آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

بنیاد ملی آمریکا برای دموکراسی چیست و چکاره است؟

وزارت خارجه چین گزارشی را منتشر کرد که در آن،بنیاد ملی آمریکا برای دموکراسی (نِد) را به عنوان «دستکش سفید» دولت آمریکا معرفی کرد.

در این گزارش با عنوان «بنیاد ملی آمریکا برای دموکراسی چیست و چکاره است»، اشاره شده است که بنیاد نِد مدت‌هاست با بهانه «ترویج دموکراسی»درگیر سرنگون کردن حکومت در سایر کشورها، دخالت در امور داخلی سایر کشورها، ایجاد تفرقه و تقابل، گمراه‌کردن افکار عمومی و اعمال نفوذ ایدئولوژیک بوده است.

در این گزارش اشاره شد که بنیاد نِد در سال‌های اخیر تاکتیک‌هایی را تغییر داده و این تغییرات باعث انحراف بیشتر فعالیتهای این بنیاد از گرایش تاریخی جهان به صلح، توسعه و همکاری، برد-برد شده است.

در این گزارش با اشاره به افزایش فعالیتهای نِد برای نفوذیابی به سایر کشورها، سرنگون کردن حکومت و تحریک فعالیتهای خرابکارانه در دیگر کشورها گفت، فعالیتهای ناگوار بیشمار نِد پیامدهای جدی زیادی ایجاد کرده و مورد محکومیت شدید جامعه بین المللی قرار دارد.

در این گزارش تاکید شد، ضروری است که چهره واقعی نِد را برای کشورهای جهان افشا کرد و به آنها هشدار داد که باید این چهره را تشخیص داده و هوشیاری از آن را حفظ کرده و با عملیات خرابکارانه آن مقاومت کنند تا از حاکمیت ملی، امنیت و منافع و توسعه خود و همچنین صلح و توسعه و انصاف و عدالت جهانی محافظت شود.

در این گزارش افشا شد، نِد که خود را یک سازمان غیردولتی معرفی می کند، در واقع مجری عملیات مخفی سیا است و توسط دولت ایالات متحده تامین مالی می‌شود. گزارشهای موجود حاکی از آن است که در سال 1983، زمانیکه سیا تاسیس شد،کنگره ایالات متحده 18 میلیون دلار به نِد اختصاص داده است. داده هایUSAspending.gov  نیز نشان می دهد که نِد در سال مالی 2023 مبلغ 315 میلیون دلار بودجه را دریافت کرده است.

در این گزارش همچنین بر پرونده های ترویج و تحریک انقلاب های رنگی در کشورهای ایران، اوکراین، کره شمالی و برخی کشورهای عربی به منظور سرنگون کردن حکومت این کشور مرور شد.

وزارت خارجه چین خاطرنشان کرد که بنیاد نِد آمریکا تحت پوشش های دموکراسی، آزادی و حقوق بشر سرگرم نفوذیابی به دیگر کشورها، مداخله درامور سایر کشورها و سرنگون کردن حکومت کشورها بوده است.

این وزارتخانه با تاکید بر اینکه جهان به سمت چندقطبی شدن حرکت می‌کند و نیاز به دموکراسی بیشتر در روابط بین‌الملل است، گفت که هر کشوری حق دارد مسیر توسعه را متناسب با واقعیت‌های عینی خود و نیازهای مردمش دنبال کند.

وزارت خارجه ابراز عقیده کرد که «هیچ کشوری در موقعیتی نیست که بتواند به دیگران درباره دموکراسی و حقوق بشر درس بدهد و هم نباید به بهانه های دموکراسی و حقوق بشر به نقض حاکمیت سایر کشورها، مداخله در امور داخلی آنها و دامن زدن به تقابل ایدئولوژیک دست بزند.»

این وزارتخانه از اعضای جامعه بین‌المللی خواست تا از ارزش‌های مشترک بشریت یعنی صلح، توسعه، انصاف، عدالت، دموکراسی و آزادی پیروی کنند، مبادلات و گفت‌وگو را بر اساس احترام متقابل و برابری انجام دهند و با یکدیگر برای کمک به پیشرفت مشترک بشریت تشریک مساعی کنند.

Facebook
Telegram
Twitter
Email

پول نداری؟ مدرسه نرو

ستم طبقاتی، گریبانگیر کودکان و نوجوانان در سن تحصیل و صنف لوازم‌التحریر فروش محسن گلستانی، رئیس اتحادیهٔ صنف نوشت‌افزار شهر

ادامه مطلب