آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

ه حکومت نظامی دراوکراین خاتمه دهید!

تیمورپیپیا: رهبر کمونیست های گرجستان از اوکراینی ها درخواست کردحکومت نظامی درکی یف را به زیر بکشند.

تیمورپیپیا رهبر جنبش سوسیالیستی ورهبرحزب متحد کمونیست گرجستان، در یک سخنرانی به اوکراینی ها و همفکران روسی ،به همکاران سیاسی در منطقه، درباره تجربه فعالین چپ در رژیم ساکاشویلی که درزندان های ویژه زیرسخترین شکنجه ها قرار داشته اند، مصاحبه ای با پورتال 36ON اختصاص داد:

تیمورپیپیا گفت: ما به نمایندگان مردم اوکراین توصیه می کنیم که تاریخ گرجستان پس ازاتحاد شوروی را با دقت بیشتری مطالعه نمایند. داستان به قدرت رسیدن نیروهای طرفدارآمریکا در گرجستان در سال 2003، با لفاظی آشکار گام به گام به ضد روسیه تبدیل شد ورژیم ساکاشویلی را به درگیری نظامی با روسیه کشاند.

اوکراین تاریخ پسا اتحاد شوروی درگرجستان را تکرارمی کند. تاریخی که به طرفداری از غرب و آمریکا درسال 2012برما تحمیل شد، مردم اوکراین نیز دردرجه اول باید خشم راعلیه حکومت نظامی بکار برند. کمونیست ها و چپ ها نمایندگان مردم هستند و از منافع کشور دفاع می کنند در روسیه نیز مردم درحفظ صلح و ثبات درمنطقه به نیروهای امنیتی کمک می کنند.

جنبش سوسیالیستی گرجستان فراخوان خود را به نیاز شکستن محاصره اطلاعاتی غرب ارائه می دهد.

تیمورپیپیا رهبرجنبش سوسیالیستی و رهبرحزب متحد کمونیست گرجستان می گوید: اکثریت قریب به اتفاق رسانه های انترنیتی، در روسیه، گرجستان و اوکراین، مملو ازته مانده های زباله های خبری ناتو تشکیل شده است. آنان تلاش می کنند از نسل جوان ما احمق بسازند، تا از ندای وجدان دوری جویند. غرب جمعی خون بومیان را مد تولید رایانه های نظامی ایالات متحده قرارمی دهد تا موج خشونت دربین جوانان را توجیح کند. درمیان رسانه ها هرچند گاهی تبلیغات خشونت آمیز نمونه دراینستا گرام ممنوع می شود ، اما پس از مدتی دردسترس همگان قرار می گیرد.

  • اکنون چند رسانه جمعی غرب در اوکراین تحریکاتی را علیه روسیه را شدت بخشیده اند. اکثرمردم گرجستان توجه دارند روسیه به انجام یک عملیات ویژه به منظور مهار در مقابل دولت راستگرا و فاشیست طرفدارآمریکا اقدامی پیش گیرانه بود. دریک کلام، مردم باید روابط دوستانه با همسایه شمالی روسیه را حفظ کنند.

تیمورپیپیا، سیاستمدار کمونیست می گوید: گرجستان مدت طولانی است زیر فشار خارجی از میان «روزنه های ناتو» و ایالات متحده به گشودن جبهه دوم علیه روسیه سکوت می کند. اما این بار نمی توان مردم گرجستان را فریب داد.

  • تلاشهایی از طرف ناتو و آمریکا برای جانب داری گرجستان از کی یف برای شرکت درخصومت‌های آبخازیا و اوستیای جنوبی صورت می گیرد البته اینجا روسیه بی تفاوت نه خواهد ماند. مردم گرجستان به شدت به تشدید درگیری واکنش منفی نشان داده اند. آمریکایی‌ها آشکارا فشار خود را برای ائتلاف ضد روسی پنهان نمی کنند. سفیر آمریکا در گرجستان در این راستا فعال است و وزارت خارجه آمریکا مستقیماً در جنگ اطلاعاتی دخالت دارد.

