آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

گنادی زیوگانف: رعب وحشت بزرگترین یار اپیدیمی است!

31 مارس 2020 گنادی زیوگانف صدر کمیته مرکزی و رئیس فراکسیون حزب کمونیست فدراسیون روسیه قبل از شرکت در دومای دولتی مصاحبه ایی در ارتباط با کرونا ویروس ، کووید – 19 داشت که از این گفتگو می توان بسیار آموخت .

وی گفت : امروز، سه خطر کشور ما وبشریت را بطور کلی تهدید می کند . قبل از هر چیز کرونا ویروس (کووید -19) است که هنوز راهکار موثری برایش پیدا نشده است. قیمت نفت سه بار سقوط کرده و ارزش روبل کشور به شدت پائین آمده است. با این اتفاق سه گانه اقدامات جدی ضروری است و باید با هماهنگی از سوی همه ارگان های دولتی در تمام منا طق برای رفع آن مبارزه کرد .  

 وی ادامه داد  : ما از پیشنهادات ارائه  شده توسط رئیس جمهور پوتین و نخست وزیر میشوستین جهت حل بحران روز حمایت می کنیم . دیروز ما در جلسه فراکسیون خود در باره این پیشنهادات بحث کردیم و معتقدیم که این اقدامات ضروری است اما کافی نیست . رهبر حزب کمونیست در ادامه می گوید :  اگربه آنچه در کل جهان اتفاق افتاده نگاه  کنیم نه تنها نگران می شویم، بلکه قبل از هرچیز به دلیل اینکه علیه این بیماری همه گیر اقدامات لازم انجام نمی شود، شرایط خطرناکی را به روشنی مشاهده می کنیم،  این فاجعه است .

گنادی زیوگانف از تجربه گذشته خود چنین می گوید: من به مدت سه سال  در ارتش شوروی خدمت کرده ام و با سلاح های اتمی ، شیمیایی و باكتریولوژیكی آشنا هستم . و دراین مدت با لباس های حفاظتی کار کرده ام .

 او معتقد است  که “سه روش مبارزه  برای باز داری بیماری های واگیر دار  وجود دارد و وقتی دارو مؤثری برای مبارزه با بیماری موجود نباشد تنها راه  قرنطینه است . بنابراین ، کسانیکه به قرنطینه اعتراض می کنند ، متوجه خطر جدی نیستند که خود یکی ازحاملین  گسترده این بیماری ها هستند . قرنطینه باید بسیار سختگیرانه باشد و همه باید از این امر آگاه شوند”.

حاملین ویژه این بیماری را جوانان  تحمل می کنند . اما برای افراد مسن ، و شهروندان بی دفاع بسیار خطرناک است .

 دوم ایمنی و تقویت با تغذیه است ودیگر  نیازمند یها یکه  با اقدامات  و پشتیبانی دولت باید برطرف گردد که در مورد آنها خواهم گفت .

 سوم – در هر صورت باید رعب وحشت را مهار کرد و اجازه نداد با تشویش ونگرانی و یا با هرگونه اضطرابی حالت ترس برماغلبه کند .

اولین بیماری همه گیر طاعون در سال 551 بود و نیمی از امپراتوری روم را به نا بودی کشا ند  . به همین دلیل  امپراتوری روم به غروب اش نزدیک شد . در قرن 14، “مرگ سیاه” (طاعون) تقریباً در تمام اروپا شیوع پیدا کرد  این باعث فرو پاشی  بسیاری از کشورها گردید . در قرن گذشته  در طول جنگ جهانی اول در جبهه ها  طبق برآوردهای مختلف  از 50 تا 100 میلیون کشته شد ند .

در دهه 1920 کشور شوروی اقدامات  پر انرژی  بسیاری انجام داد . در باره این  بیماری ها می توان مطالب زیادی  گفت اما روسوفیل ها و رهبران ضد شوروی که از دهه 90 به تلویزیون  و رسا نه ها راه یافته اند  هنوز  نمی خواهند تجربیات گذشته مردم ما را به جهانیان نشان دهند .

هنگامی که جنگ داخلی  درسال 1918 ادامه داشت ، موسسه معروف در ساراتوف ایجاد شد و با انواع ویروس ها جنگید . سپس همین مؤسسات در روستوف ، استا وپول ، ایرکوتسک همراه  بیست ایستگاه  ضد طاعون ایجاد شد. دانشمند اتحاد جماهیر شوروی «ماگدالن پوکروفسایا» موفق شد در سال 1934 یک واکسن زنده علیه طاعون ایجاد کند و آن را بر روی خود آزمایش نماید این واکسن برای ما در منچوری مفید بود ، جایی که ژاپنی ها آنجا را با کک طاعون پر کرده بودند ، داروهای ارائه شده توسط کشور شوروی برای آنان و جهان بسیار مؤثر افتاد .

