آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

نیکاراگوئه فعالیت سازمان های غیردولتی خارجی را ممنوع می کند

مقامات نیکاراگوئه پنج هزار سازمان غیردولتی (NGOs) را که از خارج از کشور کمک مالی دریافت می کنند، حسابرسی کرده اند. فعالیت حدود یک و نیم هزار نفر از آنها متوقف شده است. غرب به طور قابل پیش بینی، رئیس جمهور نیکاراگوئه دانیل اورتگا را به نقض آزادی بیان متهم کرد، اما در واقع سازمان های غیردولتی به عنوان شاخک هایی برای سرویس های اطلاعاتی خارجی و دولت ها برای گسترش نفوذ خود در نیکاراگوئه عمل می‌کردند.

این کشور در آمریکای مرکزی و در نزدیکی کانال پاناما قرار دارد که اقیانوس آرام را به اقیانوس اطلس متصل می کند. کنترل واشنگتن بر این کانال به ایالات متحده این امکان را می دهد که نه تنها بر جریان های تجاری از اقیانوسی به اقیانوس دیگر نظارت کند، بلکه بر وضعیت سیاسی در بخشی از کره زمین نیز نظارت کند.

 در سال های اخیر، چین علاقه بیشتری به کانال پاناما نشان داده است. نیکاراگوئه با پکن همکاری می کند و همچنین در حال تعمیق همکاری با روسیه است. به همین دلیل، اورتگا در غرب منفور است و آنها مایلند با کمک سازمان های غیردولتی یک “انقلاب رنگی” برای او ترتیب دهند.

 کار سازمان های غیردولتی خارجی در نیکاراگوئه هیچ ربطی به دموکراسی واقعی ندارد.

منبع. موسسه فرهنگ راهبردیhttps://www.fondsk.ru/news/2024/08/21/v-nikaragua-zapreschayut-deyatelnost-zarubezhnykh-npo.html

Facebook
Telegram
Twitter
Email