آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

اعتراض کارگران کارخانه کمباین سازی سهند تبریز

کارگران دست کم دوماه حقوق دریافت نکرده اند

این واحد تولیدی پیش از سال ۹۰ حدود ۵۰۰ کارگر شاغل داشت اما از این تاریخ به بعد با افزایش تدریجی مشکلات مالی کارخانه از تعداد کارگران کاسته شد به طوری که اکنون تنها حدود ۵۰ تا ۵۵ نفر در این واحد صنعتی مشغول کارند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، جمعی از کارگران کارخانه شرکت کمباین‌سازی سهند تبریز که هم‌اکنون تحت نام شرکت گسترش و توسعه صنعت آذربایجان فعالیت دارد، می‌گویند از ابتدای سال جاری دستمزدی نگرفته‌اند.

این کارگران در ضمن می‌گویند که جدا از دوماه مزد معوقه، این واحد تولیدی پیش از سال ۹۰ حدود ۵۰۰ کارگر شاغل داشت اما از این تاریخ به بعد با افزایش تدریجی مشکلات مالی کارخانه از تعداد کارگران کاسته شد به طوری که اکنون تنها حدود ۵۰ تا ۵۵ نفر در این واحد صنعتی مشغول کارند.

به نقل از یکی از کارگران این واحد گفته می‌شود در حال حاضر این کارخانه که سال‌ها به تولید کمباین مشغول بود، به بلبرینگ‌سازی مبدل شده است.

 او با بیان اینکه کمباین‌سازی تبریز ظرفیت تولیدی بالایی دارد، اظهار داشت: امکان تولید کمباین در این کارخانه وجود دارد اما اقدامی برای بازاریابی فروش کمباین انجام نمی‌شود.

وی  به نیابت از سایر همکاران خود درخواست مداخله مسئولان و رسیدگی به مشکلات خود را مطرح کرد و افزود: پس از گذشت سال‌ها از مشکلاتی که برای کارخانه کمباین‌سازی ایجاد شده، از مسئولان کشوری می‌خواهیم به مساله معوقات مزدی کارگران آن ورود کنند.

او با بیان اینکه مدتهاست کارفرما فیش حقوق فروردین ماه کارگران را صادر کرده اما از پرداخت حقوق خبری نیست، گفت: این کارخانه برای بازگشت به مدار تولید کمباین نیاز به حمایت  بیشتر مسئولان دارد درصورتیکه به مشکلات این واحد صنعتی و کارگرانش توجه نشود در آینده‌ای نزدیک به گرفتاری ها قبل بازمی‌گردیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: محصولات تولیدی این کارخانه همچنان خریداران خود را دارد در صورتی که بازاریابی و مدیریت شود و تولیدی صورت بگیرد.

Facebook
Telegram
Twitter
Email