آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

گزارشی از برگزاری روز جهانی کارگر!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، چهارشنبه 12 مرداد مطابق با اول ماه مه، طبقه کارگر از همه اشکال برای برگزاری جشن روز جهانی کارگر بهره برده و این روز را گرامی داشتند.

از پروژه های نفت و گاز خبر می رسد که حراست و سرپرستان کارگاهها به بسیاری از اعضای با نفوذ سندیکا هشدار داده اند که از برگزاری جشن روز کارگر و سخنرانی پیرامون آن خودداری کنند که به رغم این تهدیدها در بسیاری از کانکس ها و اتاق های کارگری این روز جشن گرفته شد. در ذوب آهن روز 10 اردیبهشت در بسیاری از قسمت ها شیرینی روز کارگر پخش شد و کارگران از رفتن به مراسم هدایت شده مدیریت سرباز زدند. در کارخانه نیشکر هفت تپه بیش از صد کارگر در محوطه پارکینگ تجمع کرده و این روز را گرامی داشته و در مورد خواسته های خود با هم گفتگو کردند. همچنین در این روز کارگران معترض کاغذ پارس هفت تپه در ادامه تظاهرات های روزانه خود این جشن مهم کارگری را گرامی داشتند.

در کرمانشاه آموزگاران بازنشسته و بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل اداره کار شهر تجمع کرده و سخنرانان در مورد مشکلات بازنشستگان صحبت کرده و از توماج صالحی حمایت و اعدام او را به شدت محکوم کردند. در تهران ساعت 10 صبح بیش از 70 بازنشسته تامین اجتماعی و تعدادی از آموزگاران بازنشسته گرد آمده و با شعارهایی که در دست داشتند خواسته های خود را اعلام کردند. هرچند تلاش نیروهای انتظامی برای برهم زدن این تجمع ببار ننشست و این نیروها مجبور شدند به داخل سازمان تامین اجتماعی بروند.

در تهران ساعت 17 گرامی داشت روز کارگر از سوی خانواده و جمعی از دوستداران زنده یاد پرویز بابایی نویسنده، در تالار سپهر با حضور بیش از 350 نفر برگزار شد. هرچند نیروهای امنیتی با فشار بر روی برگزار کنندگان و صاحب تالار قصد خاموش کردن چراغ های تالار را داشتند تا جمع را پراکنده کنند اما بعد از یکساعت اعلام شد که جشنی برگزار نخواهد شد. حاضرین با برخاستن و تشویق 10 دقیقه ای برگزار کنندگان، احساس عمیق خود را ابراز داشته و با کف زدن های دوباره به برهم زنندگان مراسم پیام اعتراض خود را ابراز داشته و با درودهای پی در پی حضور همیشگی نام آوران طبقه کارگر را گرامی داشتند. در این مراسم کارگران، بازنشستگان، آموزگاران، فعالان کودکان کار، سندیکالیست ها، نویسندگان، زندانیان اجتماعی و سیاسی قبل و بعد از انقلاب حضور یافته بودند.  

کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

Facebook
Telegram
Twitter
Email