آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

روسیه برسردوراهی، چرخش به چپ، یا مسیرلبیرال

  سایت خط سرخ  خبری حزب کمونیست فدراسیون روسیه  تاریخ 23آوریل 2022در تحلیلی از سرگئی اودالتسف،   سیاستمدار چپگرای روس ، رهبرجنبش پیشتاز جوانان سرخ ،هماهنگ کننده جبهه چپ هماهنگ کننده شورای گروه های ابتکاری وشورای عمومی مسکو… می گوید  :

 نزدیک به دوماه است عملیات ویژه محافظت از دونباس بین روسیه و متحدان غربی اوکراین در رویارویی گسترده ایی ادامه دارد. تحریم های بی سابقه  با اهداف  انزوا  و تضعیف روسیه صورت می گیرد بدون تردید، بازگشت به ژئوپلیتیک قبلی دیگر وجود نخواهد داشت.  این بدان معناست که روسیه باید در اسرع وقت راه رشد جدیدی را انتخاب کند و حرکت مشخصی را در مسیر تعیین شده آغاز نماید تا بتواند در جنگ سرد جدید، قوی تر و کارآمدتر پیروز شود.

در آغاز عملیات ویژه، نیروهای میهن پرست چپ در دومای دولتی پیشنها داتی برای اصلاح سیاست اجتماعی-اقتصادی روسیه ارائه دادند که شامل : اجرای برنامه مدرن  سوسیالیستی است . به اعتقاد  ما پس از صد سالگی  اتحاد شوروی چنین پروژه ای، می تواند نقطه عطف مشترک  برای زحمتکشان جهان شود که  از هژمونی مصرف گرایی سرمایه داری خسته شده اند.

 مخالفان  سوسیالیسم خواب و آرام ندارند. به عنوان مثال،« دریپاسکا» میلیاردر نفرت انگیز، که بلندگوی الیگارشی  “خانواده یلتسین” است، هر روز پیشنهاد مختلفی را به زبان می آورد.  خلاقیت آنان در این واقعیت خلاصه  می شود که ، باید حداکثر آزادی اقتصادی را به “تجار کارآمد” داد (” بعد ها بازار تصمیم خود را خواهد گرفت”) بنابراین : اشتغال مدیران دولتی را باید کاهش  داد واموال دولتی را باید خصوصی ساخت. آزار واذیت ” تجار محترم” (کلاهبرداران) طبق ماده 159 قانون جزائی فدراسیون روسیه برای  زندگی الیگارشی ادامه یابد…….

 پروژه  فریباکارانه برای بدست گرفتن ثروت در  برنامه های گزیده شده الیگارشی وجود دارد ازاین نظر روسیه امروز بر سر دوراهی است. گردش به چپ و یا ادامه مسیر نو لبیرال.

نیروهای میهن پرست ترقیخواه مصرانه خواستار دگرگونی های سوسیالیستی به نفع اکثریت مردم می باشند. الیگارشی حریص اصلاح پذیرنیست . متحدان الیگارشی در دستگاه دولتی پیشنهاد اقتصاد گذشته  را داده اند که ما از نزدیک شاهد فاجعه آن هستیم . زمان به سرعت می گذرد، اما کرملین برای تصمیم گیری های استراتژیک هنوز عجله ای ندارد و خود را با ایجاد حفره ها و اقدامات تاکتیکی محدود می کند. با این حال با فقدان پاسخ روشن به این سؤال که روسیه به کدام سوء می رود،  زحمتکشان را بیش از پیش متوهم می سازد تاثیر منفی در اتحاد و مقاومت مردم در برابرحملات باقی می گذارد که بطورعینی به نفع حریفان غربی ما خواهد بود.

طبق آمار وبررسی جامعه شناسانه مردم به طور پیوسته در فرایند احساس به جامعه سوسیالیستی قرار دارند  که  خواستار عدالت و غلبه بر نابرابری اجتماعی اند. بنابراین، مقامات روسیه، حداقل  به خاطر حفظ منطق وبقای خود باید به صدای اکثریت شهروندان گوش فرا دهد . برنامه “چرخش به چپ” را در روسیه  آغاز نمایند . پرواضح است چنین تغییراتی یک شبه بوجود نخواهد آمد، بلکه باید عوامل مقاومت و الیگارشی را در نظر داشت. با این حال، بایدعرصه های مختلف تغییرات را به روشنی به اشکالی در جامعه نشان داد .

ا- در طول عملیات ویژه حفاظت از دونباس، نه تنها  روس ها، بلکه  بسیاری از اوکراینی ها که در اتحاد شوروی به دنیا آمده اند شرکت دارند .بنابراین، تمرکز روی پرچم سرخ و استفاده گسترده آن امکان پذیراست . با استقبال از 9 ماه مه سالگرد پیروزی برفاشیسم مقبره لنین نباید پوشانده شود.  راهپیمایان هنگ جاویدان باید از پرچم های سرخ با آرم داس وچکش و پرچم اتحادیه بلاروس و روسیه استفاده نمایند……..

