آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

نامه جمعی از مردم و كشاورزان اصفهان به دبيركل ملل متحد

جمعی از مردم و كشاورزان اصفهان به دبيركل ملل متحد، کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل و اتحادیه بین المللی کشاورزان جوان نامه ای در اعتراض به خشکاندن رودخانه زاینده رود نوشتند.
متن کامل نامه به شرح زیر می باشد:

جناب آقای آنتونیو گوترز دبیر کل سازمان ملل متحد
عالیجناب

احتراماً به استحضار می رسانیم، اینجانبان جمعی از مردم و کشاورزان استان اصفهان به سیاست گذاری ها و مدیریت غلط دولت جمهوری اسلامی در حوزه محیط زیست و تقسیم منابع آبی کشور، که باعث خشکاندن رودخانه زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی شده است معترض هستیم.
خشکاندن رودخانه زاینده رود و تالاب گاوخونی باعث شده تا زندگی ما مردم و کشاورزان استان، بخصوص کشاورزان شرق اصفهان، که بیش از ۵۰۰ سال از طریق کشاورزی با آب زاینده رود و تقسیم آب آن توسط سند معتبر و قانونی و شرعی در زمان شیخ بهایی تأمین معیشت می شد، دچار معضلات و مشکلات فراوانی گردیده بطوریکه به فقر و گرسنگی ما منجر شده و دیگر قادر به ادامه زندگی نیستیم.
از طرفی نیز خشکی تالاب گاوخونی بحرانهای زیست محیطی فراوانی مانند تغییر اقلیم آب و هوایی و نابودی اکوسیستم طبیعی منطقه، افزایش ریزگردهای سرطان زا ناشی از خشکی تالاب و … را بوجود آورده است که به شدت سلامت و امنیت جانی مردم استان را تهدید می کند.
در واقع اکنون ۲۱ سال است ما را از حقابه ای که بین کشاورزان منطقه سهمیه بندی شده بود محروم کرده اند و برای بهره برداری در صنایع متعلق به ارگانهاي دولتي استانهای مجاور که در خدمت منافع قشر مشخصی در حاکمیت است، استفاده می کنند.
از آنجایی که با وجود اعتراضات مداوم و چندساله ما، تاکنون مسئولین دولتی هیچ اقدام جدی و عملی برای حل این بحران نکرده اند و متقابلاً با قوه قهریه و خشونت و شلیک گلوله اقدام به سرکوب این اعتراضات مسالمت آمیز نموده اند، لذا بر آن شدیم تا شکایت خود را نزد شما مطرح نماییم.
بدینوسیله از شما به عنوان بالاترین مرجع رسیدگی به حقوق بشر تقاضا داریم برای رسیدگی و بررسی این موضوع، اقدامات لازم برای فشار به دولت ایران و احقاق حقوق اولیه و انسانی ما به عمل بیاورید.
با احترامات فراوان

جمعی از مردم و کشاورزان اصفهان

رونوشت به‌:
– زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد
– اتحادیه بین المللی کشاورزان جوان

Facebook
Telegram
Twitter
Email