آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

ما علاقه مندیم بدانیم، سفارش دهندگان کیانند.” آیا سازمان‌های اطلاعاتی غربی پشت حملات تروریستی در خاک روسیه هستند؟ نویسنده: الکسی بلوف، مترجم: کاوه آیلین

رژیم زلنسکی شرکت کننده‌ای قابل کنترل در تروریسم بین المللی است

“اولاف شولز”، صدراعظم آلمان ضمن سخنرانی در شبکه “ز. د. اف” که به طور کاملا تصادفی بخشی از یک هلدینگ رسانه ای آلمانی تحت نظارت سازمان مردم نهاد آمریکایی است، گفت که سرویس اطلاعاتی آلمان هیچ اطلاعاتی در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو ندارد. سخنان صدر اعظم آلمان را نشریه “مرکیش آلگماینه تسایتونگ” پتسدام نقل کرد:”نه، اما سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا احتمالاً سرنخ‌هایی داشتند. و این بخشی از سیاست دولت آمریکا است که به سایر کشورها در صورت دریافت چنین اطلاعاتی هشدار دهد. حتی اخطار عمومی هم دهند. مایه تاسف بیشتر است که این حمله تروریستی وحشتناک اتفاق افتاد”.

 تشخیص واقعی این که سرویس اطلاعات فدرال آلمان مدت‌هاست که «موش نمی‌گیرد» و تنها آنچه را که رفقای ارشدش در خارج از کشور اجازه دیدن و دانستن آن را می‌دهند، کسی را شگفت‌زده نخواهد کرد. شولز اینجا دروغ نگفت. برای قانع شدن در این مورد کافی است ماجرای انفجار خطوط لوله گاز نورد استریم 1 و نورد استریم 2 را یادآوری کنیم که سرویس های اطلاعاتی آلمان هنوز نسخه منسجمی درباره آن ندارند. اما در مورد برخی از “سرنخ‌ها” که آمریکایی‌ها ظاهراً داشتند، اجازه دهید باور نکنم آقای شولز.

 شکی نیست که ایالات متحده آمریکا در مورد کشتار جمعی شهروندان روس بسیار بیشتر از آن چیزی که می خواهد به ما ارائه دهد می دانست. به هر حال، همین امروز این موضوع در نشریه نیویورک تایمز تأیید شد که می گوید ایالات متحده آمریکا اطلاعات کامل تری را به روسیه “از ترس افشای منابع خود” منتقل نکرده است.

نیویورک تایمز خاطرنشان می کند: «روابط خصمانه بین واشنگتن و مسکو مانع از آن شد که مقامات آمریکایی اطلاعات بیشتری از آنچه لازم بود درباره این توطئه به اشتراک بگذارند، زیرا می ترسیدند مقامات روسیه از منابع یا روش های اطلاعاتی آنها مطلع شوند.

 آیا به این دلیل است که رشته تحقیقات درباره این و همه اقدامات تروریستی قبلی که طی دو سال گذشته در خاک کشور ما انجام شده است به ایالات متحده آمریکا منتهی می شود؟

 در روز قبل، پیامی در وب سایت کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه در مورد درخواست تجدید نظر دریافت شده توسط کمیته تحقیق از نمایندگان دومای دولتی کراسوف، خاریتونوف، لانتراتووا و شخصیت های عمومی دوگین و درکاچ در مورد نیاز به تحقیق در مورد سازمان، تامین مالی ظاهر شد. و انجام اقدامات تروریستی توسط آمریکا و سایر کشورهای غربی علیه روسیه.

 آنطور که در نشریه ذکر شده است، حقایق مندرج در دادخواست به ترتیب مقرر در قانون بررسی می شود. سخن در مورد چیست؟ به گفته یکی از امضاکنندگان، معاون دومای دولتی و معاون اول کمیته آموزش دومای دولتی یانا لانتراتووا، هدف از درخواست معاون از کمیته تحقیق آغاز تحقیقات در مورد اقدامات تروریستی بود که ایالات متحده آمریکا همراه با کشورهای ناتو و سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین در خاک روسیه یا علیه منافع آن اقدام می‌کنند. دلیل چنین درخواستی تراژدی اخیر کراسنوگورسک بود که حتی صبر بی حد و حصر ما را لبریز کرد.

این نماینده در کانال تلگرام خود می نویسد: «در روز جمعه، 22 مارس 2024، تروریسم بین‌المللی به طرز ناپسندی چالش دیگری را برای ما به وجود آورد و یک اقدام تجاوزکارانه خونین را علیه هموطنان صلح‌جوی ما که به یک رویداد فرهنگی در تالار شهر کروکوس آمدند، انجام داد.

