آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

مخلفت کمیسیون پزشکی با اعزام دختران شین آباد به خارج از کشور

حسین احمدی‌نیاز، وکیل دختران مدرسه شین‌آباد پیرانشهر، از مخالفت کمیسیون پزشکی برای اعزام این دختران برای درمان به خارج از کشور خبر داد و روند رسیدگی به پرونده آنها را «مایه شرمساری» دانست.

جلسه کمیسیون پزشکی دختران شین‌آباد روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد با حضور پزشکان متخصص، دانش‌آموزان و والدین آنان و نیز وکیل دانش‌آموزان مدرسه شین‌آباد در تهران برگزار شد.

آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه روستای شین آباد پیرانشهر  در روز ۱۵ آذر ۱۳۹۱، منجر به سوختگی شدید  ۲۹ دانش‌آموز این مدرسه شد.

در این حادثه، که دلیل آن نقص تجهیزات گرمایشی مدرسه اعلام شد، دو دانش‌آموز بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند و انگشتان سه دانش‌آموز دیگر نیز به دلیل شدت سوختگی و عدم قبول پیوند، قطع شد.   

احمدی‌نیاز پس از پایان جلسه کمیسیون پزشکی در گفت‌وگوی اختصاصی با وب‌سایت ایران اینترنشنال، اعزام دانش‌آموزان به خارج از کشور را «غیرمحتمل» دانست.

وکیل دختران مدرسه شین‌آباد دلایل مخالفت کمیسیون پزشکی با اعزام دانش‌‌آموزان به خارج را وجود امکانات پزشکی در داخل ایران عنوان کرد و با انتقاد از این ادعا افزود که «روند درمان در ایران نزدیک به ۱۵ سال زمان خواهد برد که در این صورت، تمام نوجوانی و جوانی آن‌ها از بین خواهد رفت».

حسین‌ احمدی‌نیاز با اشاره به وعده حسن قاضی‌زاده، وزیر بهداشت، در اسفند ۱۳۹۶ مبنی بر اعزام دختران آسیب‌دیده شین‌آباد به خارج از کشور برای درمان، از او خواست که به وعده‌اش عمل کند.

آتش‌سوزی در مدارس ایران به دلیل نبود سیستم گرمایشی استاندارد یکی از حوادث تلخی است که هرازگاهی در مناطق محروم و یا مدارس غیراستاندارد رقم می‌خورد.
بهمن سال ۱۳۷۶ آتش سوزی در مدرسه شهرستان شفت گیلان یکی از اخباری بود که منتشر شد. یکی از کلاس‌ها آتش گرفت و بچه‌ها در کلاس حبس شدند. حسن امیدزاده که معلم آن مدرسه بود به نجات دانش‌آموزان پرداخت اما نتوانست خودش از معرکه آتش جان سالم به در ببرد. او دچارسوختگی شدید شد و پس از تحمل ۱۵ سال درد و رنج ناشی از سوختگی شدید تیرماه سال ۹۱ در سن ۵۸ سالگی درگذشت.
آبان ۱۳۸۳، مدرسه روستای سفیلان در لردگان استان چهارمحال بختیاری طعمه حریق شد. بخاری نفتی که تنها منبع گرمایشی این کلاس بود دچار آتش‌سوزی می‌شود. ۱۳ دانش‌آموز در کلاس محبوس می‌شوند معلم هراسان بخاری را از کلاس بیرون می اندازد اما گالن‌های موجود نفت در راهروی مدرسه گرفتار آتش میشوند و شعله‌های حریق به داخل کلاس زبانه می کشد.
در این آتش سوزی معلم مدرسه جان خود را از دست داد و دانش آموزان با درصدهای متفاوت سوختگی به زندگی دوباره باز می‌گردند.
آبان ۹۰، آتش سوزی در دبیرستان شبانه روزی وابسته به دانشگاه چابهار،  منجر به مرگ دو دانش آموز و سوختگی شدید سه دانش‌آموز دیگر شد. این آتش‌سوزی به دلیل اتصالی سیم‌های برق خوابگاه دانش آموزان رخ داد.
آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد (از توابع پیرانشهر) نیز یکی از سلسله آتش‌سوزی‌هایی بود که  به دلیل نقص تجهیزات گرمایشی در مدارس ایران  در روز چهارشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۱ رخ داد.
در این حادثه ۲۹ دانش‌آموز دختر دچار سوختگی شدند که دو نفر از آن‌ها بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند. همچنین انگشتان سه تن از دانش‌آموزان به دلیل شدت سوختگی و عدم قبول پیوند قطع شد.

Facebook
Telegram
Twitter
Email