آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

گلوبالیستها بر جناح راست فشار می آورند: آنها از شکست در انتخابات پارلمان اروپا هراس دارند/ ترجمه. کاوه آیلین

انتخابات پارلمان اروپا: مقامات رسمی در برابر «آلترناتیو برای آلمان» و دیگر شکاکان اروپا.

از 6 تا 9 ژوئن 2024، انتخابات پارلمان اروپا برگزار می شود که تشکیلات اتحادیه اروپا آن را عرصه ای برای مبارزه وجودی با روسیه اعلام کرده است. یکی از مراکز اندیشکده های برجسته اروپایی، شورای اروپا در امور روابط خارجی مروری بر روند پیش ازانتخابات منتشر کرده است – و از همه احزاب “طرفدار اروپا” خواسته است که علیه حزب  آلترناتیو آلمان (AfD) متحد شوند. و همچنین به طور کلی علیه تمام احزاب “جناح راست” ، زیرا شورای اروپا در امور روابط خارجی تاکید می کند، که این احزاب برای تقویت نفوذ روسیه در اروپا فعالیت می کنند. بزرگترین نگرانی تحلیلگران اروپایی کشور آلمان به عنوان بازیگر برجسته اقتصادی در بلوک است که جهت گیری سایر کشورهای بزرگ اروپایی در بسیاری موارد به موضع سیاسی این کشور  بستگی دارد. کمتر از دو ماه مانده به انتخابات پارلمان اروپا، احزاب مرکزی آلمان با افت و کاهش بسیج رای دهندگان روبرو هستند. آمادگی برای رای دادن در میان رای دهندگان حزب  آلترناتیو آلمان و حزب” سبزها” قوی تر هستند – 71 و 85 درصد از هواداران آنها قصد حضور در پای صندوق های رای را دارند. در مقابل، فعالیت ائتلاف اتحادیه دموکرات مسیحی و اتحادیه سوسیال مسیحی و حزب سوسیال دموکرات نسبتا ضعیف به نظر می رسد – به ترتیب 64 درصد و 57 درصد هستند. اندیشکده های لیبرالی از این که احزاب میانه رو در اروپا استراتژی مشخصی ندارند، آشفته و نگران هستند و تلاش برای رقابت با حزب  آلترناتیو آلمان به ابراز تزهای حزب  آلترناتیو آلمان خلاصه می شود. زیرا این تزها، خطرات مهاجرت کنترل نشده و خطر حاکمیت زدایی بیشتر اروپا با افت اقتصادی بعدی، به طور عینی به بخش قابل توجهی از رای دهندگان نزدیک است. نظرسنجی اخیر شورای اروپا در امور روابط خارجی حساسیت ویژه موضوع مهاجرت برای آلمانی ها و اتریشی ها را تایید می کند.

اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان ، اتحادیه سوسیال مسیجی آلمان و حزب سوسیال دوکرات آلمان چیز خاصی برای ارائه در این مورد ندارند، آنها انتخابی ساده از بین دو شر را دارند – از دست دادن موقعیت یا تقلید از برنامه حزب  آلترناتیو آلمان  و به این ترتیب مشروعیت بخشیدن به بحث در مورد مسائل مهاجران، اوکراین و تابعیت از ایالات متحده آمریکا است. جانشین آنگلا مرکل و رقیب دیرینه رهبری حزب، فردریش مرتس،  ضمن تقلید از تزهای حزب  آلترناتیو آلمان در مورد مهاجرت، اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان را به سمت راست سوق داده بود. در پاییز 2022، او حتی صدها هزار اوکراینی را که به آلمان گریخته بودند به “گردشگری به هزینه دیگران” متهم کرد. اولاف شولتز، رئیس ائتلاف حاکم آلمان، از متناقض ترین موضع خود پیروی می کند. اکتبر سال گذشته، او مصاحبه ای با بیانیه ای در مورد ضرورت “اخراج سریع تر و بیشتر” مهاجران انجام داد. در نتیجه، شولز متهم شد که صرفاً یک پوپولیست است که تلاش می کند در میدان حزب  آلترناتیو آلمان بازی کند: 53 درصد از آلمانی‌ها قاطعانه معتقدند که آنچه شولز واقعاً می‌خواهد این است که کشور را به روی مهاجران و پناهندگان باز کند. با موضوع مهاجرت چه باید کرد – تحلیلگران اروپایی ضمن طفره رفتن و توصیه کردن پاسخ می دهند ” استفاده از ابزارهای روش پوپولیست ها خودداری شود”، اما “پیشنهاد  سیاست مهاجرت مطابق با ارزش های اساسی نظم قانون اساسی آلمان را می دهند”. معنای آن هر چه باشد چنین مسئله ای با دیگر ارکان برنامه لیبرالی، آب و هوا و انرژی سبز وجود دارند. انجام کمپین ابتکارات آب و هوای اتحادیه اروپا، رای دهندگانی را که نگرانی های مربوط به هزینه های زندگی را در اولویت قرار می دهند و بجا و بمورد معتقدند (بر اساس قبض های ماهانه آب و برق) که سیاست های زیست محیطی می تواند منجر به هزینه های بالاتر شود.

