آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

عدم خدمات دولتی به مبتلایان ویروس کرونا در اوکراین – یک جرم جنایی است

بنا به گزارش خبر گزاری حزب کمونیست اوکراین:

در رابطه با بیانیه وزیر بهداشت ماکسیم استپانوف مبنی بر اینکه دولت هزینه درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا را پرداخت نخواهد کرد، آنرا یک تخلف آشکار از استانداردهای بین المللی بهداشت دانست، که در ماهیت خود سوءاستفاده از اقتدار بوده  وطبق ماه 325 قانون کیفری اوکراین یک جرم جنا یی است.

 سرگئی کراوچنکو رئیس اتاق ملی پزشکان اوکراین در اظهار نظری به خبرنگاران گفت:

یکی از اولین اقدامات استپانوف به عنوان وزیر بهداشت ، امضای بر قراری نظمی است که در استانداردهای مراقبت از بیماران مبتلا به ویروس را به روز تبدیل کرد. این سند برای بیماران با فرم خفیف (کووید – 19) درمان سرپایی در خانه را فراهم می کند. اظهارات بعدی استپانوف این بود كه دولت برای درمان شهروندان با نوعی خفیف از بیماری  مبتلا به ویروس کرونا هزینه نمی كند.

وی ادامه می دهد با توجه به اینکه استپانوف  به عنوان یک وزیردکتر، سوگند پزشکی  را با این اقدام زیر پا  گذاشت  و به عنوان یک مقام در قدرت در بند 1 ماده 325 اوکراین “نقض قوانین بهداشتی و قا نونی برای پیشگیری از بیماری های عفونی و مسمومیت های جمعی” را  نقض کرد. اگر در نتیجه این اقدام عواقب نا گواری در قالب مرگ شهروندان بیمار مبتلا به این ویروس به وجود آید، این دستور وزیر بهداشت می تواند به عنوان نقض در قسمت 2 ماده 325 قانون مجازات شناخته شود. طبق مقررات سازمان  بهداشت جهانی (کوویدــ 19)  یک بیماری عفونی و اورژانس بین المللی  طبقه بندی شده که “ویژه خطر ناک”  آن شامل اوکراین هم می شود .

سرگئی کراوچنکو همچنین توضیح داد که طبق قوانین بین المللی بهداشت و مقررات اوکراین، یک مورد از “عفونت” به عنوان “شیوع” تعریف شده است و شهروندانی که به کروناویروس مبتلا شده اند باید در یک بیمارستان تشخیص، شناسایی وبا  بومی سازی  برای معالجه در بیمارستان ویژه فرستاده شوند.

 اما وزیر بهداشت ماکسیم استپانوف می گوید، بیماران با دوره خفیف (علیرغم اینکه  کوویدــ 19 که به عنوان” عفونت خطرناک “شناخته می شود) باید نه تنها در خانه به صورت سرپایی ، بلکه با هزینه خود نیز تحت درمان قرار گیرند. این بیانیه یک نقض آشکار ازقوانین سازمان  جهانی بهداشت ، قانون بهداشت بهزیستی و اپیدمیولوژیک، قانون “محافظت از جمعیت در برابر بیماری های عفونی”  شامل  ماده 325 قانون جزا در اوکراین محسوب می  شود.

این کارشناس همچنین توضیح داد که اگر بیمار مبتلا به یک عفونت به ویژه خطرناک  سرپایی در منزل تحت درمان قرار بگیرد، در واقع شیوع آن در خانه ای که او زندگی می کند انتقال می یابد و از این طریق شرایط مساعدی دیگر ایجاد می گردد .

 کراوچنکو در پایان گفت: با اظهار نظر وزیر بهداشت اگر در بین بیماران مبتلا به ویروس کرونا در اوکراین تلفات داشته باشد، احتمال این که استپانوف  تحت پیگرد قانونی قرار گیرد بسیار زیاد است.

پیش از این، وزیر بهداشت اوکراین ما کسیم استپانوف گفته بود که همه اوکراینی هایی که به عفونت (کوویدــ 19) مبتلا شده اند با بودجه دولت درمان می شوند.

 پیطرسمینکو دبیر اول حزب کمونیست اوکراین می گوید: بیاد بیاورید که در همان آغازین شیوع (کوویدــ 19)  حزب کمونیست  نیاز به تغییرات فوری در کلیات بودجه دولت، با هدف تأمین مالی برای مبارزه، هدایت برای ترمیم  دارو و سیستم بهداشت و درمان  تذکر داد و تاکید کرد که، باید کلیه خدمات پزشکی در طول اپیدمی  صرف نظر از شکل مالکیت موسسه پزشکی – اعم از عمومی، شهری و خصوصی باید رایگان شوند.

رهبر حزب کمونیست گفت: اما الیگارشی اوکراین به خاطر جیب خود و به نفع شرکتهای فراملی، عمدا سیستم حمایت اجتماعی مؤثر دولتی را از شهروندان امتناع و آنرا به یک پروژه تجاری تبدیل کرد. این سیاست جنایتکارانه را ما متوجه داشته ایم و بدیهیات آنرا بارها یاد آور شدیم . امروز با شیوع تاج ویروس د ر جهان و اوکراین نیاز تغیرات فوری سیستم بهداشت ودرمان  برای همگان آشکار شده است.

بر گرفته از سایت حزب کمونیست اوکراین

م . چابکی: 27 فروردین 1399 برابر با 15 / 04 /2020

Facebook
Telegram
Twitter
Email