آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

تجمع کادر درمان و پرستاران بخش خصوصی دانشگاه تبریز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:  طبق دستور رهبر؛

باید بخشی از خدمات پزشکی به بخش خصوصی واگذار شود.

کادر درمان و پرستاران بخش خصوصی دانشگاه تبریز خواهان حذف شرکت‌های پیمانکاری و استخدام رسمی شدند.

کادر درمان و پرستاران بخش خصوصی زیر مجموعه دانشگاه تبریز در برابر فرمانداری این شهر تجمع کردند. خواسته اصلی معترضان تبدیل وضعیت از حالت شرکتی به استخدام رسمی از سوی وزارت بهداشت و درمان عنوان شده است. آنها خواهان حذف شرکت‌های پیمانکاری واسطه شدند. این نیروها تاکنون بارها در برابر فرمانداری تجمع کرده‌اند؛ اما هیچ پاسخی نگرفته‌اند.

بنا بر گزارش های رسانه ها روز سه‌شنبه ۲۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، کادر درمان و پرستاران بخش خصوصی زیر مجموعه دانشگاه تبریز در برابر فرمانداری این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند. کادر درمان و پرستاران بخش خصوصی، زیر مجموعه دانشگاه تبریز به وضعیت نامشخص شغلی و تهدید اخراج و حقوق و مزایای ناچیز اعتراض دارند. اصلی‌ترین خواسته آنها حذف شرکت‌‌های پیمانکاری واسطه است. معترضان می‌گویند که وزارت بهداشت با بستن قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری مسئولیت پرداخت حقوق را از خود سلب کرده است. به گفته آنها این قراردادهای ناپایدار و موقتی دست پیمانکاران را برای اخراج پرستاران باز می‌کند.

کادر درمان دانشگاه تبریز که بیشتر آنها را زنان پرستار تشکیل می‌دهند، می‌گویند که بیش از ۲ سال است که در سخت‌ترین شرایط کرونا به پرستاری از بیماران اشتغال داریم. در این دوران از خواب و خوراک افتاده‌ایم و طی این دو سال با وجود حضور بدون تعطیلی در مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستانی، همواره در نگرانی از اخراج و بیکاری قرار داریم. اما اکنون که وضعیت تا حدی فروکش کرده است، پیمانکاران یا همین حقوق ناچیز را با دیرکرد زیاد به ما پرداخت می‌کنند. یا با کمترین اعتراض صنفی ما را اخراج می‌کنند. به گفته پرستاران معترض وزارت بهداشت نیز حاضر به پذیرش مسئولیت در رابطه با وضعیت آنها نیست.

تاکنون وزارت بهداشت و بیمارستان‌های زیر مجموعه آن به اسم تعدیل بسیاری از آنها را اخراج کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز دلیل تجمع روز گذشته جمعی از نیروهای شرکتی مراکز سلامت استان در مقابل استانداری آذربایجان شرقی را تشریح کرد.

دکتر حسین حقائی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص دلایل تجمعات نیروهای شرکتی مراکز سلامت اظهار کرد: تجمع کارکنان شرکتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در اعتراض به میزان حقوق آنها نبود؛ بلکه آنها به دلیل بی نظمی در پرداخت حقوق‌ها در مقابل استانداری تجمع کرده بودند.

وی ادامه داد: این افراد در چندین سالی که در قالب نیروهای شرکتی فعالیت کرده بودند، از شرکت‌ها ناراضی بودند چراکه حقوق آنها به طور منظم پرداخت نشده و یا علی‌الحساب واریز می‌شد.

وی افزود: ما حقوق آنها را طبق قانون کار و به طور کامل به شرکت‌ها پرداخت می‌کنیم اما اینکه شرکت‌ها چگونه، چه زمانی و یا کمتر از پرداختی ما به آنها واریز کنند، دست ما نیست.

حقائی خاطرنشان کرد: طی مکاتبه‌ای که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتیم، مسئله را جویا شدیم که آیا همچنان در این قالب ادامه می‌دهیم یا بهتر است تبدیل وضعیت شوند و حقوق نیروهای شرکتی نیز منظم شده و افزایش یابد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان اضافه کرد: طبق قانون، ما امکان پرداخت مستقیم حقوق آنها را نداریم و باید حقوق این افراد توسط شرکت‌ها به آنها پرداخت شود، اما می‌توانیم نظارت‌های خود را افزایش دهیم؛ طی جلسه‌ای که امروز خواهیم داشت، مشکلات آنها را پیگیری می‌کنیم.

حقانی تاکید کرد: طرح نیروهای شرکتی طبق دستور رهبری است که باید بخشی از خدمات به بخش خصوصی واگذار شود.

Facebook
Telegram
Twitter
Email