آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

در روسیه چه می گذرد؟

متن کامل پیام پوتین خطاب به شهروندان روسیه

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیامی خطاب به شهروندان روسیه ایراد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین گفت: هرکس آگاهانه راه خیانت، سیاه نمایی و شورش مسلحانه را آماده کرده باشد، به زودی مجازات خواهد شد.

متن کامل پیام رئیس جمهور روسیه چنین است: من شهروندان روسیه، پرسنل نیروهای مسلح، سازمان های اجرای قانون و سرویس های ویژه، به سربازان و فرماندهانی که اکنون در مواضع رزمی خود می جنگند، حملات دشمن را قهرمانانه دفع می کنند، مورد خطاب قرار می دهم. من این را می دانم و دیشب دوباره با فرماندهان همه جهات در اینباره صحبت کردم. من همچنین کسانی را مورد خطاب قرار می دهم که با فریب یا تهدید به یک ماجراجویی جنایتکارانه کشیده شدند و در مسیر یک جنایت جدی – شورش مسلحانه قرار گرفتند.

امروز روسیه در حال مبارزه سختی برای آینده خود است و تجاوزات نئونازی ها و اربابان آنها را دفع می کند. عملاً تمام ماشین نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی غرب علیه ما است. ما برای جان و امنیت مردم خود، برای حاکمیت و استقلال خود می جنگیم. برای حق بودن و ماندن روسیه – دولتی با تاریخ هزار ساله.

این نبرد طی آن سرنوشت مردم ما مشخص می شود، نیازمند اتحاد همه نیروها، تشکل، انسجام و مسئولیت است. طی آن هر چیزی که ما را ضعیف می کند باید کنار گذاشته شود، هر نزاعی که دشمنان خارجی ما می توانند و از آن برای تضعیف ما از درون استفاده می کنند.

و بنابراین، اقداماتی که وحدت ما را شکاف می دهد، در واقع ارتداد از مردم ما، از همرزمان ما است که اکنون در جبهه می جنگند. این خنجر زدن به کشور و مردم ما از پشت است.

این چنین ضربه ای در سال 1917، زمانی که این کشور درگیر جنگ جهانی اول بود، به روسیه وارد شد. دسیسه ها، دعواها، سیاسی کاری های پشت سر ارتش و مردم به بزرگترین شوک تبدیل شد، نابودی ارتش و فروپاشی دولت، از دست دادن سرزمین های وسیع. در نتیجه، تراژدی جنگ داخلی.

روس ها روس ها را کشتند، برادران – برادران، و انواع ماجراجویان سیاسی و نیروهای خارجی که کشور را تقسیم کردند، پاره کردند، منافع خودخواهانه را به دست آوردند.

ما اجازه نخواهیم داد که این اتفاق دوباره بیفتد. ما هم از مردم و هم از کشور خود در برابر هرگونه تهدید محافظت خواهیم کرد. از جمله – از خیانت درونی.

و آنچه ما با آن روبرو هستیم دقیقاً یک خیانت است. جاه طلبی های زیاد و منافع شخصی منجر به خیانت شد. خیانت به کشور، مردم ما و به هدفی که برای آن سربازان و فرماندهان گروه واگنر دوشادوش سایر واحدها و زیر واحدهای ما جنگیدند و جان باختند. قهرمانانی که سولدار و آرتیوموفسک، شهرها و شهرهای دونباس را آزاد کردند، برای نووروسیا، برای اتحاد جهان روسی جنگیدند و جان خود را دادند. به نام و جلال آنها نیز کسانی خیانت کردند که سعی در سازماندهی شورشی دارند و کشور را به سوی هرج و مرج و برادرکشی سوق می دهند. برای شکست و در پایان، و تسلیم.

تکرار می‌کنم، هر آشفتگی داخلی یک تهدید مهلک برای کشور ما، برای ما به عنوان یک ملت است. این ضربه ای به روسیه و مردم ما است. و اقدامات ما برای محافظت از میهن در برابر چنین تهدیدی شدید و سخت خواهد بود. همه کسانی که عمداً در راه خیانت قرار گرفتند، شورش مسلحانه را تدارک دیدند، راه سیاه نمایی و تروریستی را در پیش گرفتند، به مجازات حتمی خواهند رسید، هم در برابر قانون و هم در برابر مردم ما پاسخگو خواهند بود.

