آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

اگر فکر می‌کنی که دستکاری می‌شوی، به این دلیل است که دستکاری می‌شوی

اگر احساس می‌کنی که مقامات تلاش می‌کنند تا برداشت تو از جنگ در اوکراین را کنترل کنند، به احساست اعتماد کن.

اگر احساس می‌کنی که اقدامات هماهنگی از سوی قدرتمندترین دولت‌ها و رسانه‌های جهان غرب برای دستکاری درک تو از آنچه در این جنگ اتفاق می‌افتد وجود دارد، به این دلیل است که دقیقاً همین اتفاق در حال رخ دادن است.

اگر هیچ جنگ دیگری را به‌خاطر نمی‌آوری که رسانه‌‌های جمعی تا این حد در مورد آن صحبت کرده باشند، به این دلیل است که هرگز چنین جنگی وجود نداشته است.

اگر تصور روشنی داری که که این جنگی است که در آن دستکاری و عملیات روانی با بیشترین خشونت و شدت در سراسر تاریخ بشریت به‌کار رفته است، به این دلیل است که چنین است.

اگر به‌نظرت می‌رسد که پلاتفرم‌های سیلیکون‌ولی محتوای آنچه را مردم می‌بینند کنترل می‌کنند تا دیدگاهی را در مورد جنگ به آن‌ها ارائه دهند که به‌شدت از ایالات متحد جانبداری می‌کند، به این دلیل است که واقعاً چنین است.

اگر به‌نظرت می‌رسد که هم‌زمانی بین اجماع ساخته‌شده در مورد روسیه و برنامه‌های تاریک کنونی که ترویج می‌شود، مانند سیاست بی‌پروای جنگ سرد علیه مسکو، سانسور اینترنتی و دروغ‌های مداوم رسانه‌های جمعی به نام منافع عمومی مشکوک است، به این دلیل است که یک اجماع بزرگ و مشکوک وجود دارد.

اگر به‌نظرت عجیب می‌رسد که بسیاری از کسانی که خود را چپ می‌دانند با حمایت متعصبانه از برنامه‌های ژئواستراتژیک تک‌قطبی بسیار خطرناکی که از سوی قدرتمندترین امپراتوری‌ای که تاکنون وجود داشته است ترویج می‌شود، به این جنگ پاسخ داده‌اند، به این دلیل است که این حمایت عجیب است، خیلی خیلی عجیب است.

اگر به‌نظرت ریاکارانه می‌رسد که امپراتوری در تمام ساعات روز جار می‌زند و جنایت‌های جنگی روسیه را محکوم می‌کند و در عین حال یک خبر‌نگار را به‌دلیل افشای جنایت‌های جنگی امپراتوری زندانی می‌کند، به این دلیل است که این اوج ریاکاری است.

اگر فکر می‌کنی امر مضری در این واقعیت وجود دارد که به‌زودی شاهد خواهیم بود که یک قاضی استرداد جولیان آسانژ به ایالات متحد را به‌دلیل خبرنگاری تأیید می‌کند در حالی که خود ایالات متحد سخنان خود را در مورد نیاز به حفاظت از آزادی و دموکراسی در بوق‌وکرنا می‌کند، به این دلیل است که چیز مضری در این واقعیت وجود دارد.

اگر به‌طور مستمر احساس می‌کنی که اجماع جهانی ایده‌ای است که از سوی قدرتمندان و برای قدرتمندان ساخته شده است و همۀ چیزهایی که دربارۀ ملت، دولت و دنیای تو به تو می‌گویند دروغ است، بدون شک این احساسی است که شایستۀ در نظر گرفتن است.

اگر داری به این باور می‌رسی که ما در مقیاسی عظیم برای فکر کردن، عمل کردن و رأی دادن به روشی که به‌نفع ساختار گسترده‌ای است که بر ما حکومت می‌کند و در عین حال ماهیت واقعی این ساختار را پنهان می‌کند، دستکاری می‌شویم، من می‌توانم بگویم این باور ارزش مطالعه دارد.

اگر کمی شک داری که دروغ‌ها عمیق‌تر هستند و حتی دربارۀ اینکه اساساً هستی و زندگی چیست تو را گمراه می‌کنند، احتمالاً این شک ارزش بررسی دارد.

اگر در ابتدای ماتریکس، درست پیش از برداشتن نقاب احساس می‌کنی کمی شبیه کیانو ریوز (Keanu Reeves)

هستی، به تو توصیه می‌کنم خرگوش سفید را دنبال کنی تا ببینی لانۀ خرگوش چقدر عمیق و پیچیده است.

اگر تا به‌حال به ذهنت خطور کرده است که قبل از اینکه حاکمان روان‌پریش، ما را به‌وسیلۀ فاجعۀ زیست‌محیطییا آخرالزمان هسته‌ای به‌سوی انقراض سوق دهند، بشریت باید از توهم ماتریکس بیدار شود، آن‌وقت طرح‌های کلی تو شبیه طرح‌های کلی من است.

اگر فکر می‌کنی ممکن است این بحران‌هایی که هستی را تهدید می‌کنند و ما به‌سرعت به‌سمت آن‌ها می‌رویم، می‌توانند کاتالیزوری باشد که برای برداشتن چشم‌بند به‌طور جمعی به آن‌ نیاز داریم و شروع به حرکت در مسیری مبتنی بر حقیقتبرای ایجاد دنیایی سالم کنیم، پس ما با هم موافقیم.

اگر صدایی درونی می‌شنوی که با تو زمزمه می‌کند که با وجود دشواری‌های بسیار، شانس خوبی برای دستیابی به این دنیای سالم داریم، رازی را به تو می‌گویم: من هم آن صدا را می‌شنوم.

نویسنده:  /Caitlin A. Johnstoneبرگردان: ایرج زارع

منبع: https://rebelion.org/si-crees-que-que-estas-estas-siendo-manipulado-es-porque-lo-estas/

Facebook
Telegram
Twitter
Email