آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

علی کوهپایه حقی استاد تئاتر، سینما در گذشت

علی کوهپایه از پیشکسوتان تئاتر تبریز، استادی که شاگردان زیادی را پرورش داد. روز سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ براثر ایست قلبی درگذشت

علی کوهپایه  سال ۱۳۲۷در محله دوه چی شهر تبریز متولد شد. وی پس از اتمام دوران ابتدایی و راهنمایی وارد هنرستان هنرهای زیبای تبریز شد و در محضر استاد عبداله باقری به فراگیری هنر تذهیب و طراحی سنتی مشغول شد. وی علاوه بر نگارگری از سال ۱۳۴۸در زمینه هنر نمایش نیز فعالیت جدی و درخشانی داشته و در چندین فیلم سینمایی، سریال تلویزیونی و نمایش صحنه ای نقش آفرینی کرده است.

استاد کوهپایه از سال ١٣٦٠ تا ١٣٧١ در آموزشگاه های متعدد تبریز از جمله مرکز آموزش عالی شهید سرداری و مرکز دانشگاه هنر اسلامی به تدریس هنر تذهیب پرداخت و از سال ١٣٧٥ پس از مهاجرت به تهران در هنرستان هنرهای تجسمی پسران تهران، مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی تهران، دانشگاه الزهرا (س)، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه علم و فرهنگ و همچنین انجمن خوشنویسان شهرری، مشغول تعلیم هنر نگارگری و تذهیب بود.
زنده یاد علی کوهپایه سه شنبه دوم مرداد در تهران بر اثر ایست قلبی چشم از جهان فروبست. پیکر استاد پس از انتقال به تبریز در میان جمع کثیری از یاران، شاگردان و هوادرانش در قطعه نام‌آوران وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شود.

فرقه دمکرات آذربایجان فقدان این هنرمند ارزنده را به جامعه هنری، یاران و دوستانش و خانواده او صمیمانه تسلیت می گوید.

یاد و خاطره اش گرامی باد!

Facebook
Telegram
Twitter
Email