آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

درخشش دانش آموزان ایرانی در برزیل/ کسب مدال طلای المپیاد جهانی نجوم

نمایندگان ایران در هفدهمین دوره المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک، هریک موفق به کسب مدال طلا شدند تا ایران با این نتیجه درخشان در جایگاه اول قرار بگیرد.

تیم دانش آموزی ایران موفق به کسب مدال طلای المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک در برزیل شد.

«حنانه خرم دشتی»، «آروین رسول زاده»، «محمدمهدی کشاورزی»، «آریا فاتح کرداری» و «علی نادری لردجانی»، نمایندگان ایران در هفدهمین دوره المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک، هریک موفق به کسب مدال طلا شدند تا ایران با این نتیجه درخشان در جایگاه اول قرار بگیرد.

این مسابقات به میزبانی سازمان IOAA از ۲۷ مرداد تا ۶ شهریور در برزیل برگزار شد و بیش از ۲۵۰ دانش آموز از ۵۷ کشور جهان در این مسابقات شرکت کردند.

این مسابقات از سال 2007 در حال برگزاری است و تحت نظر وزارت مربوط کشور میزبان سازماندهی می شود و حدود ۱۰ روز ادامه می یابد. هر کشور می تواند یک تیم حداکثر ۵ نفره شامل دانش آموزان و دو نفر بزرگسال به عنوان رهبر تیم به مسابقات بفرستد.

تیم های ایرانی حاضر در المپیاد نجوم طی سال های گذشته حضور موفقی در این گردهمایی علمی داشته و مدال های مختلفی کسب کرده اند.

در وبسایت IOAA هدف اصلی این رویداد جهانی ترویج علاقه به نجوم و موضوعات مرتبط با STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) به ویژه از طریق آموزش عمومی جوانان و افزایش توسعه ارتباطات بین المللی بین کشورهای مختلف در ترویج نجوم و اخترفیزیک در مدارس است.

 انتظار می رود که از طریق رویدادهایی مانند IOAA، دانش آموزان مستعد دبیرستانی که مشتاق مطالعه نجوم در دانشگاه هستند، به متخصصان نجوم و اخترفیزیک تبدیل شوند.

Facebook
Telegram
Twitter
Email

پول نداری؟ مدرسه نرو

ستم طبقاتی، گریبانگیر کودکان و نوجوانان در سن تحصیل و صنف لوازم‌التحریر فروش محسن گلستانی، رئیس اتحادیهٔ صنف نوشت‌افزار شهر

ادامه مطلب