آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

سطوح آب‌های زیرزمینی در زنجان وضعیت نامطلوبی دارد

فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان ۲۶ فروردین در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان با نامطلوب ارزیابی کردن وضعیت آب‌های زیرزمینی در استان، تصریح کرد: به طور کلی میزان چاه‌های غیرمجاز و مجاز در زنجان با هم برابری می‌کند که برای حل این مشکل چاه‌های غیرمجاز باید حتما پر شود.

به گزارش ایسنا نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به برداشت‌های بی‌رویه از چاه‌های مجاز، عنوان کرد: ۴۵ درصد چاه‌های مجاز نیز برداشت آب غیرمجاز دارند و برای  به حد نرمال رسیدن این برداشت‌ها باید ۴۵ درصد از میزان برداشت‌ها کم شود.

استاندار زنجان با تاکید بر این‌که برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی نباید ادامه یابد، تصریح کرد: سطوح آب‌های زیرزمینی در زنجان وضعیت نامطلوبی دارد که تداوم این امر می‌تواند مشکلات زیادی را در آینده به دنبال داشته باشد و این مشکل نیز مشکلی نیست که طی یکی دو سال اخیر ایجاد شده باشد.

این مسئول از تنظیم و نهایی شدن سند جهش تولید استان در طی هفته‌های آینده خبر داد و افزود: الزام به اجرای مصوبات یکی از موضوعاتی است که در این سند بر آن تاکید شده است.

وی با اشاره به متوقف نشدن روند بازدید از واحدهای تولیدی علی‌رغم ویروس کرونا، بیان کرد: حل مشکلات واحدهای تولیدی از اولویت‌های ستاد تسهیل رفع موانع تولید است.

حقیقی با بیان این مطلب که صاحبان واحدهای تولیدی نیز باید برخی از مسائل و محدودیت‌ها را در نظر بگیرند، یادآور شد: یکی از این مسائل بحران آب است.

وی با تاکید بر این‌که واحدهای تولیدی باید اطلاعات صحیح در اختیار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قرار دهند، خاطرنشان کرد: برخی از مصوباتی که در این کارگروه به تصویب می‌رسد بر اساس اطلاعاتی است که توسط صاحبان صنایع ارائه داده می شود، لذا ارائه اخبار نادرست می‌تواند مشکل ایجاد کند.

Facebook
Telegram
Twitter
Email