آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

نشست هئیت نمایندگی حزب کمونیست روسیه با دنیس پوشیلین رئیس جمهوردونتسک

25 مارس2022 در ادامه کمک های بشر دوستانه حزب کمونیست فدراسیون روسیه ، کازبک تایسایف، الکساندر یوشچنکو، الکسی کورینی و سناتور آیرات گیباتدینوف در دنباس جلسه ای با رئیس دونتسک برگزار شد.

دنیس پوشیلین رئیس جمهور دونتسک از حزب کمونیست فدراسیون روسیه و صدر حزب کمونیست گنادی زیوگانف به خاطر کمک هایی همه جانبه کمونیست ها ی روسیه که در طول 8 سال مبارزه انجام داده اند تشکر کرد و گفت :

خوشحالیم که ما و منطقه دونباس را فراموش نکرده اید . در هرمرحله حتی قبل از به رسمیت شناختن جمهوری ها در صفوف ما بوده اید. منطقه دنباس در شرایط دشوار قرار دارد شرایطی که با محاصره اقتصادی، تحریم ها، ومحدودیت ها و در نهایت با جنگ همراه است و دشواری ها و مشکلاتی که هنوز باقی مانده ونیاز به کمک است ، بسیار سپاسگزاریم.

دنیس پوشیلین همچنین تاکید کرد که 22 فوریه 2022برای جمهوری های مردمی ما “رویدادی دوران ساز” است. این رویداد “به لطف تصمیم رئیس جمهور فدراسیون روسیه ولادیمیر پوتین، حمایت همه جانبه دومای دولتی و شورای فدراسیون روسیه، مرحله جدیدی در زندگی مردم دونباس شد …..” باید بیاد بیاوریم که ابتکار حزب کمونیست فدراسیون روسیه برای به رسمیت شناختن جمهوری های مردمی تحت عنوان استقلال در سال 2014 تولد یافت ، گنادی زیوگانف، صدر کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه، بارها بطور فعال از تریبون مجلس پیشنهاد برای رسمیت شناختن سرنوشت ساکنان جمهوریها نمود . کمونیست ها به سرنوشت خلق ها بی تفاوت نبوده ونیستند

بنابراین حمایت بشردوستانه حزب کمونیست فدراسیون روسیه برای شهروندان منطقه دنباس که اکنون آزاد شده اند از اهمیت برخورداراست. ( جهت یاد آوری 94-مین محموله کمک های بشر دوستانه حزب کمونیست فدراسیون روسیه شامل مواد خوراکی و دارو و کالاهای ضروری……در تاریخ 21 مارس 2022 ارسال شد. م)

رئیس دونتسک همچنین افزود که عملیات به موقع و ویژه نظامی روسیه برای حفاظت از جمهوریها و نجات جان صدها هزار نفراز تجاوزشبه نظامیان به ما کمک کرد.

کازبک تایسایف، معاون فراکسیون حزب کمونیست فدراسیون روسیه در این نشست رسمیت شناختن استقلال جمهوری دونباس را به رهبری تبریک گفت. و اضافه نمود : بلافاصله پس از همه پرسی در سال 2014، حزب کمونیست فدراسیون روسیه تلاش برای به رسمیت شناختن و روابط رسمی با جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک به عنوان کشورهای مستقل دفاع کرده است.

کازبک تایسایف سیاستمدار شناخته شده حزب کمونیست فدراسیون روسیه در این بازدید از پروژهای ساختاری هیئت نمایندگی صحبت نمود و گفت:

ما امروز نه تنها با محموله های کمک های بشردوستانه اکتفا نمی کنیم بلکه برای حل مشکلا ت و مسائل مربوط به پزشکی و آموزش اقدام می کنیم . امروز جلسه ای با وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد، تعدادی پیشنهاد وجود دارد که ما همچنین از طرف ویاچسلاو دیمیتریویچ ولودین در مسکو و با حمایت گنادی آندریویچ زیوگانف صدر حزب کمونیست در مورد آنها صحبت کردیم. بخشی از پیشنهادات در حل مشکلات به ما کمک می کند که امروز با مشورت وزرای شما آنرا حل خواهم کرد .

من بسیار خوشحالم که حزب ما تصویب قطعنامه ای را در دومای دولتی در مورد به رسمیت شناختن جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک آغاز کرد. به یاد می آوریم در سال 2014، هم شما و هم الکساندر ولادیمیرویچ زاخارچنکو سه وظیفه اصلی را برای ما تعیین کردید.

اول در مورد، شناسایی بی قید و شرط دونتسک و لو هانسک است.

دوم موضوع اخذ تابعیت فدراسیون روسیه به ساکنان دونباس به صورت سریع بود .

سوم اقتصاد دونباس با اقتصاد فدراسیون روسیه است.

امروز می توان گفت که هر سه مورد را حل کرده ایم. من مطمئن هستم که در آینده نزدیک عملیات ویژه با موفقیت به پایان خواهد رسید. ما کاملاً از تصمیم رئیس جمهور ( پوتین ) حمایت می کنیم، ما کاملاً از تصمیمات اتخاذ شده توسط وزارت دفاع روسیه، عملیات ویژه ای که در خاک اوکراین در حال انجام است، حمایت می کنیم، زیرا بیش از این ، توان و تحمل نمانده بود. کسانی که در این 8 سال اینجا بودند، زمانی که نازی ها ساکنان دونباس را نابود کرده اند، به خوبی اطلاع دارید نیروهای مسلح فدراسیون روسیه با چه وظایف بزرگی روبرو است.

الکساندر یوشچنکو و الکسی کورینی همچنین یادآور شدند که حزب کمونیست فدراسیون روسیه همیشه آماده حمایت از جمهوری های مردمی بوده است. تصمیم برای به رسمیت شناختن دتباس باید متعادل وهوشیارانه انجام می گرفت . یوشچنکو افزود، به طول کشیدن حل مسئله به رسمیت شناختن و دادن فضا ء به تحریک‌کنندگان در جهت ماجراجویی‌های نظامی دیگرغیرممکن بود.

آیرات گیباتدینوف توجه حاضران را به این واقعیت جلب نمود که “کیف در اجرای توافقات مینسک کاملاً ناتوان بود و در این زمینه، به رسمیت شناختن این جمهوری ها برای زندگی مردم درمنطقه و سرزمین های خود ضرورت داشت.”

گزارش مطبوعاتی از حزب کمونیست فدراسیون روسیه 2022.03.26 ساعت 17:16بوقت محلی

برگرفته از سایت حزب کمونیست فدراسیون روسیه

م . چابکی : 7 فروردین 1401 برابر با 2022.03.27

یاد داشت : در ادامه تحولات اوکراین در سال ۲۰۱۴ و پس از رای مردم شبه جزیره کریمه و جدا شدن از اوکراین، روز یکشنبه ۱۱ ماه مه سال ۲۰۱۴ استان دونتسک هم‌زمان با استان لوهانسک شاهد برگزاری یک همه‌پرسی به منظور استقلال از کی‌یف شد . در این همه‌پرسی بیش از ۸۹% به خودمختاری استان دونتسک بیش از ۹۶% به خودمختاری لوهانسک رای دادند.

Facebook
Telegram
Twitter
Email