آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

در کره شمالی هفتاد و یکمین سالگرد جنگ کره را جشن می گیرند/ ترجمه. کاوه آیلین

کیم جونگ اون، رئیس جمهوری دمکراتیک خلق کره، به قهرمانانی که در جنگ با امپریالیسم آمریکا جان خود را در طول جنگ کره در سالهای  1950-1953 از دست دادند، ادای احترام کرد.

این مراسم به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد پایان جنگ، که کره شمالی آن را جنگ آزادی‌بخش میهن می‌نامد، برگزار شد. مطبوعات کره شمالی گزارش می دهند که  «به مناسبت روز بزرگ پیروزی، سیل بی‌پایانی از مردم از سراسر کشور با احساس احترامی بی‌کران به دامنه کوه جاودانی “سئوکبک” می‌روند، جایی که خاکستر قهرمانان کشته شده زیر پرچم شایسته ملی کشور قدرتمند ما و پرچم حزب کارگران کره قرار دارد».

 داوطلبانی از  چین و اتحاد شوروی در جنگ کره ، به ویژه، قهرمان افسانه ای جنگ بزرگ میهنی، “ایوان کوژدوب”، سه بار قهرمان اتحاد جماهیر شوروی، شرکت کردند.

 ایالات متحده آمریکا  و متحدانش از اروپا و آسیا در کنار کره جنوبی جنگیدند. در جریان عملیات نظامی، ارتش آمریکا از سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی علیه مردم کره شمالی استفاده کرد. از مهمات پر از حشرات آلوده و میکروب های خطرناک نیز مورد استفاده قرار گرفت.

 هیچ تحقیقی در مورد این حقایق در کره جنوبی انجام نشده است. پیونگ یانگ نتوانست عاملان را به دست عدالت بسپارد.

منبع. موسسه فرهنگ راهبردیhttps://www.fondsk.ru/news/2024/07/27/v-severnoy-koree-otmechayut-71-yu-godovschinu-koreyskoy-voyny.html

Facebook
Telegram
Twitter
Email

پول نداری؟ مدرسه نرو

ستم طبقاتی، گریبانگیر کودکان و نوجوانان در سن تحصیل و صنف لوازم‌التحریر فروش محسن گلستانی، رئیس اتحادیهٔ صنف نوشت‌افزار شهر

ادامه مطلب