آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

مشکلات کارگران کارخانه روغن نباتی زنجان پا بر جاست

به‌رغم ادعای مدیران شرکت روغن نباتی جهان  زنجان برای حل مشکلات؛ کارگران 25 ماه طلب بیمه دارند و قرار داد تعدادی از کارگران در سال جاری تمدید نشده است.

از سال 91 تاکنون تعداد نیروهای این شرکت از 600 نفر به 125 نفر رسیده است، اسفند ماه 91 بود که فردی 50 درصد سهام شرکت را می‌خرد و از همان زمان نیز تعدیل نیروی را به بهانه نبود مواد اولیه برای تولید آغاز می‌کند که این امر موجب اعتراض کارگران می‌شود.

علیرغم اینکه سال گذشته رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان از حل شدن مشکلات شرکت روغن نباتی جهان خبر داد و اعلام کرد 100 نیروی جدید را جذب خواهد کرد اما شواهد خلاف این امر را نشان می‌دهند. براساس اعلام یک منبع آگاه؛ همزمان با شروع به کار شرکت در سال جدید،‌ تعدیل نیرو هم دوباره قوت گرفته است. 15 فروردین امسال دوباره سه نفر از کارگران شرکت را به بهانه‌های واهی همچون داشتن مشکلات کارگری، با عدم تمدید قرارداد تعدیل کرده‌اند.

 این امر موجب شد کارگران در بهمن ماه سال گذشته مقابل استانداری تجمع کنند و بدین ترتیب استانداری برای رفع مشکل تامین مواد اولیه شرکت وارد عمل شد. به دنبال این اعتراض مدیران شرکت ‌ اعلام کردند طرح توسعه‌ای را در دستور کار دارند و دوباره نیروهای اخراجی و تعدیلی را دعوت به کار خواهند کرد اما متاسفانه خلف وعده شد.

به دنبال اعتراض دوباره کارگران،‌ دادگاه حکم توقیف اموال شرکت و دستور ادامه فرآیند تولید و پرداخت حق بیمه،‌ سنوات و معوقات کارگران را داده، اظهار صادر کرد. هرچند بخشی از معوقات کارگران پرداخت شد، اما از سال 95 حق نوبت کاری کارگران و همچنین اضافه کار کارگران پرداخت نشده است. کارگران بین 1 تا 4 ماه حقوق از شرکت طلبکار هستند.

Facebook
Telegram
Twitter
Email