آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

حاشیه‌های فراوان وزیر پیشنهادی؛ آیا پزشکیان نام احمد دنیامالی را پس می‌گیرد

تصور اینکه ورزش زنان ایران در دوران چهارساله احتمالی «احمد دنیامالی» چه سرنوشتی خواهد داشت، دشوار است.

خبرگزاری «تابناک» در گزارشی، از احتمال «پس گرفته شدن نام احمد دنیامالی» توسط «مسعود پزشکیان» خبر داد.

برخی رسانه‌ها، دنیامالی را گزینه «محمدباقر قالیباف» مطرح کرده‌اند و برخی عکس‌های او در ستاد تبلیغاتی باقر قالیباف در انتخابات اخیر را منتشر کرده‌اند.

برخی رسانه‌ها، دنیامالی را گزینه «محمدباقر قالیباف» مطرح کرده‌اند و برخی عکس‌های او در ستاد تبلیغاتی باقر قالیباف در انتخابات اخیر را منتشر کرده‌اند.

اعلام فهرست وزرای پیشنهادی «مسعود پزشکیان» به مجلس شورای اسلامی، با واکنش‌هایی منفی مواجه شد.

«جواد ظریف»، از شورای راهبردی ریاست‌جمهوری کنار کشید و «عباس عبدی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در یادداشتی در روزنامه «اعتماد» خطاب به مسعود پزشکیان نوشت: «لیستت را از مجلس پس بگیر.»

رییس‌جمهوری اسلامی اما در حساب «ایکس» (توییتر سابق) خود به منتقدین این‌گونه پاسخ داد: «صبر کنید کابینه کار کند و آن‌ را از روی عملکردش نقد کنید.»

میان وزرای پیشنهادی، حتی وزیری که مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد، بحث‌برانگیز بود. روزنامه اعتماد از فساد مالی «احمد دنیامالی» نوشت و روزنامه «هم‌میهن» در گزارشی، از پرونده‌سازی‌های او برای تعلیق فدراسیون قایقرانی ایران توسط نهادهای بین‌المللی، ممنوعیت خروج زنان قایقران در دوران ریاست بر فدراسیون قایقرانی و البته انحلال تیم فوتبال زنان ملوان در دوران مدیریتش در این باشگاه خبر داد.

پس از این فاشگویی‌ها در مورد یکی از مدیران سابق شورای شهر که پرونده‌های باز قضایی‌ او هنوز به نتیجه و سرانجام نرسیده، خبرگزاری تابناک در گزارشی، از احتمال «پس گرفته شدن نام احمد دنیامالی» توسط مسعود پزشکیان خبر داد.

منابع «ایران‌وایر» اما می‌گویند نه‌تنها رییس‌جمهور برنامه‌ای برای حذف نام او  ندارد، که حتی شخص احمد دنیامالی در روزهای گذشته و طی جلساتی با برخی سردبیران کنونی و پیشین رسانه‌های ورزشی در تهران، برای آغاز حمایت‌های همه‌جانبه از خود در برخی رسانه‌ها مذاکره کرده و پیشنهادهای مالی داده است.

احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش و جوانان اما، مرد تنهای یک خانواده ۵ نفره در ایران است. دو دختر و یک پسرش در انگلیس اقامت دارند. پیش‌از این نیز زمانی که او عضو مجلس شورای اسلامی بود، تصاویر قدم‌ زدن دختران و داماد‌هایش در خیابان‌های بیرمنگام انگلیس منتشر شد.

همسرش «عطیه پورعسگرپرست» نیز با اینکه شهروندی بریتانیا را اخذ کرده، اما در رفت‌وآمد میان تهران و بیرمنگام است و کمتر در ایران حضور دارد. با این حال احمد دنیامالی تاکنون مشکلی برای در دست گرفتن مناصب حکومتی ازجمله عضویت در شورای شهر، عضویت در مجلس شورای اسلامی و حالا قرار گرفتن در لیست دولت مسعود پزشکیان را ندارد.

