آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

با کمال تاسف رفیق اکرم رحیملی (بیژه) درگذشت

اکرم رحیملی (بیژه) متولد 29 آبان 1311شهر کازاخ جمهوری آذربایجان، در سن 90 سالگی در شهر باکو بدرود حیات گفت. خانواده وی از روستای دیزه اولیای شهر مرند بودند که برای گذران زندگی به جمهوری آذربایجان مهاجرت کرده بودند. این خانواده در سال 1316 در حالیکه وی بیش از 5 سال نداشت به ایران برگشتند.

اکرم رحیملی (بیژه) تحصیلات ابتدایی خود را در روستای دیزه مرند گذراند.  پس از شکست حکومت ملی آذربایجان در آذرماه 1325 مجددا به همراه اعضای خانواده اش  به جمهوری آذربایجان مهاجرت نمود. و ادامه تحصیل داد.  – در سال 1328-1332 از کالج ادبیات گنجه، در سال 1332-1336 از دانشکده تاریخ دانشگاه ادبیات باکو با درجه ممتاز فارغ التحصیل شد.  مدتی در دبیرستانی در باکو به تدریس تاریخ پرداخت و همزمان به کار مطبوعاتیمشغول بود.

در سالهای 1338-1341 در دوره کارشناسی ارشد مؤسسه شرق شناسی آکادمی ملی علوم آذربایجان تحصیل کرد و در سال 1342 در مسکو از  تز عملی خود دفاع کرد و به درجه علمی نائل شد. وی مدت طولانی کارمند علمی و مدیر شعبه تاریخ آذربایجان ایران در  انستیتوی شرق شناسی آکادمی علوم ضیاء بنیاد اف بود . از وی سه فرزند و شش نوه به یادگار مانده است.

این کادر با سابقه فرقه دمکرات آذربایجان در تاریخ 9 اردیبهشت 1401 از میان ما رفت.

 فرقه دمکرات آذربایجان فقدان رفیق اکرم رحیملی را به اعضای خانواده، دوستان و نزدیکان وی و اعضا و هواداران فرقه دمکرات آذربایجان تسلیت می گویید.

یادش گرامی باد!

Facebook
Telegram
Twitter
Email