آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

حذف تصویر دریاچه‌ ارومیه از کتاب های درسی

شاهکار دیگری از وزارت آموزش و پرورش

روی جلد کتاب فارسی دوم دبستان امسال، نقشه دریاچه ارومیه حذف شده است. این عمل زشت و غیر قابل باور مسئولین آموزش و پروش، اعتراض های جدی در پی داشته است.

هادی بهادری نماینده مجلس شورای اسلامی از ارومیه ضمن اعتراض به وزیر آموزش و پروش خواهان بررسی آین موضوع شده و خواسته است تا افراد متخلف شناسایی و پاسخگو باشند. وی در ادامه گفته است به وزیر آموزش و پرورش تذکر جدی داده خواهد شد.

باید یاد آوری کرد،  چندی پیش وزیر آموزش و پرورش معلمان متعهدی که به زبان مادری به دانش آموزانی که مشکل فراگیری به زبان فارسی داشتند، تدرس می کردند را توبیخ کرد و فراتر از آن دستور داد افرادی که لهجه دارند در آموزش و پرورش استخدام نشوند. اگر امروز نام دریاچه ارومیه از کتاب های درسی حذف می شود، نباید تعجب کرد. کاری است  که آهسته ولی پیوسته در حال انجام شدن است. کاری که در عقب مانده ترین کشورهای جهان مذموم شناخته می شود. با این حال در جمهوری اسلامی مدافعان سرسختی در سطح وزیر و وکیل و قاضی و … دارد.

اینکه عملکرد مسئولین نظام و از آن جمله وزیر آموزش و پرورش برخلاف معاهدات بین المللی، قانون اساسی و وعده های انتخاباتی آنهاست، شکی نیست. اینکه در عمل چرا بر خلاف تعهداتشان عمل می کنند، بر می گردد به سیاست های کلان رژیم در چارچوب منافع عده ای خاص و بر علیه منافع اکثریت مطلق جامعه. همانطور که حقوق کارگران و زحمتکشان، زنان و جوانان، هنرمندان و روشنفکران نادیده و پایمال می شود. حقوق ملیت ها و خلق های ساکن کشور نیز نا دیده گرفته می شود. اگر امروز کشور ما جدا از بحران های اقتصادی ـ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، دچار بحران عمیق محیط زیستی است، ناشی از همین سیاست است. گفته می شود هجوم مغول ها به کشور ما همراه شد با قتل و غارت، از بین بردن فرهنگ و آتش زدن کتابخانه و نابود کردن تمام دستاوردهای تاریخی مردم. کاری که جمهوری اسلامی کرد نه تنها کمتر از کار مغول ها نیست، بلکه فراتر از آنها باید نابودی جنگل ها، از بین رفتن آب های زیر زمینی، خشک کردن دریاچه ها، تالاب ها و رود خانه ها، هجوم گرد و غبار به بخش بزرگی از شهرها و روستاهای کشور و … را به این کارنامه افزود.

Facebook
Telegram
Twitter
Email