آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

این عوضی فرزند آنها است!

دیمیتری کوزمین، معاون سردبیر “روسیه کارگری”

شامگاه 27 اکتبر2023 در نشست مجمع عمومی سازمان ملل چندین قطعنامه درباره جنگ اسرائیل و گروه رادیکال فلسطینی حماس مورد بررسی قرار گرفت. در نتیجه نشست مجمع عمومی، پروژه پیشنهادی اردن را به تصویب رساند که خواستار آتش بس بشردوستانه فوری بود. این سند توسط 120 کشور از جمله روسیه، چین و برزیل پشتیبانی شد. همانطور که انتظار می رفت، ایالات متحده و اسرائیل به آن رای منفی دادند آنها نه تنها در اقلیت قرار گرفتند، بلکه عملاً خود را در مقابل بقیه جهان قرار دادند.

این نکته قابل توجه است که اسرائیل رسما با رد قطعنامه، به پذیرش حقارت پاسخ داد. برای نشان دادن این تحقیر،حملات نظامیان خودرا به نوار غزه تشدید کرد و با سامانه «آهنین»  به مناطق مسکونی مردم درمانده فلسطین ادامه داد. همانطور که یک ناظر سیاسی به درستی اشاره کرد، رژیم اسرائیل در واقع در حال سرکوب خونین شورش در اردوگاه کار اجباری است که خود سازمانگر آن است.

قابل توجه اینکه تشدید مناقشعه اخیرفلسطین و اسرائیل ویژگی دیگری را برجسته ساخت:

 حمایت دولت ها وکشورهایی که قبلاً بدون قید و شرط از رژیم نازی درکیف حمایت می کردند، زلنسکی محبوبشان بود وکهنه سربازان اس اس اوکراینی با سازماندهی های باشکوه و تشویق برای او کف می زدند. تعجب آورنیست که آمریکا هم در رأس این سبعیت بود. حتی روزولت، رئیس جمهورسابق  آمریکا، یک جمله تاریخی در رابطه با دیکتاتور نیکاراگوئه دارد: که “بله، سوموزا پسرعوضی است، اما او پسرعوضی ماست (1) منطقی است بدانیم که ایالات متحده مدت هاست نقش یک چهره هار و زننده عوضی را درجهان بازی می کند و جهان را با چنین هیولاهای ضد بشری اداره می کند.

اکثریت قریب به اتفاق احزاب کمونیست و چپ در جهان با اعلام حمایت از خواسته های عادلانه مردم فلسطین، اقدامات اسرائیل را محکوم کرده اند. بیانیه حمایت از فلسطین که در بیست و سومین نشست بین المللی احزاب کمونیست و کارگری در ازمیر در 19 تا 22 اکتبر سال جاری برگزار شد، گواه این امر است. خوب، وقت آن رسیده است که آن «چپ‌هایی» که حتی در این شرایط به تکرار شعارهای خود ادامه می‌دهند «هر دو بدتر هستند»، (ضرب والمثل ایرانی هم وجود دارد- م) با تمام نتیجه گیری وجبهه بندی های بعدی، امکان آن نیست که در زمره «نفوذی‌های امپریالیست» قرار بگیرند.

دیمیتری کوزمین، معاون سردبیر “روسیه کارگری”

برگرفته از سایت حزب کمونیست کارگران روسیه

م . چابکی: 13آبان 1402 برابر با2023.11.04

توضیح و منابع:  Это ИХ сукин сын(این پسر عوضی آنهااست)

  1.  پسر عوضی : استراتژی ایست که بر اساس آن ایالات متحده از رهبران مستبد و جنایتکاران، آشکارا تا زمانی که رژیم های آنها به ایالات متحده وفادار هستند حمایت می کند… طبق یکی از روایت‌ها، این اصطلاح را برای اولین بار فرانکلین روزولت در سال 1939 در رابطه با سوموزا دیکتاتور نیکاراگوئه به کار برد سوموزا که به خاطر فعالیتهای ضد کمونیستی اش شناخته می شود، علی رغم اقتدارگرایی، از حمایت سیاسی ایالات متحده برخوردار بود.
https://xn--j1akbb.xn--p1acf/2023/10/31/%d1%8d%d1%82%d0%be-%d0%b8%d1%85-%d1%81%d1%83%d0%ba%d0%b8%d0%bd-%d1%81%d1%8b%d0%bd/
Facebook
Telegram
Twitter
Email