آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

شکایت فعال مدنی در تبریز از نیروهای امنیتی

کیل یاشار پیری، فعال مدنی در تبریز، علیه افرادی که سوم اسفند گذشته اقدام به بازداشت او کردند، شکایتی به مراجع قضائی داده و از “آزار و شکنجه” آقای پیری خبر داده است. یاشار پیری که سوم اسفند گذشته (روز جهانی زبان مادری) در تبریز بازداشت شد، پس از آزادی از بازداشتگاه در بیمارستان به سر می‌برد.

یاشار پیری که اهل تبریز و دانش آموخته حقوق است، در زمینه فعالیت برای آموزش به زبان ترکی فعال بوده و علاوه بر فعالیت در فضای مجازی، در مناسبتهای مرتبط به اقداماتی همچون توزیع کتاب به زبان ترکی میان دانش آموزان می پرداخته یا در تجمعاتی شرکت می کرده است. او در سوم اسفند گذشته برای نخستین بار با شکایت سازمان اطلاعات سپاه بازداشت و پس از سه روز با قرار وثیقه آزاد شد اما بلافاصله به بیمارستان امام رضای تبریز انتقال یافت. منبع تصویر،UGC

روزبه پیری، برادر یاشار در صفحه اینستاگرام خود نوشته است که افرادی از بسیج با لباس شخصی “بدون ارائه حکم قضائی و کارت ضابط دادگستری” او را دستگیر کردند و هنگام دستگیری، ابتدا با “شوکر برقی” به سر او ضربه زدند و سپس گاز فلفل به دهان او پاشیده، با کمربند پاهایش را بستند و پس از زدن دستبند با ضرب و شتم روی زمین کشیدند در شرایط نیمه هوشیار به مکان نامعلومی منتقل کردند.

به نوشته روزبه پیری، برادرش را در مکان بازداشت از ناحیه پهلو و پاها “بشدت کتک زده” و مضروب کردند تا جایی که به سبب وخامت حالش، با قرار وثیقه آزاد می شود. وی افزوده که برادرش هیچ پیش زمینه بیماری نداشته اما وضعیتش اکنون به گونه ای است که به تشخیص پزشک معالج، تنگی نفس ناشی از استنشاق گاز فلفل، درصد زیادی از ریه‌ هایش را تخریب کرده و ضربات وارده به کلیه هایش آسیب زده و هم اکنون تحت درمان با دیالیز است.

Facebook
Telegram
Twitter
Email