آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

رونمایی از کتاب «جهان تورک» در قزاقستان

مراسم رونمایی از کتاب «جهان تورک» طی چهارمین نشست انجمن انسان دوستانه بین المللی “بؤیوک چؤل” با حضور مقامات داخلی و خارجی در قزاقستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری آذرتاج، در مراسم معرفی کتاب پنج جلد «جهان تورک» که به همت آکادمی بین المللی تورک در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار شد، دانشمندان، مقامات دولتی و دیپلمات هایی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، آمریکا، روسیه، مغولستان و سایر کشور ها شرکت داشته اند.

درخان کیدیرعلی، رئیس آکادمی بین المللی تورک در این مراسم افزود که وجود یک کتاب برای جهان تورک در خصوص مدنیت، علم، تاریخ دولت داری، صنایع نظامی و … بسیار ضروری بود و نگارش این کتاب برای جهان تورک بسیار با اهمیت است. این کتاب پنج جلدی با موضوع جهان تورک و مسائل آن، منبع اطلاع رسانی پرباری است. این کتاب در خصوص جهان تورک معاصر، معلومات بی نظیری در اختیار خواننده قرار می دهد. در این کتاب تحلیل تمامی حوادث و موضاعات با توجه به سیر تکمیلی آن مورد بررسی قرار گرفته است. مهمترین ویژگی این کتب، نگارش آن به زبانی ساده، قابل فهم و علمی می‌باشد که باعث ارتباط با گستره ای وسیع از مخاطبان می شود.

کتاب پنج جلدی «جهان تورک» از طرف آکادمی بین المللی تورک و به زبان تورکی قزاقستانی تهیه و به چاپ رسیده و در پنج بخش “اصول و ارزش های پایه‌ای مدنیت تورک”، “ملل تورک”، “تاریخ دولت داری تورکان”، “تورک شناسی” و ” شخصیت های تاریخی جهان تورک” می باشد.

همچنین در این کتاب در خصوص زبان های تورکی، تاریخ و مدنیت تورک ها، دیپلماسی تورک ها، نحوه زندگی، آداب و رسوم، جهان‌بینی تورک‌ها و موقعیت تورک‌ها در جهان معاصر به تفصیل توضیح داده شده است.

Facebook
Telegram
Twitter
Email