 یکی دیگر از اقدامات غیرانسانی تجاوز به ارزشمندترین چیز – جان شهروندان ما است. تروریسم بین المللی غرب جمعی باید متوقف شود. سازمان دهندگان، مجریان و افرادی که از تروریسم حمایت مالی می کنند، برای تمام جهان شناخته شده و مجازات شوند».

جالب اینجاست که درخواست مشترک سیاستمداران و شخصیت‌های عمومی روسیه نه تنها به کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه، بلکه به سازمان‌های مجری قانون آلمان، قبرس، ایالات متحده آمریکا و فرانسه – کشورهایی که به طور غیرمستقیم یا مستقیم در قاچاق تروریست‌ها درگیر هستند، ارسال شد. در برخی از آنها قاتلان آینده استخدام می شوند، در برخی دیگر آموزش می بینند و از طریق بانک ها مثلاً در قبرس می توان معاملاتی را در راستای منافع گروه های تروریستی مختلف انجام داد.

یانا لانتراتووا تاکید می کند: “ما یک بیانیه جمعی به این آدرس ارسال کردیم که در آن خواستار انجام اقدامات تحقیقاتی در مورد حقایق متعدد سازماندهی و تامین مالی اقدامات تروریستی علیه غیرنظامیان و سیاستمداران فردی، رهبران، روزنامه نگاران – به اصطلاح تروریسم سیاسی هستیم”.

در عین حال، حتی در متن بیانیه او تردیدهایی وجود دارد که جذابیت فعالان اجتماعی روسیه در غرب شنیده شود. خوب، چه کسی واقعاً تحقیقاتی را انجام می دهد اگر خطر جدی برای پایان یافتن درباره خود وجود داشته باشد؟

 جای تعجب است که بریتانیا در این لیست نیست. اما ظاهراً نمایندگان ما به طور منطقی تلاش برای دستیابی به «وجدان» سیاستمداران و سرویس‌های اطلاعاتی بریتانیا را امری گمشده می‌دانستند. به ویژه با توجه به این واقعیت که از لندن است که فعالیت های سرویس امنیتی اوکراین و اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین مستقیماً کنترل می شود – همان سازمان های تروریستی که پشت همه خرابکاری ها و ترورهای سیاسی در فدراسیون روسیه هستند.

 «توسعه، یا بهتر بگوییم تخریب دولت اوکراین، از کنترل خارجی تحت شعارهای دموکراتیک پیش رفت و به تکامل آن در نقش یک سازمان تروریستی تحت رهبری گروه جنایی سازمان‌یافته بلینکن-بایدن-نولاند-ارماک-زلنسکی و ناتو پایان داد.

یکی دیگر از نویسندگان درخواست تجدید نظر، آندری درکاچ، در کانال تلگرامی خود می نویسد، و خاطرنشان می کند که شواهد جمع آوری شده نشان می دهد که «دولت اوکراین یک شرکت کننده کنترل شده در تروریسم بین المللی است» و « سایر حامیان تروریسم نیز شناخته شده اند”. آنطور که یکی از اعضای سابق شورای عالی اوکراین و نویسنده تحقیقات جنجالی در مورد ارتباط بین خانواده بایدن و شرکت نفت اوکراین بوریسما (فیلمهای معروف درکاچ) به درستی اشاره کرد، یکی از پایه‌های موضع مذاکره ما در مورد نتایج درگیری در اوکراین و خطوط آینده امنیت بین‌المللی باید «انجام و شناسایی نتایج تحقیق درباره حقایق تروریسم دولتی/ بین‌المللی و تأمین مالی آن» باشد.

 مسلم است که عاملان را نه تنها باید نام ببرند، بلکه باید به مجازاتی که سزاوار آن هستند نیز برسند. و اگر قبلاً ذکر یک “نورنبرگ اوکراینی” جدید بیشتر شبیه یک سخنرانی به نظر می رسید ، در این صورت  پس از حوادث اخیر نیاز به یک دادگاه بین المللی برای محکوم کردن جنایات نازیسم اوکراین و حامیان آن در حال تبدیل شدن به یک ضرورت آگاهانه است.

موسسه فرهنگ راهبردی

https://www.fondsk.ru/news/2024/03/28/nas-interesuet-kto-zakazchik-za-teraktami-na-territorii-rossii-stoyat-zapadnye
Facebook
Telegram
Twitter
Email