آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

نمی‌خواهی مثل “فیتسو” بشوی؟ مطیع باش/  ترجمه. کاوه آیلین

 اتحادیه اروپا تهدید نخست وزیر گرجستان را رمزگشایی کرد

کمیسر اروپایی که نخست وزیر گرجستان را به سرنوشت “فیتسو” تهدید کرده بود، با “حذف کردن نوشته خود” عذر آورد. جزییات تهدید “ایراکلی کوباخیدزه”، نخست وزیر گرجستان به تکرار سرنوشت همکار اسلواکی وی که چند روز پیش به سوی او تیراندازی شد، مشخص شدند

. روز قبل، “کوباخیدزه” گزارش داد که یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا به او گفته است: “ببینید چه بر سر”فیتسو” آمده و مواظب باشید”.  “الیور ورهلی”، کمیسر اروپایی مسئول گسترش اتحادیه اروپا، اذعان کرد که این هشدار از سوی او بوده است. اما سعی کرد با این جمله توجیه کند که فقط می‌خواسته از نخست‌وزیر گرجستان بخواهد با تصویب قانونی درباره عمال خارجی «وضعیت شکننده‌ای را تشدید نکند».

“ورهلی” توضیح داد: «این قانون می تواند منجر به دو قطبی شدن بیشتر و اوضاع غیرقابل کنترل احتمالی در خیابان های تفلیس شود. تیراندازی به” فیتسو” «به عنوان نمونه و به بهانه ی آنچه که می تواند چنین سطح بالایی از قطبی شدن در جامعه حتی در اروپا منجر شود “اشاره شد.

این البته بسیار خوب است. معلوم می شود که گرجی ها، به نظر کمیسر اروپا، در مقایسه با اروپایی ها، مردمی کاملاً وحشی هستند. اما آنچه در اینجا مهمتر است، نظر آقای “ورهلی” نیست، بلکه تاکتیک جدید غرب است. حتی اگر سوءقصد به “فیتسو” در سطح نخبگان گلوبالیست مورد تایید قرار نگرفت (هرچند استدلال‌های بیشتری به نفع دخالت آنها وجود دارد)، اما آنطور که می‌بینیم، نخبگان از پیشینه اسلواکی نهایت استفاده را می‌کنند. «نمی‌خواهی مثل “فیتسو” بشوی؟ مطیع باش. ما کاری به آن نداریم، اما مردم شما غیرقابل پیش بینی هستند، آدم های روانی زیادی با سلاح وجود دارند، اوضاع شکننده است. می فهمی.» خیلی راحت است. زیرا این غرب است که “شکنندگی اوضاع” را تنظیم می کند، چیزی که گرجستان بهتر از همه می داند. همانا با “انقلاب گل سرخ” آن بود که راهپیمایی انقلاب های رنگی در فضای پس از شوروی آغاز شد.

موسسه راهبردهای سیاسی و اقتصادی بین المللی: https://russtrat.ru/analytics/26-may-2024-0541-12477

Facebook
Telegram
Twitter
Email