همین اتفاق در مبارزه با تب حصبه ، وبا و مالاریا بوجود آمد . مؤسسات ویروس شناسی ما و خدمات پزشکی ما در این زمینه الگویی برای کل کشور و جهان بوده است . علاوه بر این در طول این سالها ما سپر دفاعی  بی نظیر ایجاد کرد یم . این دفاع مد نی درهمه مناطق و واحد ها وموسسات با آموزش ویژه به همه کادرهای پیشرو صورت گرفت . دخترانی که در همه دانشگاه ها تحصیل می کردند ، آموزش پزشکی را با قبولی گذراندند . به عنوان مثال ، در دانشگاه آموزشی «اورال» همه دخترانیکه گواهینامه آموزش پزشکی را دریافت کردند و می توانستند معاینات پزشکی پیشگیرانه و کمک های اولیه را انجام دهند  حضور فعال یافتند، اخیرا چین از این تجربه در مبارزه با تاج ویروس بسیار استفاده کرده است .

گنادی زیوگانف : من  برای مصونیت شما آنچه بود در میان گذاشتم  و چنین روایتی هم  وجود دارد.

  ملاقات طاعون با یک مرد در معبد.

 طاعون : دراین معبد چکار می کنید؟

 مرد :  من برای صلح بر روی زمین و سلامتی عزیزان دعا می کنم .

 طاعون : شما محافظه کار هستید. باید عمل کنید  .

 مرد : کجا میری؟

 طاعون :  من به شهر می روم . تا در نزاع ها و گناهانی که انجام گرفته  و کسانیکه به دام افتاده اند آنان را مجازات  کنم .

  بعد از مدتی طاعون و آن مرد دوباره ملاقات کردند.

مرد :  خوب ، چطور شد ؟

 طاعون :  بله من در هر ثانیه یکنفر در شهر را مجازات می کردم .

مرد : حال چرا عصبی هستی؟

 طاعون :  نه من از بین صد نفر پنج روح را نا بود کردم  و دربد ترین حالت بقیه خودشان از وحشت و ترس درگذشتند

 با نتیجه گیری رهبر حزب کمونیست .« هراس و ترس یاران بزرگی برای هرگونه بیماری همه گیر هستند» .

به هر حال این اپیدیمی افراد ثروتمند را نیز آلوده کرد .  شاهزاده موناکو ، خانواده سلطنتی در انگلیس و نمایندگان در آلمان و ایتالیا در حال حاضر بیمار هستند. هیچ کس از این ویروس با تفاوت ثروت یا اعتقادات مذهبی  در امان نخواهند ماند .

گنادی زیوگانف گفت:  با ید به تجربه منحصر به فرد جمع گرایی دوستی وعدالت خواهی برگردیم . ما برنامه ایدئولوژی مربوط به میراث لنین و استالین را برای مبارزه کارگران  درسوسیالیسم قرن بیست و یکم  آماده کردیم و برای همه رهبران فرستادیم . در اتحاد جماهیر شوروی ، بیماری ها شكست خوردند ، فاشیسم شكست خورد ، وحشت از بین رفت و هیچگونه بیماری همه گیری كه به سیاره زمین برخورد كند مجاز نیست . به نظر من مدرنیته ساختاری  نیاز و تقاضای همگانی است .

من می خواهم  به عنوان یک فرد تجربه شخصی خود را در اختیار همگان قرار دهم  و الزامات سخت گیرانه قرنطینه را به ویژه به جوانان  که امروزه  حاملین اصلی بیماری هستند تاکید کنم  .

