آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

فرود بمب افکن های نیروی هوایی آمریکا در رومانی

بر اساس اطلاع رسانی «موسسه فرهنگ راهبردی»؛ هواپیماهای استراتژیک بمب افکن بوئینگ” بی-۵۲ استراتوفورترس” راهبردی زیرصوت آمریکایی برای نخستین بار با پرواز از “لوئیزیانا” در پایگاه هوایی ناتو”میهایل کوگالنیچانودر رومانی فرود آمدند. مقامات نظامی رومانی این رویداد را یک روز تاریخی خواندند و گفتند که بمب افکن ها به عنوان بخشی از بیستمین اسکادران بمب های اعزامی برای هماهنگی با متحدان ناتو و سایر شرکای بین المللی برای حمایت از تعهدات امنیتی در منطقه مسئولیت فرماندهی اروپایی ایالات متحده عمل خواهند کرد

. ژنرال جیمز هکر، فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده در اروپا و آفریقا، گفت: «در شرایط جهانی امروز، بسیار مهم است که ما امکان عملیات موثر در مسافت های طولانی را داشته باشیم. این ماموریت گروه ضربت بمب افکن فرصتی عالی برای تقویت تاکتیک ها، تکنیک ها و رویه های جنگی انعطاف پذیر ما فراهم می کند. از طریق تلاش های مشترک با متحدان ایالات متحده آمریکا، نیروهای ما در حال مبارزه با تهدیدات فعلی و آینده هستند». به خاطر نزدیکی رومانی به آب های روسیه در دریای سیاه و کریمه، پنتاگون آن را به عنوان سکوی پرشی مناسب در صورت درگیری مسلحانه مستقیم می بیند.

پایگاه خبری «یونایتد۲۴میدیا» نوشت: بمب‌افکن‌های بی-۵۲ در حین پرواز در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز دریای بارنتز، توسط ۲ هواپیمای روسی در حدود ساعت ۸ صبح به وقت اروپای مرکزی در ۲۱ ژوئیه رهگیری شدند.

Facebook
Telegram
Twitter
Email