آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

سخنان خانم «عادله چرنیک بلند»، صدر فرقه دموکرات اذربایجان در نشست جمعیت مهاجرین ایرانی مقیم جمهوری آذربایجان.

امروز شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ نشستی در دفتر جمعیت مهاجرین ایرانی ساکن جمهوری آذربایجان درشهر باکو برگزار شد.

در این نشست که به دعوت تشکیلات زنان این جمعیت تشکیل شده بود. مهمان ویژه ای از کشور آلمان حضور داشت.

مهمان ویژه این برنامه، خانم سارا کریم شاد بود که خود از استادان سرشناس موسیقی و یکی از نوازندگان چیره دست پیانو است. خانم کریمی شاد ضمن تشکر از مهمان نوازی گرم برگزار کنندگان این نشست قطعاتی نیز با پیانو نواخت که مورد تشویق گرم حضار قرار گرفت.

در ادامه این برنامه، رفیق عادله چرنیک بلند صدر کمیته مرکزی فرقه دموکرات آذربایجان، ضمن خوشامد گویی به شرکت کنندگان در مراسم و خیر مقدم به خانم سارا کریم شاد، با تشکر از مسئولین تشکیلات زنان جمعیت مهاجرین ایرانی، از جمله گفت:

دوستان عزیزم،  ما وظیفه داریم که در جمعی که حضور پیدا می کنیم، از فعالیت ها و مبارزات فراموش نشدنی فرقه دموکرات آذربایجان، بویژه از فعالیت ها و مبارزات زنان  آن نیز یاد کنیم، نباید این نکته را فراموش کنیم و الا گناهی بزرگ و نابخشودنی مرتکب شده آیم. همانطور که خود شما در این جا شاهد هستید، زنان عضو جمعیت, نسبت به مردان فعال تر و منسجم ترند. در دوران حکومت ملی آذربایجان. نیز  زنان ما با تمام محدودیت ها، نسبت به رفقای مرد فعال تر و پیگیرتر بودند.

در شهر اردبیل با دیوارهای بلند خانه ها و محیط به شدت مذهبی آن زمان، زنان زیادی از اعضای فرقه بودند که به فعالیت سیاسی و اجتماعی مشغول بودند.

مانند فاطمه قهرمانی، منظر خانم و خدیجه خانم (مادر خود من) زنان ما، علاوه بر فعالیت های اجتماعی، هر کدام مسئول حوزه حزبی بودند. در شهر محل زندگی خود من یعنی  اردبیل، ما حتی زن پلیس داشتیم. زنان و دختران ما در همه عرصه ها فعال بودند و اکنون نیز می بایستی همانگونه باشد.

پس از پایان سخنان رفیق عادله چرنیک بلند صدر فرقه دموکرات آذربایجان، اقای فریدون ابراهیمی صدر «جمعیت مهاجرین ایرانی» ضمن گزارشی از فغالیت های جمعیت مهاجرین، از خانم سارا کریم شاد، درخواست کرد تا ایشان برای تماس و ارتباط هر چه نزدیک تر جمعیت زنان، با تشکل های زنان ایرانی مقیم آلمان تلاش کند.  پس از سخنان آقای فریدون ابراهیمی خانم مومنات صدر تشکیلات زنان جمعیت نیز ضمن صحبت های خود به اهداف و فعالیت زنان جمعیت پرداخت.

 در این جلسه خانم سارا کریم شاد چند قطغه موسیقی با پیانو نواخت که مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.

در خاتمه نیز جمعیت شرکت کننده در این نشست، ضمن حلقه زدن به دور عادله خانم چرنیک بلند، با او عکس یادگاری گرفتند و دسته گلی نیز به او تقدیم شد.

این جلسه نزدیک به سه ساعت طول کشید.

Facebook
Telegram
Twitter
Email