نیروهای مسلح و سایر سازمان‌های دولتی دستورات لازم را دریافت کرده‌اند و اقدامات ضد تروریستی بیشتر اکنون در مسکو، منطقه مسکو و تعدادی از مناطق دیگر در حال انجام است. همچنین اقدامات قاطعی برای تثبیت وضعیت در روستوف نا دونو انجام خواهد شد. وضعیت در آنجا همچنان دشوار است و در واقع کار مقامات کشوری و نظامی مسدود شده است.

من به عنوان رئیس جمهور روسیه و فرمانده کل قوا، به عنوان یک شهروند روسیه، هر کاری را برای دفاع از کشور، حفاظت از نظم قانون اساسی، جان، امنیت و آزادی شهروندان انجام خواهم داد.

کسی که شورش نظامی را سازماندهی و آماده کرد و علیه همرزمانش اسلحه بلند کرد به روسیه خیانت کرد. و پاسخگوی آن خواهند بود. و من از کسانی که به این جنایت کشیده می شوند می خواهم که مرتکب یک اشتباه مرگبار و غم انگیز و منحصر به فرد نشوند و تنها انتخاب درست را انجام دهند – دست از شرکت در اعمال جنایتکارانه بردارند. من معتقدم آنچه را که برای ما عزیز و مقدس است حفظ و دفاع خواهیم کرد و همراه با میهن خود بر هر آزمایشی غلبه خواهیم کرد و حتی قوی تر خواهیم شد.

«گنادی زیوگانف» از «پریگوژین» خواست که بلندپروازی شخصی را کنار بگذارد و از سرزمین مادری دفاع کند.

– صدر کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه «گنادی زیوگانف»  از رئیس نیروهای مسلح خصوصی “واگنر” و سربازانش خواست تا از تحریکات جلوگیری کنند.

– صدر کمیته مرکزی حزب کمونیست، رئیس فراکسیون حزب کمونیست در دومای ایالتی مجلس فدرال فدراسیون روسیه

صدر کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه در گفتگو با ناظر سیاسی حزب کمونیست وضعیت عملکرد نیروهای مسلح خصوصی واگنر ” را ارزیابی کرد. – گنادی زیوگانوف گفت: من با دقت به سخنرانی رئیس جمهور گوش دادم. – من به طور کامل از فراخوان او برای اتحاد هر چه بیشتر در این زمان سخت و پر مسئولیت حمایت می کنم. انواع سوء تفاهم‌ها بین مردم وجود دارد، اما لحظه‌ای در تاریخ هر کشور و شهروندی فرا می‌رسد که شما باید تمام بلندپروازی‌ها و ادعاهای خود را کنار بگذارید و از میهن دفاع کنید، آنطور که ما در سال های 1941-1945 از آن دفاع کردیم. حتی در آن زمان نیز قزاق ها، کشیشان و کولاک‌های آزرده وجود داشتند، با این وجود، همه آنها بپا خواستند و از کشور خود دفاع کردند. در خانواده من همه جنگیدند. از این رو، همراه با رئیس جمهور، من از تمام نیروهای مردمی میهن پرست جناح چپ درخواست می کنم: ما باید تا حد امکان متحد شویم و از مردانی حمایت کنیم که ضمن آزاد کردن اوکراین را از دست نازی‌ها، باندرا و فاشیست ها، برای میهن ما می‌جنگند. – رئیس حزب کمونیست معتقد است، کسانی که اکنون به سمت این تحریک رفته‌اند، پاسخگو خواهند بود. – سیستم مجری قانون باید کارآمدتر، دقیق تر و سخت تر کار کند. اما برای ما مهم است که بفهمیم پشت این کار سرویس‌های اطلاعاتی خارجی و هم ستون پنجم پشت قرار دارند که به جای اینکه جامعه را متحد کنند، به سرقت پول یا چیز دیگری از کشور ادامه می‌دهند. – «گنادی زوگانوف» خاطرنشان کرد که ما، کمونیست ها، یک برنامه واقعی برای کمک به سربازانعملیات نظامی ویژه آماده کرده ایم. – تهنا طی 20 روز گذشته 4 کاروان – 500 تنی – را اعزام کردند. ما به طور منظم از فرزندانمان حمایت می‌کنیم، از جمله کسانی که برای درمان و تحصیل به ما مراجعه می‌کنند. تقریبا 13000 نفر اخیرا پذیرفته شده‌اند.

