آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

تهدید سلامتی اهالی روستای کجوار

با مواد شیمیایی پالایشگاه و پتروشیمی تبریز

 اهالی منطقه‌ی «کجوار»  تبریز با ارسال پیامی، اعتراض خود را نسبت بی توجهی مسئولین به تهدید سلامتی مردم روستای کجوارناشی از پخش آلایندهای پتروشیمی و پالایشگاه تبریز زندگی در کجوار را با وضعیت موجود غیرممکن خواندند. از جمله در این پیام آمده است:

“در این روزهای داغ تابستان تبریز، نسیم خنک شبانگاهی موهبتی است روح‌افزا و فرح‌بخش، بعد از ساعت‌ها عرق ریختن و گرمازدگی روان آدمی زنده و دل آدمی خنک می‌شود، حتماً شما نیز از نسیم لذت می‌برید اما کودکان ما از این نعمت محرومند و از این بادهای شبانگاهی غیر از سردرد و سوزش گلو نصیبی نمی‌برند، بادها بوی مواد شیمیایی پالایشگاه و پتروشیمی را با خود می‌آورند، ریه‌ها می‌سوزند و گلو خشک می‌شود، سردرد و حالت تهوع تا صبح همدم شبانه ما است، شکایت کجا بریم؟ به که گلایه کنیم؟ دست‌مان از همه جا کوتاه و صدایمان در سینه خاموش است.

روستای کجوار که در حاشیه شهر تبریزقرار دارد و جدیدا با تصویب شورای عالی شهرسازی جزو  کلانشهر تبریز به شمار می آید، چند سالی است با مشکلات ناشی از آلاینده های کارخانجات دست و پنجه نرم می کند. آلودگی های ناشی از  پالایشگاه و پتروشیمی تبریز، به طور مستقیم سلامتی مردم این منطقه را تهدید می کند. 

سال گذشته با افزایش اعتراضات مردمی نسبت به این مسئله, اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی،  به کارخانجات آلاینده تذکر داد که  استانداردهای لازم را رعایت کنند تا از میزان آلاینده ها کاسته شود.

همچنین مردم کجوار سال گذشته در مقابل پتروشیمی تبریز دست به تجمع زدند که  شهرتی فر فرماندار وقت، با دعوت مردم به آرامش، قول مساعد و کمک های لازم را داد تا این مشکل حل شود.

خرداد سال گذشته  نیز مدیر عامل شرکت پالایش نفت در مراسم کاشت  ۲ هزار نهال در منطقه کجوار به استاندارد سازی پتروشیمی تبریز تاکید کرده و گفته بود: پالایشگاه تبریز با استانداردسازی و تولید  بنزین با کیفیت توانسته است میزان آلودگی های منطقه را کاهش داده و  بهداشت زیست محیطی را افزایش دهد.حال باید دید  مسئولین ذی ربط برای حل مشکل چندین ساله مردم کجوار چه تدابیری می اندیشند

Facebook
Telegram
Twitter
Email