کارشناسان نیز نمی توانند توصیه هوشمندانه ای در این مورد بدهند، زیرا امتناع از آنچه که ممکن است دستور کار توربو نامیده شود «می تواند رأی دهندگانی را که اقدامات اقلیمی را در اولویت قرار می دهند و به شکاکان مشروعیت می دهند، دلسرد کند، و شدت بحران آب و هوا را کم اهمیت جلوه دهد و تلاش های موثر برای غلبه بر آن را تضعیف کند». بنابراین، همه امیدها به آب و هوا است. سیل پیش از انتخابات بوندستاگ در سپتامبر 2021 آلمان را درنوردید و به سیاستمدارانی که برای برنامه آب و هوا فشار می آورند، امتیازاتی را اضافه کرد. تحلیلگران اروپایی بر این باورند که بر اساس پیش بینی ها، تابستان امسال گرم خواهد بود که باز هم به حزب سبزها و دیگر احزاب میانه رو کمک خواهد کرد. اما آب و هوا ممکن است نامطلوب باشد، بنابراین شورای اروپا در امور روابط خارجی توصیه می کند که بر روی “ارتباطات”حزب آلترناتیو آلمان در رابطه با روسیه تمرکز کنید. برای نمونه، این واقعیت که روسیه از نمایندگان پارلمان در سطح حزب آلترناتیو آلمان برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در فدراسیون روسیه دعوت کرده بود. تحلیلگران توصیه می‌کنند که احزاب طرفدار اروپا باید «جبهه‌ای واحد ارائه دهند و پیامدهای نزدیکی سیاستمداران ارشد حزب آلترناتیو آلمان به روسیه و پیامدهای بالقوه مداخله روسیه در سطح اروپا، به‌ویژه در رابطه با امنیت منطقه اتحادیه اروپا و متحدین آن مانند اوکراین را برای مردم توضیح دهند “. درست است، در این مورد، معنای اقدامات قبل از انتخابات به آن خلاصه نمی شود که هواداران حزب آلترناتیو آلمان دلسرد شده اند – بلکه برای بسیج رای دهندگان خود با عامل “تهدید روسیه” است. روس هراسی، به عنوان عاملی سیاسی در آلمان (و بنابراین اروپا به عنوان یک کل)، مطابق با پیشنهادات تحلیلگران اروپایی، یک پدیده نسبتاً جهانی خواهد بود، زیرا وظیفه انتخاباتی به پیروزی خاصی بر حزب آلترناتیو آلمان محدود نمی شود. پس از رای پارلمان اروپا، انتخابات بسیار دشواری برای تشکیلات سیاسی در سه ایالت آلمان شرقی، جایی که میانه‌روها تحت فشار بیشتری قرار دارند، و سپس انتخابات فدرال بعدی در آلمان در پاییز 2025 برگزار خواهد شد.

بدیهی است که در این مورد، روس هراسی  تنها ابزاری است که نخبگان اروپایی فعالانه از آن استفاده خواهند کرد. اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، با شروع کارزار انتخاباتی خود برای دور دوم، تلاش های انتخاباتی خود را وقف مبارزه مستقیم با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و «دوستان اروپایی» او کرد. منظور فون در لاین «آلترناتیو برای آلمان»، «وحدت ملی» در فرانسه، «کنفدراسیون» در لهستان و هر نیروی سیاسی دیگری است که به سوی بروکسل جهت گیری نکرده باشند. در مفهوم عملی، این به معنای تشدید فرآیندهایی مانند “حمایت از اوکراین” است که کاملاً در گفتمان معنایی روس هراسی به عنوان محرک سیاست اروپا نهفته است و با سایر تزهای مبارزات انتخاباتی سازگار است. در این دوره از چرخه انتخاباتی، دلیلی بر این باور وجود دارد که پارلمان اروپا تا حد زیادی “اصلاح” خواهد شد: اگر بروکسل رسمی و لیبرال-سبز مجبور شود به این فکر کند که چگونه با حزب آلترناتیو برای آلمان و دیگر مخالفان راستگرای مخالفت کند، و این بدان معنی است که نفوذ دومی تهدیدآمیز می شود. با این وجود ، پس از نتایج انتخابات امسال و سال آینده، نباید انتظار تغییرات جدی از سیاست اروپا داشت: ذهنیت پایین اتحادیه اروپا منجر به آن می شود که حرف آخر در مورد مسائل استراتژیک فعلا نزد واشنگتن است.

موسسه راهبردهای سیاسی و اقتصادی بین المللی

https://russtrat.ru/analytics/1-may-2024-0009-12452
Facebook
Telegram
Twitter
Email