وظیفه ما اکنون این است که همه کار را  انجام دهیم تا جلوی کسانی را بگیریم که با وجود شرایط سخت کشور دست به تحریک زدند. روی سخن من مستقیماً با سربازان، فرماندهان و رزمندگانی است که به این درگیری کشیده شده اند. ما باید هر کاری را برای مبارزه با نازیسم و ​​فاشیسم انجام دهیم. و همکاری وبازی در کنار آمریکایی‌ها و آنگلوساکسون‌ها و دشمنان روسیه – این پست ترین چیز استبیایید دست از این تحریک برداریم و برای پیروزی و شکست کامل و نهایی نئوفاشیست‌ها هر کاری را انجام بدهیم.

منبع:«کامسامولسکایا پراودا»

https://kp-ru.turbopages.org/kp.ru/s/daily/27520.5/4783592/

لوکاشنکو خبر از موافقت پریگوژین برای توقف حرکت گروه “واگنر” داد

لوکاشنکو با هماهنگی با ولادیمیر پوتین تماس هایی را با پرگوژین رئیس گروه “واگنر” برقرار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، بخش رسانه ای ریاست جمهوری بلاروس خبر داد که پریگوژین پیشنهاد الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس برای توقف حرکت نظامیان گروه نظامی خصوصی “واگنر” در خاک روسیه و قدم های آتی برای از بین بردن تنش را پذیرفته است.

در کانال تلگرامی “پول پرووا” به نقل از بخش رسانه ای نهاد ریاست جمهوری بلاروس آمده است: “صبح امروز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه همکار بلاروسی خود در جریان شرایط ایجاد شده با شرکت نظامی خصوصی “واگنر” در جنوب روسیه، قرار داد. روسای جمهور در خصوص اقدامات مشترک توافق کردند“.

در این اطلاعیه همچنین گفته شده است: “در راستای توافقات، رئیس جمهور بلاروس بصورت تکمیلی و با کسب اطلاعات در خصوص شرایط از طریق کانال های خود، با هماهنگی با رئیس جمهور روسیه، مذاکراتی را با یوگنی پریگوژین رئیس گروه “واگنر” صورت داد. مذاکرات در طول روز به درازا کشیدند. در نتیجه آن به توافقاتی در خصوص غیر قابل پذیرش بودن راه انداختن کشتار خونین در قلمرو روسیه، دست پیدا شد. یوگنی پریگوژین پیشنهاد الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس را برای توقف حرکت نیروهای مسلح گروه “واگنر” در خاک روسیه و اقدامات آتی برای رفع تنش ها، را پذیرفت“.

در این مقاله تاکید می شود که “روی میز یک گزینه کاملا سودمند و قابل پذیرش برای حل وضعیت با ضمانت های امنیتی برای جنگجویان گروه “واگنر” قرار دارد“.

شب گذشته، مرکز روابط عمومی سرویس امنیت فدرال روسیه گزارش داد که تمام اطلاعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی از طرف یوگنی پریگوژین در مورد حملات موشکی و بمب گذاری شده توسط وزارت دفاع روسیه به “یگان های شرکت نظامی خصوصی واگنر ” خلاف واقع است و یک تحریک اطلاعاتی است. وزارت دفاع نیز این مطلب را تایید کردند. پریگوژین اظهار داشت که کاروان واگنر به سمت روستوف نا دونو در حال حرکت است. بخش تحقیقات سرویس امنیت فدرال روسیه یک پرونده جنایی علیه پریگوژین بر اساس ماده 279 قانون جنایی فدراسیون روسیه (سازماندهی شورش مسلحانه) باز کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در خطاب به مردم روسیه گفت که همه کسانی که در تلاش برای شورش هستند مجازات اجتناب‌ناپذیری خواهند داشت و در برابر قانون و مردم پاسخ خواهند داد.

