آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

خلبانان فرانسوی در آسمان اوکراین سابق؟در مورد پیامدهای جنون جنگی ترجیح می‌دهند فکر نکنند، اما بیهوده است. دمیتری سدوف/ ترجمه. کاوه آیلین

“فلوریان فیلیپو”، رهبر حزب “میهن پرستان” فرانسه، نامزد انتخابات پارلمان اروپا، تصمیم “امانوئل ماکرون”، رئیس جمهور فرانسه برای انتقال جنگنده های میراژ چند منظوره 5-2000  اصلاح شده به اوکراین را که در سال 1990 ظاهر شده بود، دیوانگی خواند. علاوه بر این، “مکرون” به کیف اجازه داد تا از این جنگنده ها برای حمله به خاک روسیه استفاده کند. “ای. مکرون” همچنین به کانال “ب.اف.ام. تی وی” (شبکه خبری شبانه‌روزی در فرانسه) گفت که فرانسه خلبانان اوکراینی را آموزش خواهد داد و قصد خود را برای آموزش و مجهز کردن 5/4 هزار سرباز اوکراینی اعلام کرد. به نظر می رسد که در شرایط عملیات نظامی جاری در اوکراین، ظهور چندین جنگنده فرانسوی و 4 هزار سرباز اوکراینی آموزش دیده در فرانسه وضعیت پدید آمده امور را تغییر نخواهد داد. حتی اگر “میراژ”ها موشک های دوربرد را به خاک روسیه بخواهند شلیک کنند. اما ماکرون از جنگ آوری و ستیزه جویی خود خسته نمی شود و در حال طراحی نقشه های جدید برای جنگ است. و او هواپیماها را به اوکراین اضافه می کند هم  پول منتقل می کند و هم احتمالاً به چیز دیگری می اندیشد که ما در مورد آن نمی دانیم. در خط مقدم عملیات نظامی ویژه، سربازان ما در مورد چنین مخالفانی می گویند: “او  گاز گرفت.” در نبردها، “گاز گرفته شده ها ” ناامیدانه، گاهی اوقات نامناسب رفتار می کنند، اما وجود دارند. احتمالا اینها هم چنین تیپ هایی از آدم ها هستند…

فرض کنیم که ماکرون از این تیپ است. در حالی که او با اظهارات جنگجویانه خود هوا را به لرزه در می آورد، جهان او را به گونه ای نگاه می کرد که گویی او یک دلقک دربار است. اما اکنون وضعیت در حال تغییر است. انتقال میراژها به اوکراین به معنای انتقال آنها با خدمه پرواز خود است. درگیری‌های قاطع در جبهه اوکراین در ماه‌های آینده در راه هست و خلبانان اوکراینی نمی‌توانند در زمان مدت کوتاه نحوه کار با میراژها را بیاموزند و تجربه جنگی لازم را به آنها بدهند. اگر جنگنده های فرانسوی به زودی در آسمان اوکراین ظاهر شوند، به این معنی است که خلبانان فرانسوی پشت کابین آنها نشسته اند. به خاطر بیاوریم که قصد استفاده از آنها برای ضربه زدن به فدراسیون روسیه است. استقرار این هواپیماها در فرودگاه های اوکراین دشوار خواهد بود (نیاز به زیرساخت های مناسب و پایگاه تعمیراتی است) – این بدان معنی است که آنها در سرزمین های مجاور اوکراین مستقر خواهند شد. محتمل ترین آنها لهستان و رومانی خواهند بود. فدراسیون روسیه اعلام کرده بود که اگر از هواپیماهای نظامی خارجی در حملات علیه روسیه استفاده شود، این هواپیماها و پایگاه های آنها به اهداف قانونی حملات نیروهای مسلح روسیه تبدیل خواهند شد. مسلم است که فرودگاه های میراژ (و بعداً فانتوم ها) در سرزمین های مستقل مجاور کشورهای ناتو به اهدافی برای تسلیحات دقیق روسی تبدیل می شوند. این نتیجه گیری برگرفته از دکترین امنیت ملی روسیه است و رئیس جمهور مکرون باید با پیامدهای آن دست و پنجه نرم کند. اما آیا او این کار را انجام خواهد داد؟

او خود ناسنجیده و بی پروا مداخله خود در بحران اوکراین را «عامل تشدید» نمی‌داند. در توصیف و تشریح آن، به زبان آلمانی میتوان چنین گفت: قانونی یا غیرقانونی، برایم مهم نیست».  در اینجا آدم ناخواسته یک شخصیت کمدی از یکی از فیلم های کمدی شوروی را به یاد می آورد که درباره خرگوش هایی آواز می خواند که ” اهمیتی نمی دهند. او احتمالاً این عبارت را پیش از ملاقات با صدراعظم شولز در ماه گذشته طوطی وار یاد گرفته است. به هر حال، آن به درستی معنای عمیق ایده های سیاسی او را بازتاب می دهد. و در مورد چگونگی اصل پنج آیین نامه ناتو با چنین توسعه ای، آن سیاستمداران غربی که «دقت می‌کنند» فکر خواهند کرد.

پی نوشت: “بیزینس اینسایدر” می نویسد، جنگنده های میراژ فرانسوی، که پاریس در نظر دارد آنها را به کیف منتقل کند، به دلیل برخی ویژگی ها برای نیروهای مسلح اوکراین مناسب نیستند. به ویژه، اثربخشی میراژ5 – 2000توسط موشک کوتاه برد هوا به هوا محدود شده است، در حالی که هواپیماهای اوکراینی به دلیل سیستم های انهدام قدرتمند نیروهای مسلح روسیه مجبور به پرواز در ارتفاع پایین هستند.

موسسه فرهنگ راهبردی

https://www.fondsk.ru/news/2024/06/09/francuzskie-lyotchiki-v-nebe-byvshey-ukrainy.html
Facebook
Telegram
Twitter
Email