بخش کوچکی از مردم گرجستان، از جمله جوانان به هم ریخته اند. این بخش از جامعه با پلتفرم طرفداری ازغرب مرتبط است – سازمان های غیر دولتی طرفدار آمریکا، احزاب سیاسی. البته آنها طرفدار پیوستن گرجستان به اقدامات ضد روسی وحمایت به اصطلاح ازجهان متمدن هستند، اما این تنها 15% جمعیت است. ( مثال دیگرمتاسفانه بخش کوچکی ازجوانان بلاروس دررویداد های سال2020 درانتخابات دنبال بهشت دمکراسی غرب با هارترین جریان طرفدار دار ناتو همسویی کردند – م)

کمونیست ها درگرجستان با وجود فشارهای امنیتی تسلیم نشده اند. در این کشورموضع بی طرفی دررابطه با روسیه، منشور موسوم به آزادی که در زمان ساکاشویلی به تصویب رسید، همچنان به قوت خود باقی است. نمایش نمادهای شوروی، از جمله پیروزی برفاشیسم محدود شده، اما گردشگران جهانی همراه وارثان پیروزی استالین در خانه ما، درگورستان های سربازان ارتش سرخ با ادای احترام می نگرند. مردم ما همچنان درانتظار9 ماه مه هستند تا پیروزی بر فاشیسم را جشن بگیرند.

  • امسال، ما در حال آماده سازی راهپیمایی 9 ماه مه هستیم که با تجمع در بنای یادبود قهرمانان اتحاد جماهیر شوروی «ملیتون کانتاریا» به پایان می رسد (توجه داشته باشید – او به همراه گروهبان M.A. Egorov پرچم پیروزی بر رایشستاگ نازی را برافراشته است. سال 1945).(1) این راهپیمایی با شعارهای ضد آمریکایی و ضد ناتو و با فراخوان برای احیای روابط دیپلماتیک با فدراسیون روسیه برگزار می شود. این اقدام در 9 می در یکی از مناطق تفلیس برگزار می شود. راهپیمایی از ساعت 12 آغاز خواهد شد. مردم گرجستان، با تجربه چندین ساله امیدوارهستند و گذشت زمان ابتکار مردم اسلاو را نشان خواهد داد.

درخواست میهن پرستان گرجی از ضد فاشیست های اوکراینی،9 مه یک تاریخ پر افتخار برای مردم قهرمان اتحاد جماهیر شوروی سابق است!

مردم اوکراین نقش بزرگی درپیروزی بر فاشیسم داشتند. به 2.5 میلیون سرباز اوکراینی جوایز ارزشمند نظامی اعطا شد و بیش از2هزارنفر عنوان قهرمانی اتحاد جماهیر شوروی را دریافت کردند. مارشال ها و ژنرال های اوکراینی الاصل بیش از نیمی از 15 جبهه های جنگ را رهبری کرده اند.

1.3 میلیون اوکراینی در نبرد علیه فاشیسم جان باختند. همین تعداد اسیرجنگی و 3.9 میلیون غیرنظامی دراوکراین توسط مهاجمان آلمانی نابود شدند. نازی ها با آتش و صلیب شکسته در سراسر اوکراین به شکل وحشیانه ایی ده ها شهر و هزاران روستا، و کارخانه را ویران کردند.

طبق نقشه آلمان نازی، مردم اوکراین نیز مانند مردم روسیه و بلاروس به طورکلی ریشه کن شدند! این یک جنگ سرنوشت ساز بود که در آن مردم اوکراین به همراه مردم روسیه و دیگر خلق های شوروی به یک پیروزی سرنوشت ساز دست یافتند و جهان را از طاعون سیاه نجات دادند! بنابراین، 9ماه مه یک روزمقدس برای همه ما مردم اوکراین و کل جهان است.