پرونده‌های فساد مالی، مانند همه اطرافیان قالیبافهم‌زمان با قرار گرفتن نام احمد دنیامالی در فهرست وزیران پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس، گمانه‌زنی‌ها در مورد نقش «محمدباقر قالیباف» در این انتخاب آغاز شد.موضوع تحمیل شدن احمد دنیامالی از سوی رییس کنونی مجلس به دولت به‌حدی روشن بود که حتی رسانه‌های داخل ایران نیز به آن پرداختند. «رویداد ۲۴» در گزارشی نوشت که مسعود پزشکیان پذیرفته که گزینه محمدباقر قالیباف وزیر ورزش و جوانان شود، تا سایر گزینه‌های او به‌راحتی رای اعتماد بگیرند. رسانه «طرفداری»، او را از فعالان حوزه‌های ستاد انتخاباتی قالیباف در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری معرفی کرد و خبرآنلاین با انتشار تصویر برگ رای او نوشت: «او در دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری به محمدباقر قالیباف رای داد که از‌جمله نزدیکان و مدیران وی به‌شمار می رود.»

نام احمد دنیامالی، مانند بسیاری از اطرافیان محمدباقر قالیباف، با فساد مالی گره خورده است. براساس اسناد منتشر شده توسط گروه هکری «عدالت علی»، چهارده پرونده فساد مالی مفتوح از این وزیر پیشنهادی دولت «ابراهیم رئیسی» وجود دارد. مهم‌ترین اتهامات وارد شده به او را می‌توان «مداخله و ورود در معاملات دولتی»، «خیانت در امانت»، «تضييع اموال و وجوه دولتی»، «تصرف غيرقانونی» و «استفاده غيرمجاز از اموال دولتی» برشمرد.

مردی، فراتر از یک ضد زن

احمد دنیامالی، نمادی کامل از مدیران «ضد زن» و «زن ستیز» در تاریخ ورزش ایران است؛ به‌حدی که رسانه‌های داخل ایران نیز باوجود محدودیت‌ها، به فجایعی که او به بار آورده اشاره کرده‌اند.

مهمترین آن را می‌توان انحلال یکی از سازنده‌ترین، خوش‌نام‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال زنان ایران دانست؛ ملوان انزلی.

روزنامه هم‌میهن در بخشی از گزارش خود پیرامون رفتارهای احمد دنیامالی در قبال زنان قایقران و زنان فوتبالیست نوشته است: «تیم فوتبال زنان ملوان انزلی سال ۸۴ شکل گرفت و دو فصل بعد موفق شد به لیگ برتر کشور راه پیدا کند؛ آن‌ها طی چهار سال ابتدایی در دهه ۹۰ به مقام نایب‌قهرمانی رسیدند، اما احمد دنیامالی تصمیم گرفت این تیم را منحل کند.»

او برای انحلال این تیم، از ناپسندترین روش اخلاقی ممکن استفاده کرد. در بیانیه‌ای که به دستور احمد دنیامالی نوشته و با امضای او منتشر شد، دختران فوتبالیست ملوان انزلی به «فساد اخلاقی گسترده» متهم شدند. در این بیانیه آمده بود: «دلیل انحلال تیم زنان ملوان، در جامعه اسلامی گفتنی نیست.»

پس‌از این پرونده‌سازی احمد دنیامالی، پای برخی نهادهای امنیتی ازجمله حراست وزارت ورزش و جوانان و وزارت اطلاعات به فوتبال زنان ایران بیش از پیش باز شد.

تصور اینکه ورزش زنان ایران در دوران چهارساله احتمالی احمد دنیامالی چه سرنوشتی خواهد داشت هم، دشوار است. 

Facebook
Telegram
Twitter
Email

پول نداری؟ مدرسه نرو

ستم طبقاتی، گریبانگیر کودکان و نوجوانان در سن تحصیل و صنف لوازم‌التحریر فروش محسن گلستانی، رئیس اتحادیهٔ صنف نوشت‌افزار شهر

ادامه مطلب