آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

ویکتور خرنین وزیر دفاع بلاروس گفت: مینسک نمی تواند نظامی شدن همسایگان غربی خود را نادیده بگیرد، زیرا شواهد مشخصی وجود دارد که کشورهای عضو ناتو زیرساخت ها و نیروهای خود را برای جنگ آماده می کنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری بلتا بلاروس، خرنین وزیر دفاع بلاروس گفت: شرایط امروز واقعا پیچیده است، متأسفانه تعدادی از رهبران متخاصم کشورهای همسایه به صراحت اهدافی را که می‌خواهند با فعالیت علیه کشورمان به دست آورند، بیان کرده‌اند، ما نمی توانیم این موارد را نادیده بگیریم.

خرنین تاکید کرد که بلاروس هم نیرو و هم ابزار لازم برای پاسخ به همه تهدیدهایی که ممکن است بوجود بیاید را دارد.

به گفته وزیر دفاع بلاروس، کشورهای ناتو و کشورهای غربی همسایه بلاروس تحت پوشش یک تهدید خیالی از شرق، نه تنها در حال نظامی سازی هستند بلکه برای جنگ نیز آماده می شوند.

خرنین تاکید کرد که آنها زیرساخت ها، نیروهایشان را آماده می کنند، ما داده های خاصی داریم، ما اوضاع را زیر نظر داریم، می بینیم که چه می کنند. بر این اساس ما در حال ترسیم اقدامات دقیق و پاسخ کافی هستیم.

در سال‌های اخیر ناتو با ایجاد گروه‌های جنگی در بلغارستان، استونی، مجارستان، لتونی، لیتوانی، لهستان، رومانی و اسلواکی حضور خود را در بخش شرقی قلمرو ائتلاف افزایش داده است.

رئیس شورای امنیت بلاروس از افزایش پروازهای اکتشافی ناتو در امتداد مرزهای هوایی بلاروس خبر می دهد.

 در این خبر آمده است: دبیرکل ناتو «ینس استولتنبرگ» و سیاستمداران غرب همواره تأکید می‌کنند که سیاست پیمان ناتو بر تقابل استوار نیست. ولی واقعیت طور دیگری است. بنابه اظهارات رئیس شورای امنیت بلاروس «الکساندر ولفوویچ» پروازهای اکتشافی ناتو در امتداد مرزهای بلاروس، مانورهای نظامی‌ ناتو و تعداد نیروهای نظامی، تجهیزات و تسلیحات ناتو در اروپای شرقی افزایش یافته‌اند. به گفته وی در هفته سی و پنج پرواز اکتشافی ناتو در امتداد مرزهای هوایی بلاروس انجام می‌گیرند. ۳۵‌هزار نفر نیروی نظامی ‌ناتو، دوهزار هواپیمای جنگی، پانزده کشتی جنگی ازجمله دو کشتی با زیردریایی هسته‌ای، یک ناو هواپیمابر و سیصد موشک بالستیک کروزِ دریا پایه و هواپایه در اروپای شرقی مستقر هستند. بلاروس در ماه ژوئن سال جاری از روسیه درخواست تحویل سامانۀ موشکی «اسکندر ــ ام» را نمود تا بتواند از مرزهای بلاروس به هنگام مانورهای ناتو با کلاهک هسته‌ای دفاع کند

الکساندر ولفوویچ در مورد هواپیماهای ناتو که در امتداد مرز پرواز می کنند در ایر کانال تلویزیونی بلاروس 1 گفت: هواپیماها تقریباً 30 تا 35 پرواز در هفته را برای اهداف شناسایی انجام می دهند. تنها امروز چهار پرواز هواپیمای شناسایی در امتداد مرزهای جمهوری بلاروس به ثبت رسید. وی تصریح کرد: برای یک هفته آنها از 30 تا 35 سورتی هواپیمای شناسایی فراتر رفته اند.

نقش بلاروس در عملیات ویژه در اوکراین

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس می گوید: بلاروس در عملیات ویژه در اوکراین شرکت می کند، اما نیروهایش را به داخل محدوده اوکراین نمی فرستد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس گفت: بلاروس در عملیات ویژه روسیه در اوکراین شرکت می کند، اما پرسنل نظامی به آنجا اعزام نمی کند و کسی را نمی کشد.

رئیس دولت بلاروس در نشست وزارت دفاع  که درباره امنیت نظامی برگزار تشکیل شده بود، بیان داشت: در مورد مشارکت ما در عملیات نظامی ویژه در اوکراین، ما در آنجا شرکت می کنیم. ما آن را پنهان نمی کنیم. اما ما کسی را نمی کشیم. ما نظامیانمان را جایی نمی فرستیم. ما تعهدات خود را زیر پا نمی گذاریم.

لوکاشنکا خاطرنشان کرد که بلاروس به پناهندگان کمک می کند، افرادی را که وارد این کشور می شوند را درمان کرده و به آنها غذا می دهد.

رئیس جمهور بلاروس گفت: بله، ما کمک پزشکی می دهیم. در صورت لزوم به افراد کمک پزشکی ارائه می شود. بله، ما به مردم غذا می دهیم. و نه تنها روس ها. بیشتر از همه به آن پناهندگان و فقرایی که از اوکراین می آیند، روزانه 400-500 نفر را غذا می دهیم. خوب، چگونه به آنها غذا ندهیم، چگونه آنها را درمان نکنیم؟! این مشارکت ما در این عملیات نظامی است. مشارکت دیگری وجود ندارد و نخواهد بود.

Facebook
Telegram
Twitter
Email