آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

تجمع کارگران گسترش راه آهن تبریز مقابل فرمانداری

سرگردانی کارگران میان پیمان کار و مسئولین استانی

صبح امروز (دوشنبه) کارگران راه آهن آذربایجان به دلیل عدم پرداخت حقوق خود، مقابل فرمانداری تبریز تجمع کردند. کارگران بعد از شش روز اعتصاب، برای پیگیری مطالباتشان در ایستگاه راه آهن تبریز، بدون آنکه پاسخ مناسبی بگیرند، جلو فرمانداری تجمع کردند . اعتصاب این کارگران از حوزه سلماس شروع شده و در طول هفته به حوزه‌های تبریز، صوفیان، عجب‌شیر، مرند و شفاخانه کشیده شده‌ است. این کارگران به عدم پرداخت حقوق معوقه، کاهش ضریب سختی کار از طرف شرکت گسترش آهن راه و عدم تسویه مطالباتشان از طرف کارفرمای سابق این شرکت (تراورس) معترض هستند.

بر اساس اظهارنظر معترضان، حدود شش ماه است که کارگران راه آهن آذربایجان حقوق خود را دریافت نکرده اند و در این وضعیت نامناسب اقتصادی با مشکلات زیادی مواجه شده اند.
مسئولین راه آهن تبریز، پیمانکار را مقصر می دانند و می گویند پیمانکارموظف است تمام مطالبات کارگران را پرداخت کند.

شاپور ارصلانی (مدیرکل راه‌آهن حوزه آذربایجان) ذر پاسخ به سئوال خبرنگاران گفت: به دنبال اعتراضات اخیر کارگران خطوط ریلی آذربایجان به دلیل معوقات مزدی، جلسه‌ای در استانداری تشکیل و مقرر شد راه‌ آهن و شرکت پیمانکار نسبت به تامین منابع مالی و پرداخت حقوق معوق آنان اقدام کند. پیمانکار موظف است تمام مطالبات کارگران را پرداخت و برگه تسویه حساب را به دستگاه‌های ذیربط ارایه کند تا راه‌آهن نیز ضمانت‌نامه وی را عودت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران قراردادی شرکت گسترش آهن راه که شب گذشته را پس ا ز ۶ روز اعتصاب در ایستگاه راه آهن تبریز تجمع کرده بودند؛ صبح امروز در مقابل فرمانداری تجمع کردند.

علیار راستگو (فرماندار تبریز) گفت: کارگران گسترش آهن راه امروز مقابل فرمانداری آمده بودند. امروز در جلسه‌ای که با حضور خود کارگران برگزار شد؛ صحبت‌های این کارگران شنیده شد. من هم به عنوان فرماندار استان و آقای نوروزی (رییس کمیسیون کارگری استانداری) به کارگران قول دادیم که پیگیر مطالباتشان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: شخصا با آقای مازیار یزدانی‌ (معاون فنی راه‌آهن تهران) صحبت کردم و از طرف دیگر آقای شاپور ارصلانی (مدیرکل راه آهن حوزه آذربایجان) موظف شدند که فردا به تهران بروند و مطالبات این کارگران را پیگیر شوند.

البته تنها مشکل این کارگران، حقوق معوق نیست بلکه شرکت تراوس که در گذشته با این کارگران قرارداد داشته است، تا امروز سنوات کارگران را نیز پرداخت نکرده‌ است.

Facebook
Telegram
Twitter
Email