اکنون ما در حال جستجوی داروها و وسایلی هستیم که به مردم کمک می کند . خرید به موقع  بسیار مهم بود این موج اجازه پوشش به روسیه را نداد این امواج  اسپانیا و ایتالیا را پوشاند . اکنون تقریباً به نیویورک رسید . باید درک کنیم که مسکو یک شهر آسیب پذیر است . تقریبا 15 میلیون نفر جمعیت در آن ساکن هستند که سالم هستند. اما در  پایتخت روسیه خارجیان هم در رفت و آمدند از آسمان و زمین جاده ها. هفته گذشته تنها 133 هزار نفر به مسکو آمدند  از جمله 13 هزار نفر از کشورهایی بودند که به ویروس کرونا مبتلا هستند .  بنابراین، اقداماتی که میشوستین و سوبیانین ( نخست وزیر  و فرماندار مسکو ) انجام می دهند کاملاً موجه است. انان  نیاز به پشتیبانی دارند فریاد نزنید و سر و صدا را ه نه اندازید ، قبل از همه جوانان را به نا فرمانی تحریک نکنید . تحقق این تصمیم برای نزدیکان آشنایان  شهروندان  ضروری است. اگر ما موفق به فرو ریختن این موج بیماری نشویم  پزشکی با ما مقا بله خواهد کرد .

گنادی آندریویچ تصریح کرد :  پزشکان و پرستاران باید تا حد امکان حمایت شوند . برای محافظت از آنان باید همه نوع الزامات را انجام دهیم . دستمزد خوب برای کارگران  و کارمندان پزشکی لازم است . در ثروتمند ترین استان های ایتالیا که پزشک و پرستار در وهله اول  دو شیفت کار کردند  “شکست خوردند”. و بعد شرایطی پیش آمد که کسی برای معالجه وجود نداشت  . بنا براین ، ما باید مراقب همه کارکنان پزشکی باشیم و شخصاً مراقبت کنیم و هر وسیله ای که لازم است در اختیارشان بگذاریم  تا بتوانند با موفقیت کار کنند .

 زیوگانف می گوید: ”  تجربه های دیگر مناطق برای ما بسیار مهم است باید حفظ کنیم . من معتقدم که درخواست روز گذشته رئیس جمهور ( پوتین ) به مقامات منطقه به موقع بود . اما دولت قبل از هر چیز باید برای استقرار صندوق مالی، تخت بیمارستان و … شرایط لازم را انجام دهد ، زیرا در طی 25 سال گذشته ، تعداد تخت ها برای بیماران آلوده  دو و نیم برابر کاهش یافته است .

 پیوند با گذشته یکی از اصلی ترین تجربه ای است که بیماری های مختلف از جمله تاج ویروس را می توان با شکست روبرو سازد .

  توصیه های فرمانده من « ماکاروف » از لادوگا  که فرمانده نیروی ویژه ما در آلمان بود را یاد آور می شوم . وی بستگان خود را در محاصره لنینگراد از دست داد  او مسئول ایمنی  بهداشت و تقویت ما شد ، آن وقت کوبریک برای ما قابل توجیه نبود . گنادی زیوگانف  ادامه داد : بزرگترین دشمن  ویروس ها خورشید ، هوای تازه ، خلق و خوی خوب ، شوخی های جالب  بالا بردن روحیه و توان جسمی  شماست . در آن زمان  بعضی اوقات ما را با پوشش های حفاظتی تا هفت کیلومتری به  راهپیمایی وادار می کردند . و من متحیریم که ما هرگز بیمار نبودیم . من بعضی اوقات هم مجبور می شدم به مدت سه ساعت با ماسک بنزین کار کنم .

 در جیره غذایی آن زمان به ما مواد خوراکی تقویت کننده  داده می شد .  روی میز ناهار  شیرینی و ترشی ، سیر ، ادویه جات  و هر چیز دیگری بود . به عنوان مثال ، من قبلاً نمی دانستم اگر از ادویه های گرم استفاده کنیم ، بدن انسان به خوبی در برابر ویروس ها مبارزه می کند. به نظر می رسد اگر دمای  بدن به اندازه  یک و نیم درجه افزایش  یابد ویروس ها نمی توانند در این محیط زندگی کنند .  تاکید می کنم در نزدیکی واحد ما  بیمارستان بود که در هر لحظه می توانست یک بیمار را بپذیرد اما یک معجزه اتفاق افتاد حتی یک نفرهم  بیمار نشد و ما در سخت ترین شرایط  کسی را از دست نداده ایم .

من می خواهم که شما اعتماد به نفس داشته باشید . ما برهمه چیز غلبه خواهیم کرد . اما لازم است توصیه هایی را که امروز در دستور کار ریاست جمهوری و تصمیمات دولت (برای گذار از بحران ویروس کرونا قرار دارد) و در آن قوانینی را که  دومای دولتی تصویب می کند  دنبال کنید ما هم  حمایت می کنیم .

برگرفته از سایت حزب کمونیست فدراسیون روسیه

م . چابکی  18 فروردین 1399 برابر با 06 /04 /2020

Facebook
Telegram
Twitter
Email