2-  روزسالگرد اتحاد شوروی تعطیل رسمی اعلام شود . به مناسبت 100- مین  سالگرد اتحاد جماهیر شوروی در 30 دسامبر 2022 جشن سراسری برگزار شود .  دراین سالگرد باید انصراف از توافقنامه بلاویژسکایا  (فروپاشی اتحاد شوروی) صورت گیرد و با نشست داوطلبانه مقامات رسمن توافقنامه لغو گردد .

3- ثروت اندوزان لیبرال را از دولت بر کنار کنید . متخصصان  تیم اپوزیسیون میهن پرست چپ را دعوت به کار نمائید. بجای الکسی کودرین رئیس اتاق بازرگانی نماینده ای از حزب کمونیست فدراسیون روسیه را جایگزین کنید .

4-  در مورد ملی شدن منابع طبیعی و بخش های استراتژیک اقتصاد ملی، در مورد بازگشت سن بازنشستگی ، در مورد وضع مالیات تصاعدی تمام عیار بر درآمد مازاد، باید همه پرسی شود. ، در مورد افزایش حداقل معیشت و حداقل دستمزد به شاخص های مبتنی بر علم اقتصاد با حمایت رسمی مردم ، این اصلاحات باید عملی شود.

5- برگزاری انتخابات صادقانه در سپتامبر 2022 که تضمین کننده گفتگوی سازنده بین مقامات و جامعه باشد،با افزایش اعتماد شهروندان به نظام انتخاباتی و تبدیل آن به انگیزه مهم برای اتحاد مردم شود .

6-  برنامه ریزان  باید به مجریان امکان  دهند تا در شبکه های تلویزیونی فدرال ، روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان با گرایش چپ ودیگر میهن پرستان در گفتگوها شرکت نمایند.

7-  مرکز موسسات  یلتسین در یکاترینبورگ و شعبه های آن، با انتقال ساختمان های خالی به موسسات آموزشی و مراکز اجتماعی برای رفاع عمومی اختصاص داده شود .

8- مبارزه با فساد را آغاز کنید .برای کاهش حقوق مقامات ارشد فدرال و منطقه ای و همچنین درباره مدیران فاسد شرکت های ایالتی باید تصمیم گرفته شود . مقاماتی که درآمد آنها با هزینه ها مطابقت  ندارد بررسی و” پاکسازی ” شود.

9- دست از تحریکات بردارید .  سرکوب ها را علیه کمونیست ها و حامیان اپوزیسیون میهن پرست چپ ، که با اهداف اعلام شده در سطح رسمی برای مبارزه با نئونازیسم در تمام مظاهر آن در تضاد است، پایان دهید.

ما توهمی نداریم، اما موظفیم پیشنهادات خود را اعلام کنیم . این اقدامات در صورت اراده سیاسی در اسرع وقت امکان پذیر است.

ما اکنون در لحظات تاریخی بسیار مهمی قرار داریم . اگر کرملین به برنامه « دریپااسکا » (میلیاردر، نفرت انگیز،  بلندگوی الیگارشی “خانواده یلتسین” ) و امثال او گوش دهد، دور جدیدی از خصوصی سازی را برای لیبرال ها آغاز کند،ما زنده نخواهیم ماند .  ما با تحریم ها و سرکوب ها که ما را به خطر می اندازند پیروز نخواهیم شد. نتیجه  تمام فداکاری های مدافعان دنباس با رنج و ستم  فاجعه بار،خواهد بود.

 تاریخ بار دیگر تکرار می شود همه چیز به نفع الیگارشی  و بانکداران غارتگر که به کشور خیانت کرده اند و اموال مردم را تبدیل به فروش می کنند. بنابراین امروز نیروی میهن پرست  و چپ  حتی بیشتر از گذشته باید صدای خود را با درک به آینده رسا تر کنند.  ما از کرملین، از رئیس جمهور می خواهیم  در اسرع وقت تصمیم بگیرند و اعلام نمایند روسیه به کدام سوء می رود. طولانی تر شدن سکوت، الیگارشی و خائنین به منافع ملی را جسورتر می کند . مردم  بیش از پیش درسر درگمی بسر خواهند برد. سختی و رنج برای چیست ، نتیجه توده ها دیگر تحمل نخواهند داشت . تعویق انداختن سمت وسوء آینده به معنای واقعی  مرگ آنان است!

سرگئی اودالتسف : سایت خط سرخ  خبر حزب کمونیست فدراسیون روسیه

م . چابکی  : 11اردیبهشت 1401 برابر با اول/ ماه مه/ 2022

Facebook
Telegram
Twitter
Email