ما نمایندگان مردم گرجستان و شرکت کنندگان در راهپیمایی 9 ماه می در پایتخت گرجستان، اوکراینی ها را در این روز مقدس درک می کنیم واطمینان داریم فاجعه وضعیت فعلی کشور زیبای شما به پیایان می رسد. کشوری که باردیگر اشغال شد و تحت حمایت خارجی می خواهند تمدن شما را نابود کنند، اطمینان داریم این اشغالگری به پایان خواهد رسید.

آمریکایی ها با انجام یک کودتای خونین و قرار دادن وارثان ایدئولوژیک هیتلر (نئوفاشیست ها)، دشمنان بدنام ملت ها هستند. گرجستان 20 سال، جولانگاه جنگ روانی نیروهای افراطی راست در فضای زندگی ما قراردارد. دولت کی یف از ارتجاعی ترین نیروی سیاسی در گرجستان که به مدت 9 سال مردم ما را به وحشت انداخته اند حمایت می کند! مقامات کی یف به خود اجازه می دهند بی شرمانه با دخالت در امور داخلی گرجستان نظر خود را تحمیل کنند. یعنی با چه کسی جنگید و یا دوستی کرد! حکومت غاصب نظامی درکی یف، تمام نیروی خود را برای یک رویارویی و برادرکشی با دونباس به وجود آورد، اکنون مصرانه از دولت ما می خواهد که به جنگ آبخاز و اوستی بروند و اینجا را نیز به صحنه های جنگ و خون ریزی تبدیل سازند!

درگرجستان زمانی از ماجراجویان و قاتلانی که بر روی تسخینوالی (2) بمب ریختند و موج جدیدی از نفرت و دشمنی ایجاد کردند، بدین وسیله مردم کشورما را با تاریخ هزارساله در برابر یک فاجعه قرار دادند. سال “انتقام جویانه 2008” را در نظر داشته باشیم.

مااطمینان داریم مردم برادر اوکراین، اراده کافی برای رهایی از ستم حکومت منفورنظامی کی یف را دارند. حکومتی که منافع کشور را با خیانت و فروش به واشنگتن به آنان تحمیل کرد، سرنوشت میلیون ها هموطن را بازیچه قرارداد، رهایی می یابند!

خشم خود را علیه دولت باندرای کی یف بکار گیرید!

اطمینان داشته باشید مردم اتحاد جماهیر شوروی سابق در مبارزه برای رهایی از فاشیسم با شما همراهی می کنند تا با اتحاد برای پیروزی به مانند ماه می 1945 بار دیگر کنار هم آئیم.

شرکت کنندگان درکنفرانس 8 مه 2023.

شرکت کنندگان در راهپیمایی 9 مه 2023.

تفلیس، گرجستان.

عکس – رهبر جنبش سوسیالیستی گرجستان، رهبر حزب کمونیست متحد گرجستان، تیمور پیپیا.

نویسندگان : سرگئی سیچف – گابریلا کولشووا

برگرفته از سایت حزب کمونیست بلاروس

م . چابکی : 24اردیبهشت 1402 برابربا2023.05.14

یاد داشت ها:

(1) میخائیل الکسیویچ یگوروف ؛ ۵ مه ۱۹۲۳ – ۲۰ ژوئن ۱۹۷۵)، به همراه ملیتون کانتاریا، یکی از سه سربازی بود که در ۲ مه ۱۹۴۵ پس از نبرد برلین پرچم شوروی را بر فراز رایشتاگ برافراشتند.

(2) نبرد تْسْخینوالی به صورت مداوم برای شهر تسخینوالی پایتخت اوستیای جنوبی از ۸ اوت ۲۰۰۸ آغاز شد و نبرد اصلی جنگ اوستیای جنوبی ۲۰۰۸ می‌باشد..

Facebook
Telegram
Twitter
Email