آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

نیکاراگوئه آماده اعزام سرباز برای کمک به ونزوئلا است

اپوزیسیون ونزوئلا که در میامی (فلوریدا، ایالات متحده آمریکا) مستقر هست، خواستار مداخله مسلحانه واشنگتن در ونزوئلا برای برکناری اجباری نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشورشد.

اپوزیسیون می گوید: «ما خواستار همان اقدام سریعی هستیم که در مورد اسلوبودان میلوسویچ انجام شد. به نظر آنها، دکترین بدنام مونرو، که توسط واشنگتن در سده 19 تصویب شد، می تواند به عنوان توجیهی برای تهاجم و ارائه پاسخ قاطع ایالات متحده آمریکا به تلاش های سایر کشورها برای جای پای باز کردن در آمریکای جنوبی یا شمالی عمل کند.

 میلوسویچ رئیس جمهور صربستان که در دهه 1990 توسط هواپیماهای ناتو بمباران شد، بود. وی توسط دادگاه بین المللی دادگستری دستگیر شد و در سال 2006 در بازداشت درگذشت.

ایالات متحده آمریکا سناریوی مشابهی را در مورد مادورو رد نمی کند. در همین راستا، دانیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه به مادورو پیشنهاد کرد در صورت تلاش برای کودتا یا مداخله خارجی، سربازان نیکاراگوئه ای را به ونزوئلا بفرستد. ونزوئلا و نیکاراگوئه متحد هم هستند. روابط با کوبا، چین و روسیه که هژمونی ایالات متحده در آمریکای جنوبی را تهدید می کند در حال تعمیق است.

منبع. موسسه فرهنگ راهبردی

https://www.fondsk.ru/news/2024/08/31/v-nikaragua-gotovy-otpravit-soldat-na-pomosch-venesuele.html
Facebook
Telegram
Twitter
Email