آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

دولت سایه آمریکا ایران را مسئول سوءقصد به ترامپ می‌داند/ ترجمه. کاوه آیلین

“سی ان ان” اظهار داشت که: «مقامات آمریکا اطلاعاتی در مورد توطئه ایران بمنظور ترور دونالد ترامپ دریافت کرده اند». که گویا منجر به  شدت حفاظت از  رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در هفته های اخیر از سوی سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا شده است.

 “سی ‌ان‌ ان ” یادآور می شود  که ایران بارها سوگند خورده بود که از آمریکا به خاطر این که در دوم ژانویه ۲۰۲۰، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قاسم سلیمانی را به قتل رسانده بود، انتقام بگیرد. دقیقا از کی باید انتقام گرفت؟ چه کسی غیر از ترامپ است. وب سایت پنتاگون همچنان بیانیه ای از آن روز به یاد ماندنی را نشان می دهد:

«به دستور رئیس جمهور، ارتش آمریکا با کشتن قاسم سلیمانی اقدام دفاعی قاطعی برای محافظت از نیروهای آمریکایی در خارج از کشور انجام داد». اکنون روایت «ردپای ایران» به سرعت توسعه یافته است. “فرید زکریا”، مبلغ مشهور آمریکایی حتی باعلی باقری کنی، سرپرست وزیر امور خارجه ایران مصاحبه کرد و این پرسش را مطرح کرد که آیا تهران در این سوء قصد دست داشته است؟ پاسخ آن چیزی نبود که واشنگتن به آن امیدوار بود. “کنی” پاسخ داد: بله، ایران قصد دارد افرادی را که در ترور سلیمانی دست داشتند را به پای میز محاکمه بکشاند، اما به کمک رویه حقوقی علنی. با این وجود، این سرنخ برای تبلیغ «رد پای ایران» کافی است. انگیزه مشخص است! برای آغاز توجه داشته باشیم که تز تشدید حفاظت از ترامپ تاب هیچ انتقادی را ندارد. پشت بام ساختمانی در 130 متری تریبون وی در “باتلر” بدون محافظ بود.

آنچه “کیمبرلی چیتل”، رئیس سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا توضیح داد مضحک بود: «این ساختمان در بالاترین نقطه خود سقفی شیبدار دارد. و چون در آنجا فاکتور ایمنی وجود داشت، نمی‌خواستیم کسی را روی سقف شیبدار بگذاریم.» یعنی سقف شیب دار است، متوجه شدید؟

 از این رو هیچ یک از کارمندان سرویس مخفی- در صورت سقوط ناگهانی، در آنجا مستقر نبودند. تا آنجا که به  اتهامات علیه ایران مربوط می شود، ما شاهد انحراف توجه از درسنامه به یک هدف ناروا و بدرد نخورهستیم. “دولت سایه” در ایالات متحده آمریکا، که بدون شک در پشت ترور ترامپ قرار دارد، در تلاش است تا سوء ظن را از خود منحرف کند.

 روایت «ایرانی» شکار ترامپ- عموماً طولانی است: چندین ماه است که ادامه دارد. چرا او نباید بیشتر زنده بماند؟ این احتمال وجود دارد که عامل بعدی سوءقصد به دونالد بزرگ، ایرانی باشد، که پاسپورتش با خط فارسی به طور رسمی بر روی جسدش مقابل دوربین های تلویزیونی پیدا شود. و همچنین پرچم ایران را در خانه او پیدا خواهند کرد. آیا این دلیلی بر «دست تهران» نیست؟

منبع. موسسه راهبردهای سیاسی و اقتصادی بین المللی

: https://russtrat.ru/aktualno/17-iyul-2024-2015-12534

Facebook
Telegram
Twitter
Email