آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

10 فوریه 2023 درمینسک پایخت جمهوری بلاروس نمایندگان سفارت جمهوری دموکراتیک خلق کره بارهبران وفعالان حزب کمونیست بلاروس دیدار داشته اند. این رویداد به مناسبت جشن ملی – روز ستاره درخشان سوسیالیست کره ای – هشتاد و یکمین سالگرد تولد رهبربزرگ خلق کره رفیق کیم جونگ ایل اختصاص داشت که در 16 فوریه هرساله در کره شمالی جشن گرفته می شود.

شرکت کنندگان با ترکیب مسئولین درمیزگرد سالن حضور داشته اند:

• دبیر دوم سفارت « جئون سائه نال» نماینده تجاری « لی هو جون » معاون وی« کیم چانگ رر» از طرف جمهوری خلق کره شرکت کرده اند.

• این مراسم با حضور دبیر کمیته همبستگی ایتالیا با بلاروس « کتی آلبینی » که از 9 تا 11 فوریه به کشورمان سفر کرده بود، تجلیل شد.

«نیکلای ولوویچ » عضو دفتر کمیته مرکزی ومسئول شعبه ایدئولوژی حزب کمونیست بلاروس  ریاست جلسه را بر عهده داشت.

 در این مراسم یکی از اعضای دفتر کمیته مرکزی حزب کمونیست دبیر بخش کار سازمانی حزب « دیمیتری میروشنیچنکو»  و مدیر امور کمیته مرکزی حزب« ولادیمیر خنیویچ » حضور داشتند.

رفیق ولوویچ به نمایندگی ازطرف «الکسی سوکول » دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست خطاب به دبیر کل حزب کارگران کره و با خوش آمدگویی به جمع حاضرسخن را آغازنمود.

رفیق عزیز کیم جونگ اون! از طرف کمیته مرکزی حزب کمونیست بلاروس، تبریکات صمیمانه ما را به مناسبت جشن ملی جمهوری خلق کره – روزستاره درخشان – 81-مین سالگرد تولد رهبر بزرگ مردم کره، رفیق، کیم جونگ ایل بپذیرید

رفیق کیم جونگ ایل رهبری کشور را در دهه 1990 درشرایط پیچیده و طاقت فرسا به عهده گرفت، زمانیکه  خلق کره در محاصره کشورهای متخاصم بود تحت رهبری وی خلق قهرمان کره برمشکلات فائق آمد وی نه تنها نظام سوسیالیستی  را با همه کینه توزیهای دشمنان حفظ کرد، بلکه بسوی توسعه جدیدی درتحولات اجتماعی رساند.

امروز، کره شمالی کشوری با صنعت توسعه یافته و با سلاح های هسته ای برای حفاظت از حاکمیت و استقلال ملی استوار ایستاده است .

«کیم جونگ ایل» میهن پرست واقعی درسرزمین مادری بود. او پرچم مبارزه ضد امپریالیستی و پرچم مبارزه برای آرمان سوسیالیستی را در پیچیده ترین دوره توسعه جهانی به دست گرفت –  زمانیکه اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی زیرتهاجم  ضد انقلاب بیرونی و داخلی مورد یورش بود. کره شمالی به رهبری رفیق کیم جونگ ایل پرچم مبارزه را از دست رهبر بزرگ مردم کره، رفیق کیم ایل سونگ پذیرفت، در رویارویی جهانی با سمت گیری ضد امپریالیستی  ظاهر شد.

امروز رفیق کیم جونگ اون، مردم شریف کره را با اطمینان به سمت ارتفاع نوین یک دولت سوسیالیستی در حال شکوفایی هدایت می کند. کمونیست های جمهوری بلاروس قاطعانه متقاعد شده اند که به لطف وفاداری تزلزل ناپذیر به ایده های جوچه،(1) شور و شوق بالای مردم کوشا و قهرمان، کشور شما بزرگترین پیروزی ها را در ساختن یک کشور سوسیالیستی برای مردم به دست خواهد آورد….

هیئت کره ای سپس مجموعه ای از فیلم های مقدماتی در مورد دستاوردها و پیروزی های مردم کره شمالی را برای تجربه آموزی به کمونیست های بلاروس به نمایش گذاشتند. حقایق ارائه شده، با آمارها، فیلم ها و نمایشگاه در دستاوردهای صنایع سبک، مجتمع متالورژی، شهرسازی و مجتمع نظامی-صنعتی  چنان شگفت انگیز بود که باعث شد حاضران با نگاهی نو به جمهوری دموکراتیک خلق کره بنگرند و تمام تبلیغات  ویران کنند ه وکلیشه ای در مورد این کشور سوسیالیستی را با نگاه نو ستایش کنند.

سوسیالیسم  کلید اصلی راهگشای نجات بشریت است .

