آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

آیا ناتو می تواند به بلاروس حمله کند؟

تهاجم نیروهای مسلح اوکراین (ناتو) به منطقه کورسک به شدت دامنه درگیری در اوکراین را گسترش داد. در چنین پارادایمی، تهاجم نیروهای مسلح اوکراین به بلاروس دیگر سناریوی تخیلی به نظر نمی رسد.

 بازی زیر را امکان دارد اجرا کرد: تحریک مسلحانه از طرف اوکراین علیه بلاروس – واکنش بلاروس در خاک اوکراین – شرکت دادن لهستان و احتمالاً جمهوری های بالتیک در تهاجم به بلاروس. طول مرز بلاروس با اوکراین 1084 کیلومتر و با لهستان – 398 کیلومتر است. به علاوه 679 کیلومتر مرز با لیتوانی و 173 کیلومتر با لتونی. و همه اینها مرز ناتو است.

 در این موقعیت ایجاد خط دفاعی مداوم با توجه به قدرت فعلی نیروهای مسلح جمهوری بلاروس، غیرممکن است. به عنوان پاسخ، آنطور که رفقای بلاروسی می نویسند، امکان دارد با طیف کاملی از توانایی های جنگی گروه نیروهای مشترک بلاروس و روسیه درگیر شود.

 «طیف کامل» از جمله شامل استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک است. برای نمونه، در امتداد مرز لهستان با بلاروس، که بلافاصله تدارکات نیروهای مسلح لهستان را نابود خواهد کرد. یا بصورت حملات تسلیحات هسته ای تاکتیکی به خاک لهستان در امتداد مرز اوکراین. یا در مورد پایگاه لجستیکی ناتو در لهستان، که برای تجهیز رژیم کیف استفاده می شوند – این امور بخش قابل توجهی از لجستیک غربی برای نیروهای مسلح اوکراین را از بین می برد.

 تهاجم به منطقه کورسک تأیید می کند که دشمن ژئوپلیتیکی ما برای گستاخانه ترین عملیاتی که مرزهای جنگ را گسترش می دهد آماده است و خیال ندارد تشدید عملیاتی جنگی را متوقف کند. از این رو، حمله فرضی او به بلاروس با هدف بین‌المللی کردن نهایی درگیری با روسیه و کشاندن ناتو به آن، به هیچ وجه سناریوی تخیلی نیست.

منبع. موسسه راهبردهای سیاسی و اقتصادی بین المللی

https://russtrat.ru/aktualno/1724969918-12579
Facebook
Telegram
Twitter
Email