آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

قانون جدیدی در مجارستان به اجرا گذاشته شد که هزاران پناهجو را به اوکراین بازمی‌گرداند.

قانون جدیدی در مجارستان به اجرا گذاشته شده است که تهدید می کند هزاران پناهجوی اوکراینی را به خیابان ها انداخته یا به اوکراین بازگرداند.

به گزارش بی بی سی، نشانی آنها تعیین خواهد کرد که آیا اوکراینی ها می مانند یا از این کشور اخراج می شوند. فرمان جدید دولت مجارستان به شماره 134، قانونی را که از سال 2022 در این کشور اجرا می شود، تغییر داده است. طبق قانون جدید، یک پناهنده اوکراینی تنها در صورتی که آخرین آدرس رسمی او در اوکراین در منطقه ای باشد که «مستقیماً تحت تأثیر خصومت ها» قرار گرفته باشد، از حمایت دولتی – اقامت رایگان و حمایت نقدی – برخوردار خواهد شد.

مشخص نیست که چه تعداد از 31000 اوکراینی که به دلیل جنگ در مجارستان اقامت دارند، تحت تأثیر قوانین جدید قرار خواهند گرفت. گروه های حقوق بشر می گویند که آسیب پذیرترین افراد اقلیت قومی کولی ها از  زاکارپیتا غربی هستند که هنوز در پناهگاه هایی زندگی می کنند که به زودی بسته خواهند شد. وضعیت آنها پیچیده است به این دلیل که بسیاری از آنها دارای تابعیت دوگانه اوکراین- مجارستان هستند. این امر آنها را از حق پناهندگی در سایر کشورهای اتحادیه اروپا محروم می کند.

 همین چند ماه پیش، ژولت سمیون، معاون نخست وزیر مجارستان اطمینان داد که مجارستان پناهجویان را به اوکراین باز نمی‌گرداند، صرف نظر از اینکه آنها به ارتش فراخوانده شده باشند یا نه. این سیاستمدار گفت: “ضمن پیروی کردن از اومانیسم بنیادین، ما اجازه نخواهیم داد که آنها را به سمت مرگ بفرستند”.اما اشتباهی رخ داده است.

منبع.اوروآسیا دیلی

https://eadaily.com/ru/news/2024/08/21/v-vengrii-vstupil-v-silu-novyy-zakon-grozyashchiy-vernut-na-ukrainu-tysyachi-bezhencev
Facebook
Telegram
Twitter
Email