آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

آمریکا و ژاپن در حال برداشتن گام‌های جدیدی برای جنگ با چین هستند/ ترجمه. کاوه آیلین

لوید آستین، رئیس پنتاگون پس از مذاکرات در قالب 2+2 (وزیر دفاع و وزرای امور خارجه) گفت که: “ایالات متحده آمریکا نیروهای نظامی خود در ژاپن را به یک ستاد مشترک نیروهای با مأموریت ها و مسئولیت های عملیاتی گسترده، تغییر شکل خواهد داد.” این ستاد از فرمانده کل هند و اقیانوسیه فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا تابعیت می کند و ریاست آن را یک ژنرال سه ستاره بر عهده خواهد داشت.

 آستین افزود: «این مهم‌ترین تغییر در نیروهای ایالات متحده آمریکا در ژاپن از زمان ایجاد آن و یکی از نیرومندترین بهسازی‌ها در روابط نظامی ما با ژاپن در 70 سال گذشته خواهد بود». گذشته از این، گفته شد که ساختار فرماندهی جدید نیروهای مسلح آمریکا در ژاپن به موازات برنامه های خود توکیو در زمینه ایجاد فرماندهی واحد نیروهای خود تا مارس 2025تعمیم خواهد یافت.

 گزارش می شود که اقدامات اعلام شده درمورد”محیط امنیتی در حال تغییر” در ارتباط با تهدیدات مختلف از سوی چین می باشد: (رفتار “تحریک آمیز” در دریاهای چین جنوبی و شرق چین، تمرینات نظامی مشترک با روسیه و افزایش سریع زرادخانه تسلیحات هسته ای چین). تکمیل فرماندهی نظامی عمودی ایالات متحده آمریکا و ژاپن – نشانه آشکاری از آمادگی برای درگیری نظامی با چین است. به احتمال زیاد به خاطر تایوان – اما مدعیان دیگری برای نقش فتیله وجود دارند. استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد آمریکا که از فیلیپین آغاز شد، به ژاپن و کره جنوبی ادامه خواهد یافت.

 یادآوری می کنیم که توکیو برنامه موشکی خود در زمینه نوسازی و ایجاد سیستم های موشکی جدید زمینی، از جمله سیستم های مافوق صوت را دارد. اقدامات مذکور بر امنیت روسیه نیز تأثیر می گذارد. ژاپن خود بر جزایر کوریل جنوبی نسبت به کشورمان ادعاهای ارضی دارد.

نظامی‌سازی و تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه مستلزم اقدامات متناسب از سوی ما است. ولادیمیر پوتین پیشتر در پاسخ به اقدامات ایالات متحده آمریکا و متحدانش، ضرورت ایجاد و استقرار موشک های زمینی با برد متوسط ​​و کوتاه تر را اعلام کرده بود. نخبگان ژاپنی که در موقعیتی تابع واشنگتن قرار دارند، باید به یاد داشته باشند که آنها به قول پوتین، “دولتی با قلمرو کوچک و جمعیت بسیار متراکم” دارند. و در نظر گرفتن آن فاکتی که معاهده منع موشکهای هسته ای میان برد روسیه دارای کلاهک های هم متعارف و هم هسته ای است.

موسسه راهبردهای سیاسی و اقتصادی بین المللی

https://russtrat.ru/analytics/30-iyul-2024-0013-12544
Facebook
Telegram
Twitter
Email

پول نداری؟ مدرسه نرو

ستم طبقاتی، گریبانگیر کودکان و نوجوانان در سن تحصیل و صنف لوازم‌التحریر فروش محسن گلستانی، رئیس اتحادیهٔ صنف نوشت‌افزار شهر

ادامه مطلب