کشوری که از سال 1950 تحت تحریم های اقتصادی غیرقانونی ایالات متحده بوده است توانسته به نتایج عالی دست یابد. در اینجا فقط چند نمونه وجود دارد که مردم عادی درکشورهای سرمایه داری به سختی از آن اطلاع می یابند. دلایل آن  واضح است تصویر واقعی  زندگی در مطبوعات عمومی کشورهای  سرمایه داری با زحمت دیده می شود . ویا “کره شمالی” را “یک کشوری عقب مانده – فقیر ودارای  دیکتاتوری نظامی” در اذهان مردم جهان جلوه می دهند که از نظرفن آوری های نوین دولتی تکامل نیافته است.

قابل توجه :

• کارگران کره ای آپارتمان های مدرن و رایگان در محل زندگی و کار در استان ها و شهرستان ها  دریافت می کنند . سرعت ساخت وساز با رشد جمعیت  خلق کره شمالی شگفت آنگیز است. به عنوان مثال، تنها در یک ماه، آوریل سال 2022، یک خیابان کامل از ساختمان های جدید Seonghwa در پیونگ یانگ با بیش از 160 آسمان خراش با آخرین فناوری به بهره برداری رسید.(لینگ ارائه شده  زیربا تصاویرو ارقام جهت اطلاع علاقمندان – م)

•  فوریه 2022، قانون حمایت از سلامت کودکان کره شمالی به تصویب رسید: تهیه محصولات لبنیاتی با منشاء حیوانی برای همه کودکان با هزینه دولت به طور قانونی ثابت شده است.

• لباس فرم مدرسه برای دانش آموزان و همچنین کلیه آموزش های ابتدایی، متوسطه و عالی کشور و پزشکی رایگان است. لباس فرم مدرسه، کیف و کفش برای دانش آموزان در روز اول پس از پذیرش در یک موسسه آموزشی صادر می شود.

آزمایش موفقیت‌آمیز جدیدترین موشک‌های بالستیک قاره‌ پیمای Hwaseongpo-17 با کلاهک هسته‌ای با برد تقریباً 1000 کیلومتر به کره این امکان را می‌دهد که از امنیت و حفاظت خود در برابر تهاجم خارجی اطمینان داشته باشد. علاوه بر این، در 1 ژانویه 2023، پیونگ یانگ یک شلیک آزمایشی موفقیت آمیز از یک  جت کالیبر 600 میلی متری فوق العاده بزرگ را به نمایش گذاشت.

کار بر روی اکتشافات فضایی به منظور پرتاب ماهواره های شناسایی در حال انجام است. کشوری با ارزش های سنتی برای محافظت از جامعه در برابر اثرات مخرب تبلیغات غرب، شبکه های داخلی خود را به وجود آورد. تلاش ترویجی دائمی برای  ارزش های میهن پرستانه در حال انجام است. آموزش جوانان از دوران کودکی همه این اقدامات در کنار هم به دولت با منابع بسیار محدود این امکان را داده است تا به موفقیت قابل توجهی در تأمین نیازهای مردم دست یابد. سود به طور عادلانه بین همه جامعه وشهروندان کشور توزیع می شود .دولت با افزایش توان دفاعی جمعی پیش می رود نه اینکه سود اضافی در جیب شخصی الیگارشی قرار گیردو از کشورخارج  شود.

البته، همانطور که رفیق جونگ سه نال اشاره کرد، هنوز مشکلات دربخشی از ایالت وجود دارد، وایده آل نیست. نمونه فساد، فرمالیسم در عرصه مختلف، خیانت به میهن وجود دارد . به هر حال، مجازات اعدام برای خائنان در کره پیش بینی شده است. در بخش دیگرمشکلات با تخلفات به طورموثر برخورد می شود.

درنتیجه سطح رشد رفاه ساکنان کره شمالی نشان می دهد حفظ سیستم سوسیالیستی صحیح ترین گزینه  دراجتماع است که به جزآن انتخاب دیگری نمی تواند وجود داشته باشد.

برگرفته از سایت حزب کمونیست بلاروس

م . چابکی : 4 اسفند 1401 برابر با2023.02.23 

یاد اشت :

(1)جوچه به کره‌ای اتکاء بر خود است؛ فلسفه سیاسی حاکم بر کشور کره شمالی است که از اواخر دهه ۱۹۶۰ از سوی کیم ایل-سونگ به‌عنوان یک نظام اندیشه‌ای و ایدئولوژیکی طراحی و توسعه یافت. جوچه تلفیقی است از مارکسیسم، ناسیونالیسم و اومانیسم انسانگرایی که هدف آن ایجاد جامعه اشتراکی سازمان یافته متکی بر خود در راه سازندگی کشور و تربیت افراد می‌باشد.

http://www.comparty.by/news/siyayushchaya-zvezda-koreyskogo-socializma

Facebook
Telegram
Twitter
Email