پیام رئیس واگنر به نیروهایش: به پایگاه‌های خود بازگردید

رئیس گروه واگنر در پیامی صوتی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده، به نیروهای خود دستور داد با هدف جلوگیری از خونریزی، به پایگاه‌های خود بازگردند.

وی در این پیام گفت در حالی که 200 کیلومتر با پایتخت فاصله داریم، تصمیم گرفتیم که جلوی ریخته شدن خون روس‌ها را بگیریم و به پایگاه‌های خود بازگردیم.

واگنر با پیشنهاد بلاروس برای توقف درگیری‌ها موافقت کرد

سرویس مطبوعاتی رئیس جمهور بلاروس گزارش داد، پریگوژین پیشنهاد لوکاشنکو برای توقف جنبش واگنر در روسیه و برداشتن گام های بیشتر برای تنش زدایی را پذیرفت.

سرویس مطبوعاتی لوکاشنکو اعلام کرد که در حال حاضر پیش‌نویس گزینه قابل قبولی برای حل و فصل وضعیت گروه “واگنر” با ضمانت‌های امنیتی برای مبارزان آن وجود دارد.

بر اساس اعلام ریاست جمهوری بلاروس، گفت‌گوی لوکاشنکو با پریوگوژین با هماهنگی ولادیمیر پوتین انجام شد است

خبرگزاری فارس

بیانیه کرملین در خصوص شرایط حول گروه “واگنر

سخنگوی کاخ کرملین در خصوص شرایط حول گروه “واگنر” پس از اتفاقات روز شنبه توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای رئیس جمهور فدراسیون روسیه در خصوص شرایط حول گروه نظامی خصوصی “واگنر” توضیحاتی را ارائه کرد.

پسکوف در این خصوص تصریح کرد:

– جنگجویان گروه “واگنر” که در اتفاقات امروز مشارکت داشته اند، با هیچ پیگردی روبرو نخواهند شد؛

– اعضای گروه “واگنر” که مایل باشند می توانند با وزارت دفاع روسیه قرارداد امضا نمایند؛

– پوتین و لوکاشنکو صبح امروز در خصوص ماینجیگری مینسک برای حل و فصل شرایط توافق کردند: این امر ابتکار شحصی رئیس جمهوربلاروس بود؛

– هدف عالی- پیش گیری از خون ریزی و تقابل داخلی بود، تلاشهای لوکاشنکو در راستای این هدف بود؛

– وضعیت امروز به هیچ وجه بر روند اجرای عملیات ویژه نظامی تاثیری نخواهد داشت، جنگجویان با موفقیت ضد حمله را دفع می کنند، عملیات ادامه خواهد داشت؛

هیچ پیام جدیدی از طرف پوتین در آینده نزدیک صورت نخواهد گرفت.

پیش از این بخش رسانه ای الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس اعلام کرده بود که رئیس جمهور بلاروس با هماهنگی با ولادیمیر پوتین، طی روز تماس هایی را با پریگوژین برقرار کرده که در نتیجه آن رئیس گروه واگنر با توقف حرکت نیروهای این گروه در خاک روسیه و اقدام های آتی برای رفع تنش ها موافقت کرده است. در بیانیه این نهاد تاکید شده است: “روی میز گزینه ای سودمند و قابل پذیرش برای حل وضعیت با ضمانت های امنیتی برای چنگجویان گروه “واگنر” قرار دارد.

پس از آن یوگنی پریگوژین از بازگشت ستون های نظامی این گروه به اردوگاه های خود خبر داد.

Facebook
Telegram
Twitter
Email