آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

از یک ماه اعتصاب گسترده کارگران پروژه ای در نفت حمایت میکنیم.

مدیریت فاسد نفت میکوشد تا با سرکوب صدای ما کارگران ارکان ثالث، صفوف اعتراضی ما را از اعتصابات وسیع کارگران پروژه ای و رسمی نفت جدا نماید.

دو هفته قبل همراه با طرح مطالبات خود و در اعتراض به اخراج همکارمان یاسر احمدی نژاد همزمان با دکل‌های عملیاتی، در مقابل ساختمان مرکزی ملی حفاری تجمع نمودیم که این اعتراض بصورت گسترده ای رسانه ای گردید و حمایت ما را از همکارمان برجسته نمود.

پس از آن اعتراض با فروکش کردن فضای انتخاباتی و تبلیغاتی، که مطابق معمول وعده های پوچ و دروغین برای ما کارگران را با خود داشته است، مدیریت و حراست ملی حفاری با خواست نهادهای امنیتی اهواز با احضار چند باره و تعلیق همکاران دیگرمان هرمزی و امیری، تلاش کردند خواسته هایمان را نا دیده بگیرند و مارا با ایجاد فضای امنیتی نسبت به خواسته ها و اعتراضاتمان به عقب برانند.

در ساختار فاسد و مافیایی نفت، سرکوب خواسته های به حق کارگری در حالی صورت می‌گیرد که کمی آن طرف تر در امتداد خیابانی که ساختمان شرکت ملی حفاری قرار دارد، کارگران نیروگاه برق اهواز را در شرایطی کاملاً تحمیلی مجبور به انجام کاری میکنند که طبق شواهد و تصاویر رسانه ای، هیچ اثری از امکانات ایمنی و تدارکات مناسب ضمن کار در آن به چشم نمی آید، اما با تبلیغات گسترده و عوام‌فریبانه تلاش گسترده ای صورت می‌گیرد تا آن شرایط را فداکاری کارگر مطرح کنند و کار تحمیلی را که هیچ تناسبی با فیش حقوقی و معیشت و منزلت مان ندارد، در جهت منافع خود تغییر دهند.

ترتیباتی از بالا، امنیتی و کاملاً ضد کارگری و منسوخ که ۴۵ سال است در جریان است و می‌خواهد فضای امنیتی حاکم بر محیط های کاری را تبدیل به نمایی کند که در آن کارگران با نادیده گرفتن حقوق اولیه خود، قهرمانان و فداکاران تولید و شرایطی شوند که سود آن به جیب عده ای چپاولگر میرود که مسبب فقر و فلاکت و بی حقوقی موجودند.

ما کارگران ارکان ثالث ملی حفاری در افشای این تبلیغات و عوامفریبی ها اعلام می‌کنیم، در حمایت از همکاران خود و پیگیری خواسته های مان، اجازه نمیدهیم اینگونه تصویر سازی های منسوخ سرپوشی باشد بر آنچه که در این چند روز بر ما و همکارانمان گذشته و تلاشی که نهادهای امنیتی کرده اند تا اعتراضات ما را از اعتصابات وسیع کارگران نفت جدا نمایند.

ما هشدار میدهیم، در برابر زورگویی ها و فضای پادگانی شما ایستاده ایم و در اتحاد با اعتصابات سراسری کارگران نفت، ضمن تکرار خواسته های اولیه مان، حذف کامل شرکتهای پیمانکاری و تغییر اساسی شرایط مزدی، خواستار بازگشت به کار بی قید شرط و فوری همکارانمان هستیم و در صورت تداوم سرکوبگریها و زورگویی ها قطعاً با اشکال مختلف اعتراضی ما مواجه خواهید شد که تعطیلی کار و تولید تنها بخشی از آن خواهد بود.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث)

یکشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳

Facebook
Telegram
Twitter
Email