آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز

 به گفته دکتر محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تعداد مبتلایان به کرونا در استان به 1815 نفر رسید که در 23 بیمارستان استان به آن‌ها خدمات داده می‌شود، همچنین تاکنون 184 نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی جان خود را از دست داده اند. این آمار با مثبت شدن تست کرونای 53 نفر فقط در روز جمعه به این رقم رسیده است.

کادر درمانی و پزشکان از جمله کسانی هستند که در معرض ابتلا به کرونا قرا دارند چنانکه طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پرشکی تبریز تاکنون 93 نفر از کادر پزشکی استان به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد 8 نفر بستری و 2 نفر نیز بدحال می‌باشند.

لازم به ذکر است که همه مبتلایان به کووید 19 در بیمارستان بستری نیستند به توصیه پزشکان بسیاری از این افراد در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و فقط بخشی از مبتلایان در بیمارستان بستری می‌شوند، همچنین تاکنون 1067 نفر از مبتلایان به کرونا نیز بهبود یافته‌اند.

صومی خاطرنشان کرد: 115 نفر از افراد مبتلا به کرونا در بخش ویژه(آی سی یو) بستری هستند که وضعیت 23 نفر از آنان تقریبا بدحال است، در بخش ابتلا با کاهش آمار روبه رو بودیم اما این کاهش به معنای کاهش بیماران بدحال نیست.

آمار ابتلایان به تفکیک شهرستانی موضوع دیگری بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به آن اشاره کرد و گفت: تبریز، اهر، اسکو، سراب، میانه، آذرشهر، بناب و چاراویماق بیشترین آمار مبتلایان را دارند، همچنین در بحث محلات تبریز، مناطق یوسف‌آباد، عباسی، گلپارک، نگین‌پارک، مارالان، لاله، یکه دکان، ولیعصر، قراملک، بیشتری اماکنی هستند که میزان آلودگی در آن‌ها بیشتر است البته تمامی مناطق تبریز و استان آلوده به ویروس کرونا هستند که لزوم رعایت هم‌وطنان عزیز را می‌طلبد.

رعایت فاصله‌گذاری و فیزیکی تنها راه حل برون رفت از بحران کروناست، هرچقدر ارتباطات بین مردم و اجتماعات کاهش یابد به همان میزان نیز درصد ابتلا به کرونا پایین‌تر خواهد بود. رعایت این اصول بهداشتی نیز بر همگان لازم و ضروری است.

Facebook
Telegram
Twitter
Email