گفت.  

بارزانی  در بخشی از پیام خود اعلام  کرد که تصمیم اتخاذ شده از سوی ملت کوردستان در 25 سپتامبر “آری” بود به استقلال کوردستان و این جرم نیست و با قانون اساسی عراق منافاتی ندارد.

مسعود بارزانی در ادامه اظهار داشت که از 25 سپتامبر به بعد کوردستان در مرحله نوینی قرار گرفته است و حق مسلم ماست برای تعیین سرنوشت خود تصمیم بگیریم.

رئیس اقلیم کوردستان همچنین از حید‌ر العبادی نخست وزیر عراق درخواست نمود از طریق گفتگو و مذاکره مشکلات هولیر و بغداد را حل نمایند.

در بخش دیگری از سخنان، مسعود بارزانی تاکید کردند که هر گونه تحریمی که در مورد اقلیم کوردستان وضع شود از انفال، بمباران شیمیایی و قطع بودجه بدتر نخواهد بود و ادامه داد که کوردها اثبات کرد‌ه‌اند که ملتی با اراده هستند.

مسعود بارزانی در مورد کشورهای مجاور نیز گفت ما نمی‌خواهیم هیچ مشکلی پیش بیاید بهتر است که آنها نیز در حل مشکلات ما با بغداد نقش مثبتی داشته باشند در این مورد کمک کنند.

Facebook
Telegram
Twitter
Email